Se primesc dosarele pentru alocaţii de susţinere şi alocaţii suplimentare

Primăriile din toate localităţile judeţului au început să primească dosarele solicitanţilor de pensie pentru susţinerea familiei cu mai mulţi copii, care a înlocuit atât alocaţia complementară cât şi alocaţia pentru susţinerea familiei monoparentale.

Asta, după ce luni şi marţi autorităţile locale s-au străduit să intre în posesia normelor de aplicare a Legii 277/2010, aprobate prin Hotărârea de Guvern 38/2011 (publicată vineri în Monitorul Oficial).

În ce-i priveşte pe beneficiarii de alocaţie complementară sau pentru susţinerea familiei monoparentale, aflaţi în plată în luna decembrie 2010, situaţia este un pic mai delicată, în sensul că ei au la dispoziţie doar o săptămână ca să depună noile documente.

Cei care nu se vor încadra în termenul prevăzut de Legea 277/2010 (31 ianuarie - n.r.) nu vor primi alocaţia în luna februarie (pentru luna ianuarie 2011 - n.r.), ci abia în martie.

Din păcate pentru familiile cu doi sau mai mulţi copii şi care realizează ,,astronomice” venituri nete lunare de 370 de lei pe membru de familie, criteriile de acordare a alocaţiei de susţinere sunt absolut restrictive, iar numărul beneficiarilor va fi, cu siguranţă, foarte mic.

Potrivit normelor metodologice recent aprobate, nu vor putea primi alocaţie de susţinere acele familii care deţin o locuinţă în afara celei de domiciliu, care au o maşină mai tânără de zece ani, care deţin aparatură electronică, utilaje agricole, animale ori depozite bancare de peste 3.000 de lei.

Centru de Informare Telefonică

Începând de ieri, Ministerul Muncii Familiei şi Protecţiei Sociale pune la dispoziţia celor interesaţi un Centru de Informare Telefonică, în vederea oferirii de informaţii asupra noilor dispoziţii legale care reglementează modul de acordare a alocaţiei pentru susţinerea familiei (Legea Nr. 277/2010 ), concediului şi indemnizaţiei pentru creşterea copilului (OUG Nr. 111/2010) şi venitului minim garantat (Legea Nr. 276/2010 pentru modificarea legii 416/2001 privind venitul minim garantat).

Funcţionarii publici din cadrul Direcţiei Politici Asistenţă Socială şi Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale vor comunica telefonic în intervalul orar 8.30 - 16.30 de luni până vineri, cu toţi cei interesaţi de detalii suplimentare sau de furnizarea unor clarificări privind aceste dispoziţii legale.

Date de contact :Direcţia Politici Asistenţă Socială

Telefon : 021.315.85.56, interior 770 şi 832

Persoane de contact Florenţa Muşat şi Aneta Gheorghiu

Date de contact: Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale

Telefon: 021.313.60.47, interior 110 şi 139

Persoane de contact : Liliana Neacşu şi Anca Koulpy

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5