Vrea, nu vrea, Consiliul Local Bistriţa îşi ia din 17 august „centura” înapoi!

Varianta ocolitoare a municipiului Bistriţa – aşa-zisa centură a Bistriţei – va reveni în în administrarea Consiliului local al municipiului Bistrița de la Ministerul Tranporturilor - CNADNR SA Bucureşti, cu sau fără o hotărâre adoptată în acest sens. În fapt, este vorba despre sectorul Drum Național – Varianta de Ocolire a Municipiului Bistrița km 0+000 - 6+900, aflat în intravilanul municipiului.

Răspunzând unei interpelări formulate de liberalul Gheorghe Tuţă, primarul Ovidiu Creţu a explicat prevederile legale care stau la baza acestui demers. În conformitate cu Ordonanţa de Guvern 43/1997 privind regimul drumurilor, după finalizarea variantelor ocolitoare sau a centurilor,  sectoarele de drum naţional situate în intravilanul localităţilor sunt retransmise în administrarea unităţii administrativ-teritoriale.

Practic, nu prea este loc de refuz în lege.

Am fost solicitaţi să-l preluăm şi în 2011, de Guvernul Boc, dar am refuzat, pentru că nu s-a făcut absolut nimic. A fost o reparaţie anul trecut şi în conformitate cu legislaţia pe care suntem obligaţi şi eu şi dumneavostră să o respectăm, începând cu 17.08. 2015, centura ocolitoare intră în administrarea noastră. Eu am încercat să fac cunoscut, să fie corect, prin hotărâre de consiliu, să fie promovat, să ştie toată Bistriţa. Asta este”, a explicat primarul Creţu.

Acesta a adăugat că, totuşi, şi un răspuns de la Prefectură, în privinţa numărului de voturi cu care trebuie adoptată o astfel de hotărâre, asta după ce secretarul Primăriei a spus 14 (2/3 din consilieri), iar Direcţia juridică -11 (jumătate +1).

Prefectul Ţintean:  Bistriţa nu mai are centură!

Prezent la şedinţa ordinară a CL Bistriţa, prefectul Ioan Ţintean l-a asigurat pe liberalul Gheorghe Tuţă că atunci când va ajunge la Instituţia Prefectului o hotărâre de Consiliu Local, pe această temă, care nu va avea suportul tehnic necesar şi legal, o va retrimite spre dezbatere municipalităţii.

„Deocamdată, nu am primit o hotărâre de Consiliu cu privire la retransmiterea centurii ocolitoare. Eu, de fapt, nici nu îi zic centură. După  opinia mea, Bistriţa nu mai are centură”, a menţionat prefectul Ioan Ţintean, precizând că altele sunt elementele care constituie o variantă ocolitoare a unui oraş.

***

În debutul şedinţei CL Bistriţa, consilierul Gheorghe Tuţă (PNL) a solicitat sprijin prefectuluiîn finanţarea unui obiectiv nefinalizat şi  pe care, la momentul acesta,  primarul municipiului Bistriţa, prin propunerea către Consiliul Local (n.n. - de a prelua în administrare), vrea să-l îngroape, şi anume modernizarea centurii ocolitoare prin zona industrială”.

Potrivit acestuia, din 2006 încoace, „în afară de realizarea unui covor asfaltic, anul trecut, practic, CNADNR nu a făcut nimic”, iar Bistriţa nu va putea susţine financiar o astfel de investiţie.

 

Comentarii

14/08/15 11:58
Vizitator

Daca-i musai, cu placere. Chiar dacă după 9 ani de cand centura ocolitoare a orașului Bistrița a fost trecuta la Ministerul Transporturilor pentru reabilitare, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România nu a facut aproape nimic. Abia, anul trecut s-a aplicat doar un covor asfaltic nou, investiție care s-a ridicat la 2 milioane de lei, care nici pe departe nu poate fi considerata o reabilitare majora. Ba mai mult, la vremea respectiva era vorba si de prelungirea variantei ocolitoare a orașului Bistrița de la intersecția cu Drumul Național 17C, cel care leagă Bistrița de Năsăud până la ieșirea din localitatea componentă Unirea, unde centura urma a se intersecta cu Drumul Național 17, lucru pe care orasul Bistrita nu si-l poate permite. In legatura cu posibilitatea prelungirii acestei centuri a fost invocat faptul ca în zonă s-a construit, exact în intersecție, o fabrică de mase plastice- POLITUB. Evident, acest argument nu rezista, intrucat prelungirea respectiva poate fi realizata prin intermediul unui sens giratoriu amplasat putin mai sus de aceasta intreprindere, unde in prezent se afla o parcare.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5