Judeţul a fost promovat în albume de prezentare de peste 200.000 lei. Aţi văzut vreunul în ultimii patru ani?

Bistriţa-Năsăud o tot ţine sus şi tare cu turismul, cât de frumoase sunt locurile, ce minunate tradiţii, câte obiective istorice avem. Până aici nimic de contestat. Doar că banii care s-au folosit în mandatul 2008-2012 nu au dat rezultate.

Raportul de audit intern de la Consiliul Judeţean arată că, în perioada 2008-2012,pe vremea lui Liviu Rusu &co, instituţia a comandat şi plătit peste 2000 de astfel de albume promoţionale. Probabil, au fost date la diferite delegaţii, cu clopul de păun şi ţuica aferente. Mai mulţi turişti oricum n-au venit.

Primul astfel de album de prezentare a județului, în 1000 de exemplare şi realizat de SC Premiere Group Cluj, a costat 32.590 lei. Se întâmpla în 2009. Şi pentru că o fi avut succes, o altă firmă din Cluj-Napoca, SC Sinteza Prod Com SRL Cluj-Napoca, a mai scos un tiraj de 600 exemplare cu alte 20.000 lei. Oricum, cei de la audit nu ştiu cum au fost valorificate aceste albume. La începutul lui 2012, alte 500 de exemplare au ieşit din tipar, tot de la firma anterior menţionată, “deoarece albumele s-au dovedit a fi de un real succes în toate situaţiile în care au fost oferite drept cadou invitaţilor şi delegaţilor”, justifica Bogdan Rusu, consilierul lui Liviu Rusu.

Cireaşa de pe tort este broşura „Realizările județului Bistrița-Năsăud 2008-2012”, care a costat 79.980 lei (la un curs de 4,35 lei/euro, reprezintă 14.807 €). Acel material îl evidenţia pe preşedintele Liviu Rusu, dar şi pe unii primari ai judeţului. Au fost tipărite 15.000 exemplare, care nu au mai fost distribuite bistriţenilor, pentru că Liviu Rusu nu a mai fost lăsat să candideze la şefia CJ. Ultima dată, erau depozitate la subsolul Palatului Culturii de pe Odobescu. Normal, tot Sinteza Prod Com Cluj-Napocaa avut contractul.
În sinteză, plata broşurilor nu a îndeplinit condiţiile de legalitate reglementate prin Legea 273/2006 privind finanţele publice locale şi prin OMFP nr.1792/2005 privind angajarea, lichidarea, ordonantarea şi plata cheltuielilor.

De aproape 10.000 lei şi-a comandat şi Luca Iancu nişte cataloage personalizate, dar achiziţia nu a fost vreodată recepţionată şi nici nu se ştie cum au fost utilizate. Dacă or fi fost...
Pe lângă albume, au mai fost elaborate şi alte materiale promoţionale, de peste 40.000 lei, cu pliante, felicitări personalizate, mape, pixuri, agende şi calendare.

„In situaţa în care fondurile alocate instituţlor publice sunt limitate şi distribuite în conditii de austeritate, considerăm un abuz în utilizarea banului public pentru procurarea unor cantităţi atât de mari de mape, calendare, albume, pliante, cataloage, agende etc., ţinând cont şi de faptul că nici nu se poate dovedi cu documente utilizarea acestora şi beneficiile obţinute de către CJ BN prin efectuarea acestor cheltuieli”, este concluzia auditorilor.

Şi pentru ca imaginea judeţului să fie la zi, a mai fost realizat şi un site de prezentare al judeţului. Nu a costat mult, până în 1000 euro, fiind executat de SC ELI GRAPHICS SRL, dar nicio procedură nu a fost respectată. În plus, câţi dintre dvs. ştiu care este acest site?

Comentarii

24/11/12 15:36
Niki

Bat la usa sufletului tau cu un strop de poezie http://planetaluizn.wordpress.com/2012/10/31/cerul/

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5