Ovidiu Creţu: Am văzut că lumea este derutată, iar unii mi-au spus că le pare rău că nu se face centura. Ba, se face!

Ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, primarul Bistriţei a adus în discuţie, din nou, subiectul centurii…Edilul a ţinut să clarifice unele informaţii vehiculate în mass-media şi i-a asigurat pe cetăţeni, că municipiul Bistriţa va avea o centură ocolitoare.

,,Se vehiculează ideea că lucrările sau proiectarea centurii a fost blocată din cauza unei sentinţe care datează din 27 aprilie 2011, deci în urmă cu câteva luni bune, dar eu am clarificat atunci problema, dar reiau.

Mai întâi, hotărârea de Consiliu Local (CL) nu influenţează mersul înainte sau blocajul centurii, deoarece consiliile locale nu au în responsabilitate în această fază.

Hotărârea respectivă de CL a fost atacată de trei persoane. În prima fază, a fost atacată în contencios şi a fost respinsă acţiunea lor. Apoi, a fost atacată la Judecătoria Bistriţa, unde au avut câştig de cauză.

Bineînţeles, noi am declarat recurs. Recursul se va judeca în martie anul viitor, iar până atunci hotărârea Consiliului Local este în vigoare, dar indiferent, dacă ar fi sau nu ar fi în vigoare, lucrările la centura ocolitoare, varianta sud, merg înainte, pentru că această hotărâre de CL nu este necesară pentru faza de proiectare a centurii.

Am dorit să fac această precizare, pentru că am văzut că lumea este derutată, iar unii mi-au spus că le pare rău că nu se face centura. Ba, se face!”, a declarat Ovidiu Creţu.

La întrebarea: ce rost a avut toată tevatura din Consiliu Local vizavi de aprobarea variantei de sud a centurii, Creţu a răspuns:

,,A fost un exerciţiu de comunicare sau de imagine”.

,,Cei de la IPTANA au venit practic la discuţii şi am discutat cu ei variantele de centură, lucru pe care l-am făcut cunoscut desigur, dar, probabil că unii consilieri când au văzut că e stabilită varianta centurii de sud au încercat, ceea ce se ştie deja, să convoace o şedinţă de Consiliu Local, prin care au scos o rezoluţie că nu sunt de acord cu varianta de sud a centurii.

Sigur, că nu întreba nimeni Consiliul Local, dacă este sau nu de acord, dar ei au ţinut să spună că nu sunt de acord.

În perioada respectivă s-a creat o stare de incertitudine, şi atunci am convocat o altă şedinţă, unde s-a aprobat varianta sud după ce s-au clarificat lucrurile, dar hotărârea respectivă a fost atacată în instanţă”, a precizat primarul Bistriţei.

Creţu a mai spus că indiferent de decizia instanţei, lucrurile merg mai departe, iar decizia finală va fi luată în Consiliu Local când va fi supus la vot Planul Urbanistic General al municipiului Bistriţa.

,,Şi dacă sentinţa pronunţată în recurs va fi nefavorabilă Primăriei Bistriţa, lucrurile nu se opresc.

Deci aceea hotărâre de CL nu era şi nu este necesară.

Hotărârea de CL definitivă în acest sens va fi aprobarea Planului Urbanistic General (PUG) al municipiului Bistriţa.

Într-o formă iniţială a PUG- ului noi am prins ambele variante de centură. Varianta de nord a căzut, va fi scoasă afară, şi rămâne în Planul Urbanistic General, traseul de sud al centurii ocolitoare a municipiului Bistriţa.

Abia, atunci Consiliu Local poate să hotărască dacă aprobă sau nu PUG- ul cu varianta de sud a centurii ocolitoare a municipiului Bistriţa”, a conchis Ovidiu Creţu.

Comentarii

28/09/11 11:57
ioana

Vreau sa stiu cat mai repede cu putinta daca se face sau nu se face soseaua de centura,deoarece ma afecteaza direct. Eu detin 2 ha pamant in apropierea gropii de gunoi sau mai bine zis zavoaie . Trebuie sa stiu ce se va intampla,deoarece ca mine sunt multi,iar din cate am observat nu ne intreaba nimeni nimic ,dar asa cu toate astea am platit si platim impozit pe acel pamant . Cand voi afla adevarul ?

03/09/11 13:29
Vizitator

Domnule "Gica -Contra"... Lasati nu mai justificati... Nu-i musai sa fie numit "drum de centura"... Daca Comunitatea Europeana ne da bani ptr aceasta, nerambursabili... , suntem cei mai fraieri din aceasta lume daca nu-i luam... apoi zica-i '"drum de centura", "varianta ocolitoare ", "strada,sosea, aleie"... cum i-o zice... stiti bine ca in Bistrita, este imprios necesara contruirea unor astfel de artere de circulatie... care ar prelua din traficul de tranzit in mod considerabil, mai ales pe relatia Moldova - Cluj sau Mures... Dar... chiar asa domnule primar, de ce nu-i ziceti strada si cu asta ... "punct" ... !

