Susţinere antreprenorială la Beclean

Sub sloganul ,,Antreprenoriatul, de la idee la succes,, , în perioada iulie 2010 - iunie 2012, se derulează la Beclean implementarea unui proiect finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane. Festivităţile inaugurale au avut loc în data de13 octombrie, în sala de şedinţe a Primăriei oraşului. Programul amintit se adresează direct micilor sau potenţialilor întreprinzători, tineri care doresc să iniţieze o afacere în oraşe cu mai puţin de 50.000 de locuitori. Programul este aplicat de Fundaţia pentru Promovarea Agriculturii şi a Economiei Regionale FAER Reghin-Mureş, în parteneriat cu Asociaţia de Dezvoltare Economico - Socială (ADES) Curtea de Argeş în patru judeţe din ţară ( Argeş, Bistriţa-Năsăud, Mureş şi Suceava). În judeţul nostru s-au încadrat în cerinţele de implementare ale proiectului oraşele Beclean, Năsăud şi Sângeorz-Băi.

Obiectivul general al acestui proiect constă în susţinerea dezvoltării durabile prin promovarea culturii antreprenoriale în rândul micilor (sau potenţialilor) întreprinzători, angajaţilor acestora sau tinerilor care doresc iniţierea unei afaceri în oraşele cu până la 50.000 de locuitori, dar şi facilitarea rolului activ al acestora în viaţa comunităţilor, prin sprijinul acordat începerii, creşterii şi bunei gestionări a activităţilor comerciale.

Serviciile oferite gratuit prin acest proiect constau în: sesiuni de informare antreprenorială, în cadrul cărora vor fi prezentate oportunităţi de afaceri, resurse financiare (bancare, non-bancare, instrumente structurale) disponibile pentru punerea în practică, noi tehnologii eco-eficiente, oferta de instruire şi consultanţă, studii de caz de bune practici; cursuri de fomare pentru multiplicatori de instruire şi consultanţă antreprenorială, care vor fi cuprinşi într-un program de antrenare din partea lectorilor pe tot parcursul proiectului; cursuri de antreprenoriat pentru persoanele din grupul ţintă (se vor aborda 7 module în funcţie de nevoia identificată, şi anume: Plan de afaceri, Plan de marketing, Analiza performanţei financiare a unui IMM, Analiza proiectului de investiţii a unui IMM, Arta negocierii, Managementul comunicării, Managementul conducerii. Se vor acorda subvenţii participanţilor, conform legislaţiei în vigoare. Pentru tinerii până în 30 de ani care doresc să iniţieze o activitate independentă se vor organiza 12 concursuri de planuri de afaceri cu premii constând în 4.250 lei (locul I), 2.550 lei (locul al II-lea) şi 1.700 lei (locul al III-lea); cursuri e-learning (se va realiza o platformă care va beneficia de instrumente colaborative cum ar fi web conferences, chat rooms, forumuri în măsură să completeze serviciile de instruire şi să ajute la extinderea experienţei de învăţare); oferirea de consultanţă generală în cadrul Centrului Judeţean de Sprijinire a Antreprenoriatului (axată pe teme generale precum elaborarea planului de afaceri, planul de marketing, analiza financiară, accesare de fonduri - prefezabilitatea ideii de proiect, stabilirea sursei de finanţare ce poate fi accesată); organizarea unor vizite de schimb de experienţă în diverse locaţii din cele 4 judeţe, între grupe de participanţi cu preocupări şi interese comune, acţiuni care să permită împărtăşirea practicilor proprii specifice zonei de provenienţă a fiecăruia; dezvoltarea studiilor de caz de bune activităţi de management, marketing, implementare de proiecte de investiţii cu finanţare din fonduri comunitare şi non-bancare din Romania şi UE, în colaborare cu un expert din UE.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5