DOAMNA ANDRONESCU COPIAZĂ

Uniunea Social Democrată a lansat pe piaţă propriul program privind Legea Educaţiei. Care program, se suprapune în proporţie de peste 90% cu actuala nouă Lege a Educaţiei. La fel ca şi în cazul Codului Muncii, USL, în care doamna Ecaterina Andronescu are un loc bine stabilit, practic copiază ce au spus alţii.

„Rezultatele bacalaureatului 2010-cu efectivul mai redus de promovaţi, discrepanţele mari dintre judeţe şi localităţi, caracterul neconcludent al notelor, numeroasele fraudări-nu denotă deloc vreo sporire a exigenţei, cum pretind propagandistic oficialii.” Aceleaşi cauze pot fi aduse examenelor de bacalaureat coordonate de Doamna Ecaterina Andronescu şi domnul Andrei Marga, aşadar critică cei care n-au luat nici o măsură în aceeaşi situaţie.

„În universităţi s-a creat cea mai negativă, mai nestimulativă şi mai nefructuasă atmosferă de după 1989.” Adică să lăsăm funcţionarea fabricilor de diplome, cu femeia de servici ieşită inginer. Fără răspundere publică, fără controlul statului, sub scutul autonomiei universitare. Domnul Andrei Marga şi doamna Ecateina Andronescu au gestionat ani şi ani învăţământul românesc pe care l-au lăsat şi chiar afundat în mocirla de acum.

USL vorbeşte despre „valoarea şi demnitatea cadrului didactic, reorganizarea pregătirii pentru profesia de dascăl.” Această valoare şi această demnitate nu se dă nimănui, este acel ceva care se câştigă la catedră, iar actuala Lege a Educaţiei Naţionale a schimbat fundamental pregătirea iniţială a cadrului didctic, introducând un master educaţional şi un an de masterat înainte de titularizare.

„Educaţia ca premiză a dezvoltării. Normalizarea finanţării, ameliorarea infrastructurii.” În ultimii 10-15 ani a devenit şlagăr. Care sunt resursele şi cum se cheltuiesc ele în caz că există. USL ne spune despre reducerea evaziunii, stârpirea corupţiei, dar şabloanele acestea se spun de ani de zile şi nu mai sunt credibile.

„O societate a învăţării”. Deviza Uniunii Europene este „O societate a cunoaşterii”, experţii USL n-au sesizat diferenţa. Poţi deveni tobă de învăţat, însă dacă eşti în zona educaţională care nu ţi se potriveşte, curriculumul este inadecvat pieţei muncii şi vârstei respective, iar profesorii muncesc sau nu cu acelaşi salariu, nu se ajunge nicăieri, pentru că, salarizarea, de pildă, nu este în directă relaţie cu performanţa şi rezultatele muncii depuse.

USL doreşte reconstrucţia reţelei de şcoli de arte şi meserii. Doamna Andronescu se face că plouă, în anul 2003, dânsa a desfiinţat şcolile profesionale, care erau în bună tradiţie, pentru înfiinţarea şcolilor de arte şi meserii, care, la rândul lor, au fost şi ele desfiinţate prin 2009! Iar acum doamna Andronescu oferă lecţii de reconstrucţie pentru ceea ce tot dânsa a desfiinţat!

„Funcţionarea pe principiul subsidiarităţii. Efectuarea descntralizărilor chibzuite şi necesare, profilarea autonomiei instituţională a şcolilor, liceelor şi consolidarea autonomiei universităţilor.”Toate aceste cerinţe sunt prevăzute în actuala LEN. Directorii sunt aleşi de Consiliile de Administraţie ale şcolilor, fără amestecul politicului, iar autonomia universităţilor stă în strânsă relaţie cu răspunderea publică.

„Crearea sistemului public privat pentru educaţia timpurie a copiilor de 0-3 ani.” Adică educaţia aceasta să fie făcută de privaţi. O fi greşit doamna Andronescu, că nu prea suferă învăţământul privat.

„Generalizarea obligativităţii ciclului de învăţământ liceal.” Este o mai veche dorinţă a doamnei Andronescu, pe care am criticat-o la vremea sa, trebuie mulţi clienţi pentru fabrica de diplome universitare, că nu sunt şi aşa destui. Se ştie că orice tânăr la împlinirea vârstei de 16 ani poate să intre pe piaţa muncii, conform Constituţiei şi Codului Muncii. Atunci îl putem obliga să facă liceul? Dacă vrea profesionala? Vai ce luminată va fi ţara noastră cu tonele de liceeni şi universitari!?

„Formarea profesională în meserii cerute de piaţa muncii pe bază de contract cu angajatorii, cu asigurarea fermă a locului de muncă la absolvire.” Aşa spune şi actuala Lege a Educaţiei.

Haideţi să vedem ce nu găsim în acest program USL. Cum să evaluăm în mod credibil, rezultatele şi eficienţa sistemelor de educaţie şi formare profesională, fără să mai fim de râsul Europei la evaluările internaţionale, cum relaţionăm salarizarea de performanţa şi rezultatele muncii, cum facem ca răspunderea publică să dubleze autonomia universitară, cum credibilizăm examenele de absolvire şi eliminarea fraudei, cum aducem mediul de afaceri în relaţie de parteneriat în pregătirea forţei de muncă.

Actualui program pe educaţie al USL se suprapune, în proporţie de 90% cu actuala Lege a Educaţiei Naţionale, aşa că nu vedem ce ar mai trebui schimbat. Restul, doamnă Andronescu, este propagandă electorală. Şi ar mai fi ceva. Dv. nu suportaţi noua Lege a Educaţiei şi pentru că nu vă dă voie să fiţi, concomitent, şi parlamentar şi rector.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5