Liceul de Muzica Tudor Jarda Bistriţa - Oferta Educaţională 2015

Liceul de Muzica Tudor Jarda Bistriţa organizează săptămânal pregătire, testarea aptitudinilor şi înscrieri în anul scolar 2015-2016, pentru elevi de la clasele pregătitoare, nivel primar, gimnazial şi liceal, pentru ÎNVĂŢĂMÂNT VOCAŢIONAL, specializarea: MUZICĂ, COREGRAFIE sau PEDAGOGIC, specializarea ÎNVĂŢĂTOR – EDUCATOARE

În învăţământul primar şi gimnazial, elevii urmează aceeași programă pentru disciplinele de cultură generală ca şi în învăţământul de masă la care se adaugă începând cu clasa I-a, patru ore pentru pregătirea teoretică şi de specialitate (studiul individual al unui instrument muzical: pian şi vioară începând din clasa a I- a, respectiv: chitară, violoncel, contrabas, flaut, clarinet, oboi, trompetă, trombon, percuţie din clasele III-V).

La solicitatea părinţilor organizăm program AFTER-SCHOOL.

Începând cu anul şcolar 2014-2015, oferta Liceului de Muzică Tudor Jarda Bistriţa, cuprinde pentru clasele a IV-a si a V-a specializarea: COREGRAFIE, iar pentru clasa a IX-a, profilul: PEDAGOGIC, specializarea ÎNVĂŢĂTOR – EDUCATOARE

Informații: la Secretariatul liceului, str. Al. Odobescu, nr.8, Parter, tel. 0263-239 398 / 0747 27 22 22

Admiterea în clasele de COREGRAFIE, clasa a IV şi a V - a

Pentru secţia COREGRAFIE admiterea se face în clasa a IV a sau a V-a în urma unei probe de aptitudini fizice şi muzicale specific (aspect fizic, proportie, elasticitate, mobilitate detenţă, simţ ritmic şi al mişcării, auz muzical, ereditate, rezultate la învăţătură şi purtare).

Obiectivele pregătirii în grupele de COREGRAFIE: sã ofere o pregãtire de culturã generalã, de tip umanist, care sã permitã absolvenţilor continuarea studiilor în forme ale învãţãmântului superior (preuniversitarliceal şi universitar), atât artistic cât şi socio-uman şi sã formeze artişti dansatori care-şi vor desfãşura activitatea în instituţii profesioniste de artã, precum şi în ansambluri coregrafice. De asemenea educaţia coregrafică pune bazele formării viitorilor instructori de dans care sã lucreze în Cluburi ale copiilor şi pentru formaţiile de amatori, precum şi pedagogi care sã acopere nevoile educaţiei artistice din şcoli şi licee, în cadrul materiilor opţionale, dar şi animatori, prezentatori de spectacole sau TV, viitori actori. Datoritã unei palete largi de discipline de specialitate: dans clasic, dans contemporan, dans de caracter, dans popular românesc, duet, arta actorului, repertoriu individual şi de ansamblu, dans istoric, pian, euritmie şi istoria baletului  elevilor li se asigurã o culturã de specialitate serioasã, diversã şi absolut necesarã unei specializãri într-unul dintre domeniile dansului scenic şi pedagogiei coregrafice.

Coregrafia crează următoarele avantaje pentru dezvoltarea individuală a personalităţii elevului prin:

  • creşterea mobilităţii şi rezistenţei la efort fizic;
  • îmbunătăţirea coordonării corporale şi a abilităţilor motrice;
  • însuşirea responsabilităţii şi seriozităţii în activităţile în care este implicat;
  • înţelegerea conceptului de competiţie şi ale diverselor moduri de a canaliza energia spre succes
  • îmbunătăţirea şi păstrarea unei posturi corporale sănătoase şi dobândirea respectului de sine ;
  • atât fetele, cât şi băietii vor dobândii o alură graţioasă şi vor inspira siguranţa de sine la fiecare pas ;
  • educatie culturală graţie îmbinării dintre dans şi lecţii de istorie, cultura dansului
  • antrenarea urechii muzicale;
  • dobândirea de abilităţi sociale şi de comunicare verbală si nonverbală;
  • capacitatea de a-ţi stabili scopuri de scurtă şi lungă durată de la o vârstă fragedă;
  • oportunitatea de a-şi maximiza potenţialul artistic ;
  • o excelentă metodă de a consuma în mod constructiv excesul de energie.

Admiterea în clasele de MUZICĂ

Pentru secţia MUZICĂ SPECIALIZATĂ:

  1. Admiterea în clasele I şi a V-a, probele de aptitudini sunt următoarele: auz muzical; simţ ritmic; memorie muzicală, muzicalitate, testare psihologică – susţinută de învăţătorii şi/sau psihologul şcolii, rezultate la învăţătură şi purtare.

