Consultare publică pentru traseul drumului de mare viteză Dej-Bistrița, inclusiv varianta ocolitoare a municipiului! Unde poți accesa rutele și trimite comentarii!

CNAIR a lansat procesul de consultare publică cu privire la traseul drumului de mare viteză Baia Mare – Bistrița, Lot 2 Dej - Bistrița. Acest proiect, denumit Autosastrada Nordului Baia Mare-Dej-Bistrița, cuprinde și varianta ocolitoare a municipiului Bistrița, proiect prin care se va realiza cel mai important lucru, decongestionarea traficului rutier, anunță președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil. Radu Moldovan.
Opiniile dumneavoastră pot fi formulate, accesând link-ul: https://cloud.andnet.ro/.../forms/s/WY2maNyEy3sGp7pJ9oo7bQjD
Perioada în care puteți completa chestionarul: 16.10.2023- 22.10.2023 ora 23:59.
CNAIR dorește să știe ce părere aveți cu privire la propunerile de traseu, iar observațiile publicului vor fi luate în calcul la alegerea variantei finale de traseu pentru drumul de mare viteză Baia Mare – Bistrița, Lot 2 Dej - Bistrița.

Comentarii

17/10/23 13:00
Roşu

Evident că traseul Roşu este cel mai bun fiindcă este cel mai scurt, cel mai rapid, cel mai ieftin şi scoate traficul de tranzit din mijlocul Bistriței.

17/10/23 15:32
Remus

De la bun început, cel mai bun traseu pentru lotul 2 Dej-Bistrița al drumului de mare viteză Baia Mare - Suceava este cel reprezentat de varianta ROSIE (V1), care include varianta de ocolire a orasului Bistrița pe la Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile cu un nod rutier la iesirea spre Rusu Bârgăului. Termenul "drum de mare viteză" se referă atât la autostrăzi cât si la drumuri expres.
Lotul 3 Bistrița – Vatra Dornei va fi în regim de autostradă, de unde s-ar putea intelege că lotul 2 Dej-Bistrița, va fi drum expres.
Prin definitie, notiunea de "drum expres" numit si drum rapid se referă la drumuri naţionale rezervate exclusiv circulaţiei autovehiculelor care nu deservesc proprietăţi riverane şi care au două sensuri de circulaţie cu cel puţin două benzi pe sens, separate de un spaţiu median, şi nu intersectează la nivel nicio altă cale de comunicaţie, iar intrarea şi ieşirea autovehiculelor este permisă numai cu acces dreapta, în locuri special amenajate. Aceste drumuri sunt construite în zonele unde normele de autostradă nu pot fi indeplinite.
Drumul expres este o cale de transport rutier destinată exclusiv pentru vehicule a căror viteză maximă depăseste 50 km/oră, iar oprirea si stationarea pe partea carosabilă sunt interzise. Organizarea de santier si lucrările de constructii pentru drumurile expres sunt mai putin costisitoare decat pentru autostrăzi. In plus, spre deosebire de autostrăzi, pe drumurile expres sunt permise încrucisări la nivel cu alte drumuri de circulatie. Reglementarea traficului la astfel de intersectii se va face prin semaforizare sau prin amenajarea de sensuri giratorii.
Diferentele dintre autostrăzi si drumuri expres sunt minore. Important este să se facă.

18/10/23 11:25
Dorel

Cea mai ieftina si mai scurta si viabila varianta ar fi : DN17 ( E 576 )Livezile-Valea Lunga , spre Nord catre fostele Livezi - peste dealul dinspre Nordul loc.Slatinita - pana la Dumitra pe DN 15/A - apoi stanga la Blajenii de Jos - DN17( E576) Sintereag . Varianta pe la Jelna-Budacul de Jos-Monariu... este mult prea lunga si mult prea costisitoare .

18/10/23 11:27
Dorel

Cea mai ieftina si mai scurta si viabila varianta ar fi : DN17 ( E 576 )Livezile-Valea Lunga , spre Nord catre fostele Livezi - peste dealul dinspre Nordul loc.Slatinita - pana la Dumitra pe DN 15/A - apoi stanga la Blajenii de Jos - DN17( E576) Sintereag . Varianta pe la Jelna-Budacul de Jos-Monariu... este mult prea lunga si mult prea costisitoare .

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5