O comisie de specialişti de la CNAIR, la Beclean! Vor fi stabilite fazele următoare ale construcţiei podului de pe Someş

Reprezentanţi ai Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă evaluează astăzi, 19 iulie, pagubele produse la podul de la Beclean, parte a variantei de ocolire a oraşului, în urma intemperiilor din 13 iulie.

De altfel, marţi, la Beclean a fost şi o comisie specială de la CNAIR formată dintr-un chimist de la Serviciul Coordonare Laboratoare Rutiere, un specialist de la Serviciul Drumuri Naţionale şi Autostrăzi, un inginer specialist de la Serviciul Lucrări de Artă, alături de reprezentanţi de la Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Cluj, dirigintele de şantier, proiectantul, reprezentantul Primăriei Beclean şi reprezentantul antreprenorului general. Potrivit primarului Nicolae Moldovan, ulterior vor fi stabilite şi fazele următoare ale lucrărilor.

Primăria Beclean a contractat o expertiză tehnică pentru acest obiectiv, urmând ca într-o săptămână să aibă un rezultat. 

         „Astăzi (n.n. – 19 iulie) urmează să se finalizeze scoaterea din apă a grinzilor, iar în perioada următoare vom avea un grafic din partea constructorului. Constructorul a declarat că nu vor fi întârzieri în finalizarea lucrărilor”, a explicat prefectul Teofil Cioarbă.

         Instituţia Prefectului a anunţat că au început să fie întocmite rapoarte operative şi în alte localităţi ale judeţului, precum Bistriţa Bârgăului, Budacu de Jos, Nuşeni, Beclean, urmând la Şieu Măgheruş.

 

 

Comentarii

19/07/23 13:10
cititor

Nu dați poza cu varianta cum ar fi fost, ci cu varianta cum e, cu grinzile rupte, ca să vedem mai bine care e situația. Se va lucra cu același tip de grinzi? Și dacă mai vine o ploaie pe Someș? Varianta ocolitoatre e un privilegiu mult așteptat de beclenari, dar, după deschiderea circulației pe ea, vom zice: Vai de cei din Beclenuț!... Sau nu vom zice așa?

19/07/23 15:11
Radu

Chiar dacă este vorba despre o vijelie, nu vântul a fost de vină pentru prăbușirea grinzilor de beton în apele Somesului. Acolo a fost o greșeală de montaj a grinzilor prefabricate pe pilonii podului, care nu au fost asigurate corespunzător pe console înainte de a fi lăsate din macarale. Prin forma lor constructivă grinzile având centrul de greutate în partea de sus pur si simplu acestea s-au răsturnat și s-au rupt sub greutatea proprie de peste 90 tone, căzând în apă. Evident pentru continuarea lucrărilor este nevoie de o expertiză tehnică de specialitate pentru a constata eventuale avarii la pilonii podului care trebuie să fie remediate. Așteptăm concluziile expertizei.

20/07/23 17:46
V

Nu, domnule Radu, poza arătată de televiziunile centrale arăta că grinzile au rămas ancorate pe pilonii înalți, iar mijlocul grinzilor era la sol (bălți), ceea ce indică indubitabila și incredibila lor fragilitate.Sub propria lor greutate.... plus vântul puternic, dar nu încât să provoace emoții unor grinzi dacă ar fi fost normale.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5