    În limita cifrei de scolarizare şi în funcţie de locurile vacante, pe clase şi instrumente, pot fi admişi elevi şi în ceilalţi ani de studiu : clasele (II – IV), (VI – VIII). Admiterea în clasele II – IV, are loc pe baza susţinerii probelor de aptitudini ; Admiterea în clasele VI – VIII, la instrumentele pian şi vioară se face pe baza susţinerii unui examen cu repertoriu corespunzător programei clasei;

    Pentru celelalte instrumente, admiterea se face pe baza susţinerii probelor de aptitudini.

    Muzica este emoţie, bucurie şi calm, sănătate şi stare de bine generală. Ea dezvoltă creativitatea şi inteligenţa, îmbunătăţeşte memoria, creşte randamentul concentrării şi incurajează munca în echipă. Muzica este o constantă a vieţii noastre! 
  2. pentru clasa a IX-a, admiterea urmeză metodologia admiterii în licee, pt. licee vocaţionale. Admiterea în clasele X – XII, se face pe baza susţinerii unor examene care să ateste aptitudinile şi cunostinţele corespunzătoare clasei şi specializării pentru care optează, astfel:
    • la secţia instrumentală – examen la instrument, cu repertoriu la nivelul clasei ;
    • la secţia canto – examen, interpretare vocală, cu repertoriu la nivelul clasei ; 

ADMITEREA ÎN CLASA A IX - A LICEU (mai 2015)

Clasa a IX-a, profilul: PEDAGOGIC, specializarea Învăţător –Educatoare

  • Proba I: Proba de aptitudini muzicale,
  • Proba II: Proba de aptitudini fizice,
  • Proba III: Proba de aptitudini artistice,
  • Proba IV: Interviu

Clasa a IX-a, profilul: ARTISTIC, specializarea MUZICĂ,

Secţii: studii teoretice, instrument (pian, vioară, violă, chitară, violoncel, contrabas, flaut, clarinet, oboi, trompetă, trombon, percuţie), canto clasic sau muzică vocală traditională.

  • Proba I:
    • (secţia instrumentală) Proba de instrument,
    • (sectia canto clasic şi muzică vocală traditională) - Testarea calităţilor vocale,
    • (sectia teoretică) - Auz melodic, solfegiu.
  • Proba II:
    • (secţia instrumentală) - Recital instrumental;
    • (sectia canto clasic şi muzică vocală traditională) - Proba de interpretare;
    • (sectia teoretică) - Dicteu melodic. 
  • Proba III:
    • (secţia instrumentală) - Auz melodic, dicteu melodic;
    • (sectia canto clasic şi muzică vocală traditională) - Proba de aptitudini specifice: auz, ritm, teorie muzicală;
    • (sectia teoretică) - Proba vocala/instumentală. 

Avantajele actuale ale studierii în Liceul de Muzică Tudor Jarda Bistriţa

  1. Şcoală unică în judeţ cu clasele I – XII pentru desăvârşirea unei pregătiri muzicale specializate, profesioniste şi gratuite;
  2. Condiţii materiale foarte bune pentru pregătirea teoretică şi de specialitate, in noul sediu de pe str. Al. Odobescu, nr.8;
  3. Instruire şi educare muzicală şi de cultură generală realizată de cadre didactice cu o foarte bună pregătire profesională;
  4. În domeniul muzical, la nivel liceal şcoala pregăteste următoarele specializării/secţii: studii teoretice, instrument (pian, vioară, violă, chitară, violoncel, contrabas, flaut, clarinet, oboi, trompetă, trombon, percuţie), canto clasic şi muzică vocală traditională.
  5. Colaborări fructuoase cu instituţiile de cultură ale municipiului Bistriţa, din ţară si din străinătate.
  6. Posibilitatea de a opta pentru urmatoarele discipline din curriculum la decizia scolii: tehnoredactare muzicală, cânt popular si instrument popular/taraf, muzică uşoară, management cultural, aprofundări de cunoştinţe în domeniul muzicii corale, instrumentale şi la disciplinele la care se suţin examene naţionale.

Informaţii suplimentare privind: pregătirea, testarea aptitudinilor şi înscrierea la una din specializările: MUZICĂ, COREGRAFIE sau profil PEDAGOGIC, specializarea ÎNVĂŢĂTOR – EDUCATOARE, la Secretariatul liceului, str. Al. Odobescu, nr.8, Parter, tel. 0263-239 398 / 0747 27 22 22.

Liceul de Muzica Tudor Jarda Bistriţa
ADAUGĂ VALOARE TALENTULUI TĂU !

Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5