Raportare trimestrială septembrie-noiembrie 2022

Activităţi extraşcolare prin proiectul “DE LA CAUZE LA EFECTE prevenind riscul de abandon școlar la ȘCOALA GIMNAZIALĂ ȘIEUȚ“

Școala Gimnazială Șieuț, unitate cu personalitate juridică, înregistrată în SIIIR cu nr. 0661101228, din localitatea Șieut, nr. 181, județul Bistrița-Năsăud, este beneficiara unui proiect cu titlul “DE LA CAUZE LA EFECTE prevenind riscul de abandon școlar la ȘCOALA GIMNAZIALĂ ȘIEUȚ“, având CODUL: F-PNRAS-1-2022-3193.

Deși este un grant mediu, valoarea totală primită este de 523.710 lei, iar data începerii activităților prevăzute in Cererea de Finanțare este 29.09.2022. Astfel, pentru următorii trei ani, la Școala Gimnazială Șieuț se va desfășura o serie de activități extrașcolare, interdisciplinare și de remediere, menite să reducă absenteismul și abandonul școlar.

Încă din prima lună de implementare, fiecare diriginte a aplicat la clasa lui chestionarele de tip SASAT, iar interpretarea rezultatelor și înregistrarea elevilor în Observatorul Școlii, la categoria de RISC, sunt deja finalizate. În paralel cu aceste activități, au fost introduse datele în SIIIR, pentru întregul grup țintă, adică pentru toți cei 88 de elevi de gimnaziu.

Dupa completarea Consiliului Profesoral si a Consiliului de Administrație de la Școla Gimnazială Șieuț, cu noii reprezentanți aleși la nivelul fiecărei clase, din rândul părinților și reprezentanții Consiliului Local, s-au implementat noile prevederi din ROFUIP și ROI, fiecare diriginte reușind să încheie Contractele Educaționale cu părinții. În acest cadru s-a înscris și demersul echipei de proiect, care și-a asumat implementarea și monitorizarea tuturor activităților cuprinse în anexele Contractului de Finanțare.

Apoi, fiecare profesor și diriginții claselor V-VIII de la Șieuț și Sebiș, au reușit, printr-un efort comun, să aplice testarea inițială întregului colectiv de elevi. După această etapă, s-a putut constata nivelul de cunostințe al fiecărui elev în parte, iar din acest considerent s-a propus desfășurarea unor ore de remediere, la majoritatea disciplinelor, respectând numărul de ore indicat în Cererea de Finantare (96 de ore până la finalul anului 2022). În paralel, au fost desfășurate excursii tematice interdisciplinare.

Sunt în derulare și celelalte activități extrașcolare prevăzute în proiect: educație pentru sănătate, dans terapeutic-tematic, stimularea comunicării, dezvoltarea abilităților socio-emoționale și anatomice, consiliere psihologică și orientare școlară  sau pictura văzută prin culoare.

Deși o parte din activitățile de compensare au fost tratate cu mai puțină rigurozitate în  Cererea de Finanțare, credem că reușita demersului întregii echipe de proiect constă în răspândirea unui climat de siguranță și bunăstare  pentru toți elevii care doresc să finalizeze ciclul gimnazial de învățământ.

Dorinta noastră de a le oferi  o altfel de educație și elevilor de etnie romă a determinat deja o întreagă familie să se reîntoarcă în România, iar copiii lor să revină și să își continue studiile la Școala  Gimnazială Șieuț.

Elevii din ciclul gimnazial, mai ales cei din clasa a V-a, din localitățile  Șieuț și Sebiș, nu dețin decât informații lacunare despre ceea ce reprezintă predarea-învățarea-evaluarea TIC în școală. Competențele digitale le deprind abia în clasele a VII-a și a VIII-a, acolo unde se regăsesc abilitățile dobândite în anii anteriori. De aceea, dotarea cu table inteligente ne găsește în momentul  raportării narative la finalul procedurii de achiziție, așa cum este preconizat a fi realizat, de fapt o bază de plecare în ceea ce poate deveni digitalizarea pentru toate palierele școlii românești.

Director de proiect,

profesor Ioan Neagoș

Foto: Excursie Cimitirul Vesel Săpânţa - Mănăstirea la Peri - Mănăstirea Bârsana

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5