Curajul nonviolentei

Desi elevii bistriteni cunosc modalitatile de invatare si consecintele emotionale si sociale (personale si de grup), impactul comportamentelor agresive si violente in scoli este ingrijorator, fiind perceput de tineri drept necesar si considerat o forma de adaptare in mediile de viata. Aceasta este concluzia generala desprinsa din implementarea proiectului Curajul nonviolentei, proiect realizat de Asociatia Grupul pentru Dezvoltare Personala si Comunitara Bistrita impreuna cu Scoala Generala Avram Iancu, Scoala Generala Stefan cel Mare si Scoala Generala Nr. 2 – Bistrita (parteneri in cadrul proiectului), cu sustinerea Primariei si Consiliului Local Bistrita prin finantare nerambursabila.

Violenta scolară este un fenomen extrem de complex, cu o determinare multipla: familiala, societala, scolara, personala si culturala. Ea se prezinta ca un ansamblu specific de forme de violenta care se conditionează reciproc si au o dinamica specifica: violenta importată din afara scolii, dar si violenta generata de sistemul scolar; violenta adultilor impotriva copiilor si tinerilor, dar si violenta celor mai tineri impotriva celor adultilor si vartnicilor. In prezent, cultura adolescentilor si tinerilor pare a fi centrată pe violenta, fenomen la care au contribuit familia, şcoala, industria divertisemntului şi mass-media. A gandi, a simti si a te manifesta intr-o maniera nonagresiva si nonviolenta este un deziderat care pare tot mai greu de realizat, asadar responsabilitatea noastra, a tuturor e de a-i invata pe cei tineri cum sa comunice, cum sa interpreteze informatii, cum sa relationeze, cum sa-si rezolve problemele, cum sa-si gestioneze emotiile, asadar – cum sa traiasca.

Dora Baba,

Presedinte GDPC

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5