Avem supervizor de lucrări şi constructor pentru Gara Bistriţa. Pe când lucrările?

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a semnat joi, la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, nouă contracte în valoare totală de aproximativ 183,5 milioane euro, din fonduri europene nerambursabile, pentru proiecte care au ca obiectiv modernizarea infrastructurii feroviare.
Printre contractele semnate este şi cel de consultanţă şi supervizare a lucrărilor de modernizare la 15 staţii de cale ferată, în valoare de 5,4 milioane euro. Pentru lotul 2 care cuprinde staţiile Bistriţa Nord şi Zalău, contractul în valoare de 900.000 euro (fără TVA) şi cu o durată de patru ani şi o lună a fost semnat cu SC Prointec Romania SRL. De asemenea, au fost parafate şi alte contracte de modernizare a unor staţii de cale ferată, dar şi a unor tronsoane feroviare.
În ceea ce priveşte modernizarea staţiei CFR Bistriţa Nord, încă din luna februarie a fost încheiat un contract cu Copisa Constructora Pirenaicadin - Puentes Y Calzadas Infraestructuras - SC 2 Invest, care va încasa 8,5 milioane euro, fără TVA. Perioada de execuţie este de un an şi cinci luni. Vorbim despre o asociere de companii spaniole cu o firmă din Cluj-Napoca. Pentru acest contract de modernizare a gării, finanţarea este asigurată de Comisia Europeană (69,25%) şi de la bugetul de stat (30,75%).
„După ce luna trecută am primit aprobarea de la Bruxelles pentru finanţare europeană în valoare de 900 milioane de euro, avem toate premisele ca și pentru calea ferată să începem să rambursăm bani de la Comisia Europeană. Aş vrea însă să folosesc această ocazie pentru a transmite un mesaj extrem de important: obţinerea aprobării pentru finanţare şi semnarea contractelor de lucrări este doar o primă etapă în accesarea banilor europeni. Partea cea mai dificilă abia acum începe când trebuie să ne asigurăm că proiectele se derulează în termenele asumate şi putem transmite constant facturi la Comisia Europeană pentru a ni se rambursa banii. Iar aici rolurile sunt foarte bine definite: constructorii trebuie să îşi respecte graficele de lucrări cu care au câştigat contractele, consultanţii trebuie să se asigure că sunt respectate standardele de calitate, dar şi să proceseze într-un ritm satisfăcător certificatele de plată, iar CFR, ca şi CNADNR pentru proiectele pe rutier, trebuie să monitorizeze în permanenţă respectarea termenilor contractuali şi să sancţioneze oricând sunt derapaje. Fiecare rotiţă din acest mecanism trebuie să se mişte în acelaşi ritm cu celelalte pentru că nu ne mai permitem sincope”, a declarat ministrul Alexandru Nazare.
Pentru Bistriţa, avem toate rotiţele. Dar pe când se pun în mişcare?

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5