Poliţia avertizează: Nu deveni o victimă a fraudelor de pe platformele de vânzări online!

Internetul a devenit foarte atractiv pentru infractorii cibernetici mai ales de când lumea caută „cea mai bună ofertă”. Aceștia se folosesc de metode ingenioase și promisiuni în scopul de a obține bani sau informații financiare valoroase de la dumneavoastră.

Tacticile folosite de infractorii informatici sunt din ce în ce mai inovative și greu (dar nu imposibil!) de detectat, ei făcând tot posibilul să obțină ceea ce vor – banii și/sau datele dumneavoastră!

Una dintre cele mai des folosite incidente de securitate cibernetică de tip fraudă este tentativa de fraudă pe platformele de vânzări online.

Polițiștii vă recomandă:

- „Cea mai bună ofertă de pe piață” nu este întotdeauna chiar cea mai bună ofertă de pe piață;

- Evitaţi operatorii economici care nu afişează date de contact complete (adresă, telefon, cod unic de identificare fiscală etc.) şi care se rezumă la o simplă adresă de e-mail.

- Aveţi grijă dacă accesaţi o pagină web care conţine greşeli gramaticale.

- Dacă cumpărați bunuri de la persoane fizice, trebuie cerute documentele de provenienţă ale acestora (factura sau bonul fiscal cu care a fost cumpărat iniţial produsul de la magazin) şi certificatul de garanţie emis de producător.

- Nu plătiţi în avans bunurile comandate prin internet de la persoane necunoscute. Folosiţi un serviciu de curierat cu plata ramburs ce permite deschiderea coletului la primire. Plătiţi pentru marfă după ce v-aţi asigurat că aţi primit ce aţi comandat.

- În cazul în care efectuaţi totuşi plata online pentru diferite produse, fiţi atenţi când oferiţi detaliile cardului de credit sau debit pe internet. Refuzaţi tranzacţia dacă vi se cere codul PIN. Este normal să vi se ceară codul CVV (format din 3 sau 4 cifre, inscripţionat pe card). Este mai sigur să folosiţi un card de debit dedicat tranzacţiilor on-line pe care să îl încărcaţi numai cu suma necesară achiziţiei. Foarte important este să cunoaşteţi situaţia financiară de pe card, atât înainte de a efectua o tranzacţie, cât şi după. Este posibil ca, uneori, să vă fie încasată mai mult decât suma de pe factură, fără a vă da seama de acest lucru.

- Tipăriţi sau salvaţi comanda dumneavoastră, precum şi clauzele şi condiţiile ce apar pe site la momentul cumpărării, pentru situaţia în care ar exista vreo problemă mai târziu.

Cum ne dăm seama că am fost înșelați?!

Deși pagina web folosește identitatea vizuală a brandului platformei, în realitate există mici diferențe care atestă faptul că acel site este malițios!

Platformele de vânzări online afirmă că singura dată când vă sunt cerute datele cardului este atunci când se cumpără serviciile platformelor de publicare sau de promovare a anunțurilor.

Ce se întâmplă dacă am dat datele cardului?

Acestea intră automat în posesia infractorilor, care din acel moment au posibilitatea de a extrage banii de pe card! Mai mult decât atât, orice conversație pe care doriți să o purtați ulterior cu aceștia eșuează, deoarece sunt tăiate toate canalele de comunicare!

Un alt semnal de alarmă, cu privire la o posibilă fraudă, o reprezintă limbajul folosit! Dacă exprimarea interlocutorului este presărată cu greșeli gramaticale, acestea se datorează traducerii directe cu un instrument disponibil gratis online!

Pentru a evita tentativele de fraudă, trebuie să analizați următoarele:

-   nu dați click pe link-uri sau atașamente din surse necunoscute;

-  nu oferiți pinul cardului și datele complete ale acestuia;

-  instalați soluții de securitate pe dispozitiv, pentru a evita infectarea cu viruși sau pentru tentativele de phishing;

-  fiți atenți la greșelile de exprimare.

Este important să vă adresați imediat băncii emitente a cardului, în momentul în care realizați că ați fost înșelat, pentru a se bloca cardul și eventualele tranzacții ilicite. Dacă ați suferit daune materiale, vă recomandăm să depuneți plângere la cea mai apropiată secție de poliție.

 

 

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5