Strategia de promovare culturală a oraşului Bistriţa, înaintată autorităţilor

Proiectul “Bursa ideilor pentru un brand cultural al Bistriţei”, realizat de cotidianul “Mesagerul de BN”, cu sprijinul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, având ca parteneri Societatea Scriitorilor Bistriţeni din cadrul “Centrului Cultural Municipal “George Coşbuc”, Asociaţia “Bistriţa Medievală”, Colegiul Naţional “Liviu Rebreanu”, Colegiul Naţional “Andrei Mureşanu” şi Şcoala Generală nr. 2 Bistriţa a avut ieri o nouă etapă, în care amplul material a fost înaintat autorităţilor locale. Rezultatele principale ale proiectului sunt: 10 lecţii-dezbateri cu circa 300 de elevi, la 10 clase de ciclu primar, gimnazial şi liceal, pe tema necesităţii şi importanţei promovării culturale a burgului, o acţiune stradală “Identitate in diversitate”, cu scop de informare, organizată cu elevii de Ziua Drapelului Naţional, concursul de creaţie pentru elevi cu acordarea a 12 premii la două secţiuni: fotografie şi eseu. Au fost completate 600 de chestionare cu intrebări activ-participative despre promovarea culturală a Bistriţei, completate de 300 de elevi, 250 de participanţi la diferite evenimente culturale şi 50 de reprezentanţi ai instituţiilor de cultură din Bistriţa. Chestionarul, prezentat în sala de şedinţe a Primăriei Bistriţa de către redactorul-şef Mesagerul, Sanda Mureşan, arată că oraşul Bistriţa este, în stagnare economică, conform 54 la sută din interdievaţi. 512 bistriţeni, din 600, cred că istoria medievală a oraşului poate oferi un potenţial mare de dezvoltare şi promovare, iar 56 la sută sunt mulţumiţi de viaţa pe care o duc. 28 la sută dintre chestionaţi nu merg niciodată la spectacole, 61 la sută nu au trecut pragul Muzeului Judeţean, în timp ce la cinematograf nu au fost niciodată 98 la sută. 32 la sută n-au vizionat niciodată o piesă de teatru. În opinia a 551 de bistriţeni, din 600 chestionaţi, simbolul oraşului este Biserica Evanghelică. Dintre problemele cele mai mari amintim lipsa de preocupare pentru recondiţionarea patrimoniul arhitectural medieval al oraşului, rromii din centrul istoric, cerşetorii etc. Bistriţenii doresc accesul copiilor in spaţiile sportive ale şcolilor şi pe timpul weekendului, menirea portarilor fiind de a supraveghea ordinea, nu de a păzi porţile să nu intre nimeni, manifestări culturale pentru copii, împânzirea Centrului Istoric cu însemne şi indicaţii turistice, pregătirea unor ghizi, dezvoltarea şi folosirea Festivalului Internaţional de Folclor „Nunta Zamfirei” pentru promovarea oraşulu, înfiinţarea unui concurs naţional de teatru de păpuşi „Alexandru Misiuga”, modernizarea zonei pietonale. Propunerea de strategie culturală pentru promovarea burgului Bistriţa, iniţiată de cotidianul Mesagerul, director scriitorul Emil Dreptate, a fost înaintată de către redactorul şef Sanda Mureşan şi secretarul general de redacţie Camelia Strungari, primarului Ovidiu Creţu. Au fost prezenţi directorul Centrului Cultural Municipal, Dorel Cosma, preşedinta Societăţii Scriitorilor Bistriţeni, Elena M. Cîmpan, Florin Săsărman, preşedinte Bistriţa Medievală, scriitorii Victor Ştir, Traian Parva Săsărman, reprezentanţi ai partenerilor.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5