Certificate de Calitate eTwinning pentru elevii de la C.Ş. E.I. Nr.1 Bistriţa

Elevii de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Nr.1 Bistriţa, coordonaţi de prof. Teodora Popescu, au primit, recent, două certificate naţionale de calitate, în urma participării la proiecte educaţionale de colaborare europeană – eTwinning, derulate pe parcursul anului 2011. Proiectul „Decorating the European Christmas Tree”, la care au participat 63 de şcoli din 19 ţări europene, a urmărit dezvoltarea la elevi a competenţelor interculturale, cunoaşterea unor valori, stiluri de viaţă, obiceiuri şi tradiţii de Crăciun din diferite ţări europene, dezvoltarea competenţelor de comunicare într-o limbă străină, a competenţelor TIC, învăţarea prin colaborare. La fiecare două săptămâni s-au desfăşurat activităţi diferite, rezultând adevărate colecţii de prezentări multiculturale (Sărbătorirea Crăciunului; Cântece şi colinde tradiţionale; Carte de bucate cu reţete de Crăciun; etc.). A fost emoţionant când, în aceeaşi perioadă, în fiecare şcoală, elevii au decorat bradul de Crăciun cu felicitările, ornamentele, fotografiile şi scrisorile primite prin poştă de la colegii lor din şcolile partenere. Elevii de la C.Ş.E.I. Nr.1 din Bistriţa au fost foarte apreciaţi pentru activităţile desfăşurate, primind în permanenţă feed-back pozitiv de la partenerii europeni; pe parcursul derulării proiectului ei au fost interesaţi să-şi dezvolte abilităţi de comunicare în limba engleză (pentru a se prezenta celorlalţi participanţi, pentru a face urări, etc.), să-şi formeze deprinderi corecte de utilizare a calculatorului şi de accesare în siguranţă a internetului. Un alt proiect eTwinning, intitulat ”Voluntary Expo – 2011 European Year of Volunteering”, a urmărit implicarea copiilor, tinerilor, adulţilor europeni în acţiuni de voluntariat şi promovarea practicilor şi valorilor voluntariatului. Alături de parteneri din diferite şcoli din spaţiul european, elevii de la C.Ș.E.I. Nr.1 au fost antrenaţi în activităţi de învăţare şi în acţiuni practice de voluntariat; au avut ocazia să lucreze în echipă, au colaborat în realizarea sarcinilor, şi-au asumat responsabilităţi, rezultatele fiind comunicate în spaţiul proiectului eTwinning, în şcoli, în mass-media, etc. Rezultatele frumoase, succesul acestor acţiuni se datorează echipei de manageri şi de cadre didactice din şcoală, care a susţinut în permanenţă copiii, în toate etapele proiectelor. Pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale, participarea la proiectele de colaborare educaţională eTwinning reprezintă o abordare inedită, modernă şi motivantă de a învăţa, o oportunitate de a cunoaşte şi de a prelua modele de bune practici din şcolile europene. Această abordare extinde orizontul elevilor dincolo de pereţii sălii de clasă, asigurându-le accesul la noi resurse de învăţare, resurse pe care şcoala tradiţională sau comunitatea locală nu le-ar putea oferi.

.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]