01/09/11 17:32
DEMOCRATUL

CERINTELE EUROPENE ALE UNUI DRUM OCOLITOR AL ORASULUI BISTRITA.

1.Una din cerintele impuse de Fondurile Europene este ca acest drum ocolitor sa fie inafara ( extravilan ) localitatii ca sa aiba ce ocoli !
2.A doua cerinta : investitia specifica sa se incadreze sub 3,5 milioane de euro / km !
3. Pe aceasta autostrada pentru traficul GREU rutier nu se poate intra si iesi pe unde vor soferii bistriteni ( este ingradit ) ! are o singura iesire la un sens giratoriu ( !!! ) de la podul Jelnei !
4. Raportul cost / beneficiu sa fie peste 5%.
5. Sa diminueze poluarea sub toate formele !

REZULTATE ESTIMATE PRIVIIND TRASEUL 2 SUD IMPUS DE CATRE PRIMAR , CARE NU ARE NICI UN ROL IN ACEASTA INVESTITIE !

1.INTRA PRIN INTRAVILANUL LOCALITATII = AL DOILEA DRUM INTERIOR al orasului !
2. Necesita demolari de case , consolidari de dealuri , poduri , viaducte ....
3. Daca investitia prognozata este de 170 mil. de euro la o lungime de 13 km , daca se face raportul rezulta o investitie specifica de 13 milioane de euro / km ! = proiectul nu este eligibil , deoarece este de aproape 4 ori mai scump !
4. Poluarea din oras nu este ELIMINATA sau DIMINUATA din contra este marita, nimeni nu vorbeste de Spitalul de Boli de Plamani ( T.B.C ) care prin grija d-lui primar pierde si o parte din curte , suprafata care va expropriata pentru a face loc asa zisului drum ocolitor !
5 AFACERI de GASCA cu terenurile unor smecheri si a primarului care dirijeaza drumul " OCOLITOR " CA SA LE FIE lor bine !
5. PRIMARUL dezinformeaza ! , deoarece NU exista un plafon al investitiei impus de cineva ....Fondurile de Coeziune si Dezvoltare Regionala participa procentual cu 69,25 % din investitie ....BANI NERAMBURSABILI !
6. Cetatenii au informat aceste Fonduri Europene .....asa ca NU vor finanta o nebunie care NU SATISFACE nici o cerinta impusa de acestea.
ALEA JACTA EST !

01/09/11 12:07
Vizitator

Domnule primar, ca sa fiti sigur ca se va aproba PUG-ul... neaparat este necesar sa puneti proiectului coperti portocalii, sa le faceti pe plac si celor " Gica-contra", sa n-aveti surprize, ca se pare ca numai culoarea asta o agreaza, indiferent daca locuiesc in municipiul Bistrita sau nu... Sunt curios daca pe centura propusa, vor circula si dumnealor sau ba... Vedeti, din cauza lui "Gica-contra", in tara asta nu se poate face aproape nimic. De aceia merge greu si cu autostrazile...
In mod normal, daca exista un interes national, pentru o "cauza de utilitate publica", statul ar trebui sa intocmeasca priectul necesar si sa procedeze in consecinta, fara sa mai ceara "parerea" sau 'acordul " cuiva dintre proprietarii afectati. Ulterior, dupa terminarea lucrarii, sau concomitent cu asta, cine este afectat, n-are decat sa vina sa solicite despagubirile necesare. In nici un caz, societatea, nu este reprezentata de cei cativa " Gica-contra" si se impotmolesc lucrurile de cate un asemenea "ciot".
In America, sau ori unde in Europa, s-au facut tot felul de sosele si autostrazi, au fost defrisate tot felul de paduri si livezi, au fost dezafectate tot felul de proprietati si astazi au cate o tara foarte frumoasa cu un trafic fluient si bine pus la punct. Cred ca este valabila povestea ca "daca vrei sa faci ceva, ori ii spui sefului si-i ceri aprobare, ori ceri parerea publicului" si atunci cu siguranta ca nu vei face nimic, deoarece sefilor in general le este frica sa-si asume anumite responsabilitati, iar "Gica-contra", de fiecare data se vor gasi cativa...
Deci, ce aveti de facut faceti domnule primar, ca bine faceti ! Majoritatea din Bistrita doresc acest lucru ... Daca veti organiza un "referentum" consultativ al populatiei, cu siguranta procentajul va fi cu mult peste 75%... in favoare .

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5