Profesori şi elevi de la Şcoala Gimnazială Ilva Mare, în Tokat (Turcia), printr-un proiect Erasmus +!

Ultima mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+ "Together For a Better World" a avut loc în Turcia, Tokat, mobilitate la care au participat 30 de cadre didactice și de elevi din școlile implicate (din partea Școlii Gimnaziale Ilva Mare au participat 5 elevi și 3 profesori, la fel și de la școala din Polonia).
Încă de când am ajuns, profesorii, elevii și părinții implicați în proiect ne-au primit cu brațele deschise. De la organizare, atenție la detalii, corectitudine și iubire pentru școală, toate s-au regăsit în cadrul acestei mobilități.
În prima zi de activitate, am pătruns într-o mică părticică din cultura lor, elevii au prezentat cu mare respect și iubire tradițiile lor, obiceiurile și cântecele tradiționale specifice zonei. Totodată, elevii au luat parte la un festival unde au urmărit un gram din istoria vastă a Imperiului Otoman.
Elevii au fost implicați în primele două zile în numeroase activități menite să îi facă să conștientizeze importanța protejării mediului înconjurător: prezentări power point despre poluare, colectare selectivă, topirea gheții, jocuri despre dezastrele naturale care apar în urma poluării omului, plantarea unor copaci, jocuri interactive ș.a.
Ulterior, elevii au învățat despre apă și modul de identificare a gradului de contaminare, au conștientizat răul pe care îl facem naturii prin analizarea unei expoziții ce conținea desene artistice de la muzeu pe tema poluării și a efectelor negative asupra omenirii și au participat la prezentarea unor experți despre cum putem reutiliza anumite resurse pentru a irosi mai puțin.
Activitatea următoare a fost destinată călătoriei în lumea virtuală pentru a afla prin intermediul experților de la scoala parteneră din Tokat, despre efectele încălzirii globale și despre cum putem să ne dezvoltăm competențele IT folosindu-ne de aplicațiile Menti 2.0, Kahoot ș.a. Cauzele efectelor climatice și consecințele lor sunt extrem de grave și afectează multe din aspectele vieții de pe planeta noastră. Schimbările climatice reprezintă prioritățile majore, astfel prin participarea la activități, elevii au fost învățați și îndrumați cum pot contribui la salvarea Planetei.
Am vizitat apoi stația de epurare din Tokat, un ansamblu de construcții și instalații destinate curățării apelor uzate. Prezentarea principiului de funcționare a lăsat o amprentă serioasă asupra noastră. Întreg procesul avea ca scop reținerea și neutralizarea substanțelor dăunătoare din apele uzate și menajere ale orașului, îmbunătățind considerabil calitatea acestor ape, astfel încât să poată fi deversate în apele râurilor.
Peștera Ballica Magarasi sau Ballica Natural Park din provincia Tokat, o peșteră fosilă, cu o lungime de 68 m, face parte din patrimoniul mondial al Turciei. Această peșteră de o frumusețe izbitoare a adăugat un plus de bucurie zilei.
Pe urmă, gazdele au dedicat o zi experiențelor științifice, unde elevii au putut testa prin joc și experimente, senzații de neuitat, la renumitul centru Kayseri Bilim Merkezi, centru de educație, comunicare, galerii, evenimente, târguri științifice și planetarium dezvoltându-le competențele STEAM.
Vestitul Planetariu din corpul Centrului de Știință Kayseri are cel mai mare dom din Turcia, cu un diametru de 14 metri și o capacitate de 109 locuri, are cea mai uimitoare trăsătură, aceea de a simula mișcările stelelor, planetelor și altor corpuri cerești din univers într-un mod realist, prin intermediul unui sau mai multor dispozitive de proiecție pe un ecran special de 360 de grade din interiorul domului. Din acest motiv, planetariul acesta ne-a oferit o experiență unică și uimitoare, făcându-ne să ne simțim în film. Aici am putut vedea documentarul ,,Lumi de gheață” și efectele topirii ghețarilor, asupra mediului și asupra planetei și am aflat multe informații folositoare despre încălzirea globală.
La final s-au înmânat certificatele de participare, s-au completat formularele de feedback și s-au centralizat concluziile săptămânii.
În urma chestionarelor centralizate, s-a constatat faptul că elevii și-au îmbunătățit substanțial competențele green, au învățat cum pot proteja mediul înconjurător, și-au îmbunătățit cunoștințele de limbă engleză-prin comunicarea cu partenerii implicați, competențele STEAM și cele digitale.
În concluzie, ultima mobilitate a adus fericire în ochii copiilor, dar și întristare întrucât a fost ultima mobilitate din cadrul proiectului. Totuși, prietenia ce s-a legat între elevi, a fost una care va rămâne pentru totdeauna, elevii comunicând mereu unii cu ceilalți.

Participanți la mobilitate.
Director prof. Pop Dana

Prof. Iordache Rodica Antoneta și Pop Iulica Rebeca
Elevi:
Dejan Rareș
Gălan Ramona
Măricuț Simona
Mitiu Tudor
Tîrnovan Bianca

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5