Inspector şcolar general Aurelia Dan: 10% dintre elevi, corigenţi! Nu trebuie să îi trecem pe toţi, dar să le dăm tuturor şansa să progreseze!

Inspectorul şcolar general Aurelia Dan a anunţat, în cadrul şedinţei cu directorii, desfăşurat în sistem online, că 10% dintre elevii de ciclu gimnazial, liceal şi clasa a IV-a din judeţul Bistriţa-Năsăud au rămas corigenţi. Dureros este faptul că elevii nu au probleme doar la disciplinele realiste, ci şi la educaţie fizică, religie, educaţie socială etc. Din păcate, sunt foarte mulţi copii care nu mai ştiu să lege două cuvinte.

          „Au rămas corigenţi la toate disciplinele. Avem corigenţi inclusiv la educaţie fizică şi religie, la educaţie socială, la domeniile din sfera umanistă la care cu greu ne putem imagina ce s-a întâmplat cu aceşti copii. Vă rog să vă puneţi aceste întrebări şi să identificaţi cauzele discutând cu colegii dumneavoastră şi cu elevii. Ne întrebăm cum se poate să rămână corigenţi la disciplinele umaniste. Elevii nu mai au capacitatea de comunicare dezvoltată. La discipline precum istorie, limba română şi alte materii trebuie să prezinţi, să descrii, să ai un vocabular care să te ajute. După doi ani de online, când dependenţa de telefon şi tabletă s-a accentuat, copiii nu mai ştiu să vorbească. Urmăriţi-i în discuţiile curente dintre ei, cea mai lungă propoziţie nu cred că are patru cuvinte. În loc să folosească substantive, folosesc prescurtări şi termeni fără semnificaţie: ăla, aia, asta. Nu au capacitatea de a descrie. Comunicarea poate să fie o prioritate în activitatea didactică la toate disciplinele”, a explicat prof. Aurelia Dan.

          Inspectorul şcolar general a menţionat că majoritatea elevilor corigenţi provin din grupuri vulnerabile, astfel că se impune o radiografie a formaţiunilor de studiu şi intervenţii individuale „dese, individuale şi cu sens”. În plus, încep să se vadă lacunele şcolii online. La toate acestea se adaugă şi absenteismul.

          Prof. Aurelia Dan le-a cerut directorilor să fie identificate nevoile de învăţare, astfel ca remedierea, soluţiile să fie individualizate. „Gândiţi-vă la o strategie de intervenţie personalizată pentru ameliorarea situaţiei şcolare la sfârşitul semestrului I care să conţină măsuri realiste şi eficiente. Nu, nu trebuie să-i trecem pe toţi elevii. Nu acesta este mesajul, că toţi elevii trebuie să treacă. Trebuie să le oferim, însă, tuturor şansa de a înregistra un progres şi progresul de la 3 la 5 este unul semnificativ”, a declarat inspectorul şcolar general Aurelia Dan.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5