DGASPC BN: Toți copiii aflați în plasament și cei din casele de tip familial sunt încriși într-o formă de învățământ! Două cazuri de refuz a continuării școlii, la absolvirea a 10 clase

Toți copiii aflați în plasament la asistenții maternali profesioniști cât și cei din casele de tip familial sunt încriși într-o formă de învățământ, a declarat Flaviu Bercea, șef serviciu la Direcșia Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bistrița-Năsăud, în cadrul ședinței Colegiului Prefectural. Potrivit acestuia, unele probleme au apărut “în doar două  cazuri în care a fost stabilită o măsură de protecție specială la alte persoane/ familii, unde rezistența copiilor/ tinerilor la ideea de continuare a cursurilor școlare a fost mare, refuzând constant să mai frecventeze școala după finalizarea perioadei obligatorii, conform legislației în vigoare”.

          Flaviu Bercea a prezentat o informare privind implicarea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Bistrița- Năsăud în prevenirea și reducerea fenomenelor de neșcolarizare și abandon școlar pentru copiii/ tinerii din județul nostru.

          Potrivit acestuia, în sistemul de protecție sunt 620 de copii, din care 173 copiii/ tineri aflați în plasament la persoane / familii, rude sau alte persoane, 267 copii/ tineri aflați în plasament la asistenții maternali profesioniști și 180 de copii/ tineri aflați în plasament la casele de tip familial la Bistrița, Beclean, Teaca, Năsăud.

Probleme identificate care ar putea prezenta un risc pentru apariția fenomenului neșcolarizării copiilor/tinerilor sau a abandonului școlar vizează lipsa suportului unor părinți pentru frecventarea de către copii/ tineri a cursurilor școlare; corigențe ale copiilor care împiedică înscrierea în alt ciclu de învățământ; probleme de readaptare după perioada cursurilor online; fuga voluntară a unor copii/ tineri din locurile unde au avut instituită o măsură de protecție specială; probleme de sănătate a ocrotitorilor temporari care determină lipsa supravegherii atente a copiilor; inadaptarea unor copii/ tineri la mediul în care sunt plasați, care determină lipsa frecventării regulate a cursurilor școlare.

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bistrița- Năsăud a întreprins demersuri pentru remedierea situațiilor pentru reducerea riscului de apariție a abandonului școlar. Pentru toți copiii pentru care a fost instituită o măsură de protecție specială (mediul familial, case de tip familial) se are în vedere monitorizarea atentă a situației lor școlare, se menține permanent colaborarea cu personalul didactic și monitorizarea lor în vederea menținerii progreselor obținute. Se încearcă conștientizarea importanței școalarizării de către părinții și copiii/tinerii pentru care nu a fost instituită o măsură de protecție specială (ex. care beneficiază doar de monitorizare periodică în comunitate), sau pentru cei care se află în perioada de monitorizare postservicii. De asemenea, sunt implicate toate categoriile de specialiști necesari (asistenți sociali, psihologi, psihopedagogi) din cadrul instituției în susținerea beneficiarilor.

Nu în ultimul rând, DGASPC BN colaborează permanentă și susținut cu toate instituțiile de învățământ, dar și din alte domenii pentru abordarea comprehensivă a problematicii copiilor ocrotiți, a explicat Flaviu Bercea.

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5