Împreună vom reuşi

Acesta este titlul proiectului educaţional aflat în derulare la Şcoala Gimnazială „Grigore Silaşi” Beclean, proiect coordonat de învăţătoarea Raveca Moldovan, cu ai săi elevi din clasa a IV-a A, şi profesoara Dorina Arpăştean, diriginta clasei a VII-a C. Ştiut fiind faptul că „unde-s mulţi, puterea creşte”, organizatorii s-au gândit şi la nişte colaboratori de nădejde: prof. Vasile Gabriel Rus, directorul şcolii, prof. psiholog Orban Ioan, psiholog Szakács Eva, înv. Timea Muntean, agent de Poliţie Izidor Afrim, precum şi părinţii elevilor implicaţi în proiect. Proiect care cuprinde 8 teme.
După „Cunoaşterea de sine”, a urmat cea de a doua temă: „Violenţa verbală şi fizică asupra elevului”, care s-a desfăşurat la Centrul de documentare şi informare al şcolii-gazdă, în două etape. Prima, cu elevii, între orele 12 şi 13, când agentul de poliţie le-a vorbit celor 109 elevi prezenţi la această acţiune despre forme de manifestări violente ce au loc între elevi, cauzele mai frecvente care generează astfel de manifestări, cum pot fi ele prevenite. În acest sens, a fost vizionat un filmuleţ Power Point, în care au fost prezentate cele mai frecvente tipuri de agresiuni şi acte de violenţă specifice copiilor şi adolescenţilor, cum ar fi: ţipetele, agresiunea verbală, înjurăturile, distrugerea unor obiecte, în accesele de furie, lovirea „adversarului”, cruzimea (sadismul) etc.
La întrebările asistenţei, dl. agent de Poliţie Izidor Afrim a formulat şi câteva soluţii de a interveni în cazul unor astfel de incidente între elevi.
Partea a doua a acestei activităţi a aparţinut părinţilor şi dascălilor implicaţi în proiect. Prof. Dorina Arpăştean a prezentat referatul „Forme de manifestare a violenţei verbale”, concretizate în ameninţări, intimidări, învinuiri şi reproşuri repetate, iar despre „Cauzele violenţei verbale” a opinat înv. Raveca Moldovan, menţionând printre acestea: lipsa acută de comunicare între părinţi şi copiii acestora, neînţelegerile între membrii familiei, stresul cotidian, lipsa unei delimitări clare a planului profesional de cel familial, personalitate egocentristă, depresia sau o altă tulburare a celui care abuzează de ceilalţi membri ai familiei etc. La discuţii au luat parte şi părinţii unor elevi: Delia Leah, Lucia Lorinţ, Kis Susana, Ramona Popa şi alţii.
Cei doi psihologi: Szakács Eva şi Orban Ioan, prezenţi la întâlnire, au intervenit, cu folos, în discuţii, ori de câte ori era necesară o explicaţie ce ţine de natura psihologică a celor implicaţi în actul de violenţă.
Concluzia ce s-a desprins din această activitate comună este fără echivoc: Numai împreună (elevi, dascăli, părinţi, poliţie etc.) vom reuşi să diminuăm (până la anihilare) fenomenul violenţei în şcoli.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5