Cerc pedagogic-învățământ primar, la Liceul de Arte „Corneliu Baba” Bistrița

Liceul de Arte „Corneliu Baba” Bistrița a găzduit cercul pedagogic al profesorilor pentru învățământul primar din cadrul centrului metodic I, tematica acestuia fiind „Dezvoltarea abilităților de lectură”.

În învățământul preuniversitar, pregătirea personalului didactic se face prin mai multe metode şi procedee, unul dintre acestea fiind cercul pedagogic. Cercul pedagogic constituie o formă de evaluare şi în acelaşi timp de perfecţionare a activităţii didactice. Reprezintă una dintre principalele forme de organizare a formării continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar. Are în componență schimbul de practici și vizează actualizarea metodelor și procedurilor de lucru la nivelul specialităților. Prin cercurile pedagogice sunt realizate activități metodico-științifice și psihopedagogice la nivel local, zonal sau județean.

Activitățile din cadrul cercului pedagogic au debutat cu un tur al Liceului de Arte „Corneliu Baba”. Prin intermediul acestui tur, cadrele didactice participante au avut ocazia de a afla o multitudine de informații despre specializările școlii, au văzut modul de lucru pe ateliere (arte plastice, modelaj, arhitectură, modă-design vestimentar etc.) și totodată, au vizitat numeroasele expoziții organizate în școală.

  Prof. înv. primar Dana Ghinoiu a susținut un discurs de început în care a prezentat un scurt istoric al școlii, activitățile pe care cadrele didactice le realizează zi de zi pentru a stimula și integra elevii și câteva cuvinte cu privire la tematica și evenimentele care urmează să se desfășoare în cadrul cercului.

A urmat o prezentare interactivă de tipul power-point cu titlul „Dezvoltarea abilităților de lectură” susținută de înv. Creța Albinița. Prezentarea a debutat cu un citat al poetului Nicolae Iorga:

Cultura unui om se formează, în primul rând, prin lectură. De aceea, din fragedă copilărie e bine să iubim cartea, să o citim, să o păstrăm cu grijă ca pe un bun de preţ.”

Prezentarea include competențele cheie legate de citit pe care elevii trebuie să le dobândească pe parcursul ciclului primar, aspecte metodice importante pe care învățătorii trebuie să le cunoască, metode interactive care au rolul de a forma abilități de citire și exemple de bune practică realizate în cadrul acestei școli (vizite la bibliotecă, cercuri/cluburi de lectură, jurnale de lectură, premii importante obținute de elevi la diferite concursuri, etc.)

La finalul activităților, elevii din clasele a II-a și a III-a au realizat un moment artistic plin de emoție, susținut de talentul și spiritul ludic specific copilăriei, un moment teatral care a constat într-o scenetă. Sceneta „D-l Goe”, adaptare după I. L. Caragiale a vrăjit publicul spectator și a adus zâmbetul pe fața tuturor. Întreaga activitate a fost o încununare a unei bune colaborări între profesori și elevi, dar și un efort din partea părinților care au dat dovadă de implicare.

Astfel de activități creează o imagine pozitivă a instituţiei educaţionale care stimulează şi impulsionează colectivul, pentru ca acesta să îşi desfăşoare cu success activitatea într-o atmosferă de performanţă.

În toate demersurile pe care le întreprindem pentru îmbunătăţirea competenţelor de lectură,  trebuie avută în vedere necesitatea nu atât cantitativă a lecturii, cât calitatea receptării, câştigul în  ceea ce priveşte simţul şi gustul estetic, universul intelectual, dragostea pentru lectură. Şcoala are menirea de a forma un lector competent, dar şi un cititor care să-şi formeze gustul propriu pentru  lectură, astfel încât să devină un cititor activ pe tot parcursul vieţii.

 

 

 

Înv. Creța Albinița

Prof. înv. primar Ghinoiu Dana

Liceul de Arte „Corneliu Baba” Bistrița

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5