DN 17- un drum european doar pe hârtie

Prefectul: „Proiectul nu a ţinut cont de toate realităţile de pe teren”

Drumul Naţional 17 arată într-un fel pe hârtie, iar în realitate este drum care ridică multe probleme participanţilor la trafic, dar şi locuitorilor din zonele traversate de acest drum. Proiectul de construcţie a drumului nu prevede parcări, refugii, parapete pentru protecţie , aşa cum ar trebui să aibă un drum european.

Cu toate că lucrările de modernizare a DN 17 sunt tărăgănate, şi înregistrează întârzieri faţă de planificări, prefectul judeţului este optimist în ceea ce priveşte promisiunile constructorilor şi este de părere că, având în vedere ritmul de lucru, DN 17 va fi gata până la finele acestui an, aşa cum ne-a promis şi premierul Emil Boc.

100 de probleme, 100 de motive pentru un DN 17 anevoios

În varianta oficială, proiectul presupunea crearea unui profil adecvat pentru un drum de viteză, constând în lărgirea carosabilului, cu două benzi la urcarea pantelor şi cu benzi de acostament, precum şi lărgirea şi modernizarea tuturor podurilor de pe traseu. În realitate, multe neajunsuri, nemulţumiri şi…100 de probleme identificate?!

„Comisia Prefecturală a străbătut tot judeţul şi a identificat 100 de probleme. O parte din aceste deficienţe sunt datorate faptului că lucrările nu sunt încheiate pe acest tronson de drum. Altele necesită alocări de fonduri suplimentare (…) Au fost soluţionate 17 probleme, iar 27 sunt în curs de soluţionare. Au fost plângeri că nu există rigole, sau lipsa unor trotuare pe anumite porţiuni, acestea vor fi făcute în perioada următoare. O altă plângere, podeţe prea înalte, care în opinia constructorului nu sunt o deficienţă de construcţie. În analiză sunt 27 de probleme, întrucât lucrările nu sunt finalizate”, a spus prefectul Cristian Florian.

Proiectanţii au uitat de trotuare, refugii şi marcaje rutiere

Prefectul a acuzat, în acelaşi timp, şi firmele de proiectare, de asemenea, desemnate prin licitaţii, că nu au lucrat profesionist, venind cu soluţii tehnice neaplicabile în teren. Un exemplu în acest sens este porţiunea de drum Bistriţa- Pasul Tihuţa, unde sunt cele mai mari probleme.

Florian a subliniat faptul că pentru o mai bună supraveghere a ritmului de lucru, este foarte important să se descentralizeze factorul de răspundere asupra investiţiei, iar reprezentanţii autorităţilor locale, beneficiarii acestor lucrări, respectiv primăriile să nu mai fie simpli spectatori, şi să se implice mai mult în eficientizarea activităţii firmei de construcţii.

„M-aş fi bucurat dacă autorităţile locale s-ar fi implicat mai mult în soluţionarea problemelor. O mare problemă este în comuna Josenii Bârgăului, cum ar fi lipsa trotuarelor. Aceeaşi problemă şi în Pasul Tihuţa. Acolo am putea face trotuare după parapeţii de protecţie, dar avem nevoie de acordul oamenilor. Acolo, unde lucrările sunt în execuţie, soluţii se găsesc, acolo unde lucrările sunt finalizate, soluţiile lipsesc”, a completat prefectul.

Reabilitarea Drumului Naţional 17 este făcută de concernul german Geiger-Max Boegl, iar valoarea totală a contractului este de 33,7 milioane de euro.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5