Ai nevoie de certificat de urbanism sau vrei să-ți înscrii copilul la creșă? Poţi să le ceri online pe pagina web a Primăriei Bistrița sau www.e-bistrita.ro/cetatean-login!

Sala de ședințe a Consiliului Local Bistrița a găzduit Conferința de final în cadrul Proiectului „Implementarea de proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivelul în municipiului Bistrița, în domenii de activități cu competență partajată asistență socială și urbanism”. Alături de primarul municipiului Bistriţa, Ioan Turc, şi viceprimarii Călin Stan şi Sorin Hangan, au fost administratorul public Florin Găurean, secretarul general al municipiului Bistriţa – Floare Gaftone, directorii executivi din cadrul Primăriei municipiului Bistriţa - Nicolae Chirleşan şi Radu Dreptate, arhitectul șef Monica Pop, reprezentanţi ai companiei care a implementat soluţiile tehnice, dar şi funcţionari din Primăria Bistriţa care vor lucra cu noile aplicaţii disponibile pe www.primariabistrita.ro/servicii electronice sau www.e-bistrita.ro/cetatean-login.

"Proiectul a fost implementat pe parcursul a 18 luni, cu o valoare de aproximativ 1,9 milioane lei, din care 1,6 milioane lei fonduri nerambursabile, şi lasă în urmă 18 servicii noi electronice pe portalul Primăriei Bistriţa şi un echipament foarte performant de stocat date. Obiectivul general al proiectului a fost simplificarea relaţiei cu cetăţeanul, diminuarea birocraţiei, prin metode care ţin de digitalizarea proceselor. De aproape două luni, cetăţenii pot să depună sau să se adreseze Primăriei pe 18 probleme, folosind interfaţa web a instituţiei”, a explicat directorul executiv Nicolae Chirleşan din cadrul Primăriei Bistrița.
Primarul Ioan Turc a evidenţiat faptul că municipalitatea va implementa şi alte proiecte de transformare digitală pentru a veni în sprijinul cetăţenilor. „Ca administraţie publică locală, avem obligaţia să fim competitivi. Cum măsurăm acest nivel de competitivitate? În raport cu nivelul de încredere şi satisfacţie al cetăţenilor în serviciile şi acţiunile administraţiei publice locale”, a punctat edilul Bistriţei.

Primarul Ioan Turc a menţionat că transformarea digitală înseamnă regândirea proceselor de interacţiune între stat şi cetăţean, iar Primăria Bistriţa are ca obiectiv, pentru fiecare serviciu, identificarea celui mai scurt circuit al informaţiei între instituţie şi cetăţean şi invers. „Nu digitalizăm birocraţia. După realizarea unei proceduri eficiente, digitalizăm acea procedură nu înainte,” a precizat primarul Bistriţei, referindu-se atât la componenta hard, inclusiv realizarea cloudului regional, cât şi la componenta soft.

Arhitectul şef Monica Pop a menţionat că sunt şase aplicaţii online pentru depunerea cererilor din domeniul Urbanism privind eliberarea Certificatelor de urbanism şi calculul, respectiv plata taxelor aferente eliberării certificatelor de urbanism; prelungirea valabilităţii certificatelor de urbanism; înştiinţarea începerii lucrărilor de construcţie/desfiinţare; înştiinţarea finalizării lucrărilor de construcţie/desfiinţare; obţinerea certificatelor de nomenclatură stradală şi publicarea online a listei autorizaţiilor de construire/desfiinţare şi a listei certificatelor de urbanism emise.

Directorul executiv Radu Dreptate s-a referit la cele 12 aplicaţii online pentru depunerea cererilor de asistenţă socială pentru ajutorul social; alocaţia pentru susţinerea familiei; indemnizaţia pentru creştere copil, alocaţia de stat pentru copii, înscrierea copiilor la creşă, stimulentele educaţionale – tichetele de grădiniţă; drepturile lunare pentru persoanele cu handicap, suplimentul pentru energie, ajutorul pentru încălzirea locuinţei, ajutorul de urgenţă/înmormântare, vizualizarea fişei personale cu istoricul serviciilor şi beneficiilor sociale şi planificarea anchetelor sociale şi notificarea electronică a persoanelor din gospodăria unde se va realiza ancheta.

De asemenea, în cadrul conferinţei de final au fost prezentate şi două tutoriale video care prezintă cum pot fi depuse cererile online pentru ajutorul de încălzire sau eliberarea certificatului de urbanism.
Până-n prezent, la nivelul Primăriei Bistriţa au fost depuse 29 de cereri online la Urbanism şi 6 cereri online pentru servicii sociale, însă numărul acestora va creşte în perioada imediat următoare.
***
Obiectivul general al proiectului a vizeat furnizarea de servicii mai bune într-un mod mai eficient și orientat către cetățeni prin utilizarea tehnologiei digitale și a inteligenței artificiale în domeniul urbanismului și al asistentei sociale.
Obiectivele specifice ale proiectului
1. Dezvoltarea capacității instituționale a Serviciului Urbanism si Direcției de Asistență Socială din cadrul UAT Municipiul Bistrița in vederea realizării procesului de transformare digitala;
2. Dezvoltarea soluțiilor digitale si de inteligență artificiala care să susțină servicii mai bune furnizate într-un mod mai eficient și orientat spre cetățeni.
Principalele rezultatele ale proiectului:
- 1 pachet de soluții informatice pentru servicii online pentru cetățeni implementat care va conduce la proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni implementate;
- 1 schimb de experiență - întâlniri cu reprezentanți din 4 instituții, model de organizare, eficiență și dezvoltare în domeniul digitalizării.
- 3 Cursuri de formare destinate grupului țintă realizate și care va genera cunoștințe și abilități ale personalului din autoritățile si instituțiile publice locale îmbunătățite, în vederea sprijinirii masurilor/acțiunilor vizate de acest obiectiv specific (curs comunicare, curs planificare strategică și curs instruire servicii electronice implementate);
Grupul țintă a fost format din 135 de persoane, funcționari, angajați ai administrației publice a municipiului Bistrița, personal cu funcție de conducere/execuție.
Prin gama de activități efectuate în cadrul proiectului, respectiv dezvoltarea competențelor în rândul personalului, schimb de experiențe și cel mai important lucru furnizarea serviciilor online pentru cetățeni considerăm că se obțin rezultate semnificative în ceea ce privește reducerea birocrației, simplificarea procedurilor în folosul cetățenilor și creșterea capacității instituționale în domeniul planificării.
Obiectivul principal al proiectului a vizat furnizarea de servicii mai bune într-un mod mai eficient și orientat către cetățeni prin utilizarea tehnologiei digitale în domeniul urbanismului și al asistentei sociale.
Valoarea totală a proiectului este de 1.951.913,88 lei, din care: 1.912.875,59 lei valoarea eligibilă nerambursabilă (1.659.126,80 lei - valoare eligibilă nerambursabilă din FSE și 253.748,79 lei - valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul național) şi 39.038,29 lei contribuția proprie.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5