„Program de sprijinire a integrării şcolare a unui grup de copii de etnie rromă”

Fundatia INOCENŢI anunţă încheierea proiectului „Program de sprijinire a integrării şcolare a unui grup de copii de etnie rromă”, care a demarat in 11 aprilie 2011.

Proiectul beneficiaza de cofinantare de la bugetul local al municipiului Bistrita in domeniul social, in baza prevederilor Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general.

Obiectivul general al proiectului a fost:

Sustinerea unui program destinat unui numar limitat de copii de etnie rroma si familiilor acestora din Municipiul Bistrita, prin intermediul caruia sa integram scolar copiii si sa informam si educam parintii pentru a asigura continuitatea si succesul scolar al copiilor. Acest program este menit sa sporeasca sansele de integrarea sociala si de reusita in viata ale acestor copii.

Valoarea totala a proiectului este de 58.780 lei, din care:

• fonduri solicitate de la bugetul local al municipiului Bistrita (cuantumul finantarii solicitate) 26.100 lei – 44%;

• contributia solicitantului beneficiar al finantarii (de minimum 10% din valoarea totala a proiectului) 32.680 lei – 56%;

• total buget proiect: 58.780 lei (fonduri solicitate + contributia solicitantului).

Principalele activitati care s-au derulat au fost:

• Identificarea beneficiarilor si inscrierea lor in program: au fost identificati un numar de 30 de copii de etnie rroma, dintre care 22 copii au beneficiat de servicii si in ultimii 2 ani (2009 si 2010) si 8 beneficiari noi. Dupa identificarea cazurilor, familiile au fost vizitate acasa, si au fost purtate discutii cu parintii pentru a-i consilia cu privire la importanta frecventarii unei forme de invatamant de catre copiii lor.

• Recrutarea voluntarilor - activitatea a demarat cu promovarea programului in liceele de pe raza Municipiului Bistrita. Tinerii selectionati au beneficiat de sesiuni de training care au constat intr-o parte teoretica, cu informatii despre dezvoltarea copilului si o parte practica, cu exemplificarea activitatilor pe care acestia urmeaza sa le desfasoare.

Au fost identificati un numar de 12 voluntari.

• Activitati educative pentru copiii

- pentru cei 22 de copii care se aflau in program din anii anteriori, au fost realizate 2 activitati educative de grup: una cu ocazia sarbatorilor de Paste si una cu ocazia zilei de 1 Iunie. Activitatile au fost coordonate de catre asistentul social care a discutat cu parintii copiilor care urmau sa fie inscrisi la scoala, aspecte referitoare la alegerea scolii si la actele necesare inscrierii copiilor. In acelasi timp 2 voluntari au desfasurat cu copiii activitati educative relationate cu cartea. La sfirsit, toti copiii au primit cadouri din partea Fundatiei Inocenti.

- in luna iulie, pentru cele 8 familii noi intrate in program s-a organizat „Ziua Cititului”, activitatile desfasurate fiind dedicate atat copiilor cat si parintilor. Parintii au fost informati cu privire la importanta literaturii timpurii in dezvoltarea limbajului la copii, importanta educariei si scolarizarii pentru dezvoltarea armonioasa a unui copil. Mai apoi, parintii dar si copiii au fost martorii povesti “Omizii infometate”, asistentul social, ajutat de voluntari desfasurand activitati demonstrative interactive corelate cu cartea: copii au desenat, au povestit, au pus intrebari etc.

- incepand cu luna octombrie organizam activitati „after-school” de meditatii cu cei 16 copiii elevi in ciclul primar, intr-un spatiu din cadrul Centrului de plasament Bistrita. Aceste activitati sunt desfasurate de catre cei 12 voluntari din comunitate, sub coordonarea asistentului social al programului. Toti copiii participa la minim 2 ore de meditatii / saptamana.

• Consilierea, informarea, orientarea si suportul oferit parintilor

- Toti parintii celor 30 de copii au beneficiat de informare si consiliere pe tema scoala: alegerea gradinitei / scolii, acte necesare pentru inscriere, etc. activitatile s-au desfasurat la domiciliul beneficiarilor sau la sediul fundatiei.

- In luna septembrie, parintii au fost sprijiniti cu rechizite scolare, adaptate pentru fiecare copil in parte, in functie de unitatea de invatamant: gradinita sau scoala, sex, varsta: caiete, creioane colorate, plastelina, stilou, carti de colorat, socotitoare,etc., tot ce au avut nevoie astfel incit copiii sa inceapa anul scolar cu dreptul. Totodata, parintii sunt consiliati, informati si sprijiniti continuu, prin vizite facute la domiciliu beneficiarilor sau la sediul fundatiei.

- In perioada 15 – 30 noiembrie, 25 de parinti au beneficiat de cursuri “Scoala parintilor”. Acestia au fost impartiti in 3 grupe, fiecare participand la 3 sesiuni de cursuri:

 “Dezvoltarea, igiena si alimentatia copilului”;

 “Importanta comunicarii si a cititului in dezvoltarea copilului”;

 “Disciplinarea copilului”, care a inclus si Sindromul copilului zgiltait.

Parintii s-au aratat foarte interesati de subiectele dezbatute, au pus intrebari si au participat la discutii cu exemple din viata personala. La sfirsitul cursului, au primit un certificat de participare.

• Orientarea si inscrierea copiilor intr-o forma de invatamant

- din cei 22 de copii aflati in program din anii anteriori:

 8 copii au terminat gradinita, au fost inscrisi si frecventeaza urmatoarele scoli: Sc. Generala Nr. 2, Liceul de Muzica „Tudor Jarda”, Liceul de Arte Plastice „Corneliu Baba”;

 2 copii frecventeaza scoala din anul scolar precedent, Sc. Generala Nr.2;

 7 copii merg la aceiasi gradinita ca si in anul scolar trecut;

 5 copii merg la gradinite diferite fata de anul trecut (au fost reinscrisi la alte gradinite)

- din cei 8 copii nou identificati:

 1 copil mege la Gradinita Sociala Benita;

 1 copil merge la Gradinita cu Program Prelungit Nr. 3, de pe strada Rodnei;

 5 copii au fost inscrisi la Scoala Generala Nr. 2;

 1 copil frecventeaza scoala din anul scolar precedent, Scoala Generala Nr. 2.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5