Care este stadiul proiectelor de amenajare a locurilor de parcare în Bistriţa

         Primarul Ioan Turc a prezentat, în cadrul unei conferinţe de presă, stadiul proiectelor de amenajare a locurilor de parcare în municipiul Bistriţa, în contextul în care această problemă este resimţită acut de locuitori.

         „Această problemă este cu atât mai mare pentru că prin operaţionalizarea investiţiilor care se derulează în prezent – Linia Verde, Axa de transport şi pistele de biciclişti – deficitul de locuri de parcare va creşte. Din păcate, vechea administraţie nu a făcut NIMIC pentru amenajarea de noi locuri de parcare în municipiu, cu toate că ştia ce urmează să se întâmple”, a explicat primarul Ioan Turc.

         Potrivit acestuia, sunt trei proiecte de parcări etajate pentru care s-au semnat contractele de proiectare tehnică şi execuţie, respectiv Aleea Pandurilor (zona Vasile Lupu), str. Ion Minulescu şi str. Năsăudului. În fază de elaborare a Planului Urbanistic Zonal sunt str. Crinilor şi str. Clopoţeilor. Parcarea de pe str. C.R. Vivu este în faza de studiu de fezabilitate.

         „Pe str. Lupeni suntem la nivel de Plan Urbanistic de Detaliu plus studiul de fezabilitate. Pe str. Lupeni avem încheiat un contract cu Biserica Romano-Catolică, pe terenul acesteia vom amenaja aproximativ 100 de locuri de parcare, care vor compensa într-o bună măsură operaţionalizarea Liniei Verzi pe segmentul Gh. Şincai”, a explicat primarul Ioan Turc.

         Edilul Bistriţei s-a referit şi la parcarea de pe str. Bistricioarei, unde terenul a revenit Primăriei Bistriţa, după ce fusese cedat Consiliului Judeţean. Ioan Turc a menţionat că documentaţia tehnică elaborată de CJ va fi revizuită, astfel ca la ultimul etaj să fie amenajată o sală de conferinţă, care lipseşte oraşului. În luna ianuarie va fi demolat punctul termic şi va fi deschis perimetrul, se va putea parca preliminar până la demararea efectivă a lucrărilor la parcarea etajată.

         În zona Independenţei Nord parcarea va fi amenajată în cadrul proiectului de Regenerare urbană, iar pe str. Carpaţi va fi amenajată tot o parcare etajată.

 

 

Comentarii

30/11/23 15:35
Sergiu

Referitor la parcarea supraetajată de pe strada Bistricioarei despre care se vorbeste de foarte multă vreme, primarul Ioan Turc spune că va fi demolat punctul termic pentru a face loc acestei constructii. Numai că Ioan Turc îşi imaginează desupra parcării etajate o sală de conferințe pentru că Bistrița ceea ce se incadrează la „lucruri trăsnite”. Nu de o sală de conferințe are nevoie orasul. Dacă tot se pune problema de a construi un nivel suplimentar, atunci acela ar putea fi destinat pentru suplimentarea locurilor de parcare de care este o nevoie acută.
Pe de altă parte, primarul promite amenajarea unor parcări in diferite zone din oras, ceea ce e foarte bine. Numai că prin asta nu se rezolvă numărul mare de locuri de parcare dispărute in zona centrală prin implementarea proiectelor "Linia verde" si axa: Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului.
De aceea, ar trebui găsită o solutie si pentru a construi o parcare subterană in Piața Eminescu, sau cel puțin pentru a amenaja o grădină suspendată în suprafață de 7000 mp prevăzută cu parcare interioara, conform proiectului initial al complexului ce includea Casa de Cultură Sindicatelor. Varianta cu gradina suspendata ar fi mai putin costisitoare decât parcarea subterană, nefiind nevoie de relocarea retelelor de utilităti, dar asigurând un număr sporit de locuri de parcare fată de situatia actuală si oferind o noua infatisare pentru Piața Mihai Eminescu.
De asemenea, nu ar trebui neglijat nici spatiul din strada Gării din fata clădirii Policlinicii unde, după desfiintarea gardului , a rezultat un spatiu generos dar din păcate amenajat fără nici o utilitate practică. De aceea, pe suprafata respectivă ar putea fi amenajate un mare număr mare de locuri de parcare mai ales că fiind vorba de servicii medicale ambulatorii , cei mai multi pacienti se deplasează cu mijloace de transport proprii si nu au unde să parcheze.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5