Subprefectul Ovidiu Frenţ: Sistemul interoperabil centralizat pentru evidenţa apostilei, un pas care se impunea în modernizarea instituţiiilor

         Ministerul Afacerilor Interne a dezvoltat un serviciu administrativ informatic pentru cetăţeni şi mediul de afaceri necesar vizualizării online a datelor referitoare la apostilele eliberate de instituţiile prefectului din România. Acest lucru este posibil prin implementarea de către MAI, prin Direcţia Generală pentru Îndrumarea şi Controlul Instituţiei Prefectului, a proiectului „Sistem interoperabil centralizat pentru evidenţa apostilei eliberate de către instituţiile prefectului pentru actele oficiale administrative”, cu finanţare europeană.

         „Cred că implementarea acestui proiect este un pas care se impunea în modernizarea instituţiilor. (...) În perioada decembrie-martie, baza de date cu apostilele eliberate a fost interogată de 769 persoane, în medie 220 peroane/lunar, fapt care ne demonstrează că este un proiect  util şi de succes. Sunt 58 de tipuri de acte care pot fi apostilate de Instituţia Prefectului, fără cele apostilate de tribunale. Sunt peste 2 milioane de români în afara graniţelor ţării care au nevoie de aceste servicii”, a precizat subprefectul Ovidiu Frenţ, la conferinţa de încheiere a proiectului, argumentând necesitatea implementării lui.  

În fapt, acest sistem informatic va ajuta pe orice persoană interesată, fizică sau juridică, aflată în orice locaţie de pe glob, să acceseze un registru electronic centralizat la nivelul României prin care să i se confirme existenţa actului apostilat, pe www.apostila.mai.gov.ro.

***
Proiectul, cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Societăţii Informaţionale, a avut o valoare totală de 2.039.818,61 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă a fost de 1.645.015,01 lei.

De rezultatele proiectului vor beneficia, în primul rând, persoanele interesate să verifice autenticitatea unei apostile emise de statul român (angajatori, mediu de afaceri, autorităţi şi instituţii publice, instituţii de învăţământ etc., din statele semnatare ale Convenţiei de la Haga), în contextul globalizării pieţei forţei de muncă şi a liberei circulaţii a persoanelor şi serviciilor. Totodată, beneficiari ai implementării proiectului sunt şi cele ele 42 de instituţii ale prefectului care vor efectua înregistrările în baza de date centralizată sau care vor dori să obţină informaţii despre alte apostile eliberate în România, prin 95 de angajaţi ai acestora şi ai M.A.I. care au fost instruiţi pentru a opera sistemul.

La nivelul fiecărei prefecturi au fost dotate Birourile Apostilă (Biroul 32, la Bistriţa), cu staţii de lucru, multifuncţionale şi echipamente de conexiune securizată.

La conferinţa de încheiere au participat reprezentanţi ai instituţiilor  care eliberează acte supuse apostilării, şi anume de la IPJ BN, ISJ, AJPIS, dar şi ai Camerei Notarilor Publici.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5