Transportul public din Bistriţa, gândit pentru o viitoare zonă metropolitană

În aceast an va fi elaborat proiectul tehnic pentru centrul intermodal, noua locaţie urmând să scoată din oraş autobuzele de transport persoane intra şi interjudeţean, a anunţat primatul Ovidiu Creţu, în cadrul unei conferinţe de presă.
“În 2013 va trebui să facem proiecte şi pentru obiective noi, şi mă refer la centrul intermodal, acea structură care trebuie să rezolve şi accesul dinspre oraş înspre zona industrială, dar care să scoată din oraş circulaţia autobuzelor care fac legătura cu localităţile judeţului sau localităţi din ţară. Ele trebuie să vină pe centura veche şi să se oprească pe această platformă, călătorii urmând să fie preluaţi de transportul public urban”, a explicat edilul municipiului.
În 2013, vor fi realizate şi documentaţiile pentru pistele destinate bicicliştilor, iar în zonele unde lucrările vor fi simple, acestea vor debuta pe parcursul anului. În plus, două parcări etajaze vor fi proiectate, astfel încât să poată fi obţinută o finanţare din fonduri europene în perioada 2014-2020.
O altă prioritate anunţată de administraţie municipală este proiectarea transportului public, care se va baza pe acel studiu de circulaţie existent. “Vom începe să lucrăm la prioritizarea transportului public, adică liniile de autobuz vor avea culoar separat şi vor fi prioritare faţă de restul transportului. De asemenea, va începe proiectarea liniei de tramvai de la Viişoara până la Unirea. Este una din etape, pentru că mă gândesc şi la faptul că, cu foarte mare probabilitate, normativele vor fi modificate în acest an pentru stimularea şi încurajarea zonelor metropolitane.
Noi am identificat comunele din vecinătate cu care am putea să formăm o zonă metropolitană, astfel încât din această treabă să câştige toată lumea. Sigur că nu îmi fac vise că vreuna din aceste comune va avea capacitatea de proiectare sau de redactare a proiectelor de finanţare. Deocamdată, la noi este adâncită conştiinţa independenţei fiecărei unităţi administrativ-teriotoriale şi fiacre comună se priveşte cu puterea absolută internă, chiar dacă depinde de Consiliul Judeţean sau de alţii. Vot trebui să înţeleagă că într-o structură de tip metropolitan, aceste comune vor depinde mai puternic decât până acum de municipiul Bistriţa, lucru care le poate aduce şi avantaje prin forţa financiară şi logistică pe care o are”, a explicat, pe larg, Creţu.

Comentarii

13/01/13 12:40
Un pensionar ...

Noi avem stazi din pamant batatorit si strazi neasfaltate, avem strazi fara nici o utilitate publica ( desi-s intravilane...), n-avem un loc de agrement adecvat si ne gandim la "metrouri"... !!!
Mi se pare asta o aberatie a domnului actual primar. Ex-ul Moldovan, avea ce avea cu "focurile de artificii"... "bordurile in drum" si cu "statuile stil s.ula"... si actualul are ce are cu "Wonderlandurile, fantanile arteziene si metrourile"... si nu stiu ei cum sa faca sa arunce banii publici pe tot felul de "struti, papagali, oua ( de strut banuiesc...) " si cum sa tina in spate un club de fotbal particular falimentar ! Asta ne "doare" pe noi bistritenii dupa domnul primar Cretu... care nici "buna -ziua" nu stie sa dea oamenilor sau muncitorilor cand trece pe langa ei ... si care este de o aroganta, de o incapatanare si de o "inganfare" iesita din comun... !
Efectiv, imi pare rau ca l-am votat... !

11/03/13 16:57
jean

In atentia Redactiei!!! Erata: stirea aceasta era prevazut sa fie publicata in data de 1 APRILIE si nu in 1 Martie. Unde-i cea (stirea) cu ghioceii, martisoarele si sosirea primaverii?
...si daca va exista zona metropolitana si tramvai si centru intermodal hai s-o facem lata si legata (prin tren de mare viteza, macar) si cu aeroportul ...din Cluj, iar in a doua faza s-o legam si cu Castelul lu` Dracula si cu minunata Statiune Balneoclimaterica Sangeorz-Bai ca deh, cu atati turisti, afaceristi si fonduri europene se poate si va credem pe cuvant!
P.S. IMPORTANT! Sa nu uitam si de pista speciala pentru carute, straifuri, carucioare de butelii etc. ca-n Vest!

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5