Vezi ce a făcut consilierul local PER Alexandru Marian Toniuc în 2014

 

În exercitarea mandatului, consilierii sunt în serviciul colectivităţii locale. Această propoziţie nu este doar o formulă, ci o normă legală prevăzută expres de articolul 51 aliniatul 1 din legea 215 din 2001 a administraţiei publice locale. În cuprinsul aceluiaşi articol se arată mai departe în aliniatul 4 că:  „fiecare consilier local, precum şi viceprimarul sunt obligaţi să prezinte un raport anual de activitate, care va fi făcut public prin grija secretarului”. De la începutul mandatului nostru am acţionat în interesul cetăţeanului, fiind consecvenţi principiilor şi propunerilor făcute de ecologişti în campania electorală din 2012. În cursul anului precedent am încercat să concretizăm cât mai multe din cele susţinute prin activitatea desfăşurată în cadrul consiliului local şi în primul rând prin proiectele de hotărâre iniţiate.

 

Activitatea consilierilor locali se desfăşoară în principal în şedinţele consiliului local şi în şedinţele comisiilor de specialitate. Conformart. 36(1) din Legea 215 din 2001 a administraţiei publice locale consiliul local are iniţiativă şi hotărăşte, în condiţiile legii, în toate problemele de interes local, cu excepţia celor care sunt date prin lege în competenţa altor autorităţi ale administraţiei publice locale sau centrale.

 

Dreptul la iniţiativă pentru proiectele de hotărâri supuse spre aprobare consiliului local aparţine primarului, consilierilor, individual sau în grup, precum şi cetăţenilor domiciliaţi în municipiul Bistriţa, în condiţiile Legii nr.141/2004 pentru modificarea şi completarea legii administraţiei publice locale nr.215/2001. Proiectele de hotărâre însoţite de expunerea de motive sunt depuse cu cel puţin 30 de zile înainte de şedinţa consiliului local pentru a permite serviciului de specialitate să pregătească fundamentarea raportului de specialitate pentru proiectul de hotărâre înaintat. După completarea documentaţiei necesare pentru promovarea proiectului şi obţinerea avizului comisiilor de specialitate ale consiliului local ele intra în dezbaterea plenului.

 

În conformitate cu prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliului local al municipiului Bistriţa, la începutul şedinţelor ordinare, consilierii pot adresa întrebări şi interpelari primarului, viceprimarului şi secretarului municipiului, precum şi şefilor structurilor din aparatul de specialitate al primarului sau ai serviciilor publice de interes local. Prin întrebare se solicită informaţii cu privire la un fapt necunoscut în timp ce interpelarea constă într-o cerere prin care se solicită explicaţii în legătură cu un faptcunoscut.

 

Şedinţele consiliului local sunt publice. Detaliile tuturor şedinţelor consiliului local sunt consemnate în procesele-verbale ale şedinţelor în care sunt transcrise integral luările de cuvânt ale tuturor participanţilor după înregistrările audio şi sunt accesibile publicului pe site-ul Primăriei Bistriţa la următoarea adresă:

http://www.primariabistrita.ro/portal/bistrita/portal.nsf/allbyunid/0d82f792d6996dbcc2257c990047e953?opendocument

 

Având în vedere faptul că orice cetăţean interesat poate accesa şi verifica toate informaţiile necesare, inclusiv cele privind participarea şi poziţiile adoptate de fiecare consilier în chestiunile aflate în dezbatere pe agenda comunităţii locale, prezentul raport prezintă sinteza activităţii depuse în calitatea de consilier local pe parcursul anului 2014.

 

În cursul anului 2014 am participat la 15 şedinţe ale consiliului local din care 8 ordinare şi 7 extraordinare. În cadrul acestor şedinţe, activitatea mea s-a concretizat în:

§ 9 interpelări

§ 2 întrebări

§ 4 amendamente pentru modificarea unor proiecte de hotărâri din care 2 adoptate

§ 49 intervenţii în dezbaterea proiectelor de hotărâri aflate în dezbaterea CL

§ 19 Proiecte de Hotărâre iniţiate

§ 5 Proiecte de Hotărâre aprobate în Consiliul local.

 

De la începutul mandatului sunt preşedinte al Comisiei Juridice şi administraţie publică locală a Consiliului Local. În cursul anului 2014, Comisia Juridică s-a întâlnit în 25 de şedinţe din care:

§ 11 şedinţe pentru avizarea proiectelor de  zi aflate pe ordinea de zi a şedinţelor ordinare ale consiliului local.

§ 9 şedinţe pentru avizarea proiectelor de  zi aflate pe ordinea de zi a şedinţelor extraordinare ale consiliului local

§ 2 şedinţe de început de lună

§ 3 şedinţe de început de lună desfăşurate în comun cu comisia economică.

 

În cadrul şedinţelor comisiei juridice desfăşurate pe parcursul anului 2014 au fost dezbătute:

§ 122 de proiecte de hotărâri care au primit aviz favorabil

§ 14 de proiecte de hotărâri care au primit aviz nefavorabil

§ 8 informări

§ 4 rapoarte

§ 22adrese şi cereri

§ 4 plângeri prealabile

La acestea se adaugă proiectele supuse avizării în şedinţele comisiilor reunite:

§ 16 de proiecte de hotărîri care au primit aviz favorabil

§ 1 proiecte de hotărâri care au primit aviz nefavorabil

 

Dintre interpelările făcute înaintea şedinţelor ordinare ale consiliului local, voi menţiona doar intervenţiile făcute cu privire la activitatea necorespunzătoare a furnizorului de servicii pentru colectarea deşeurilor în Bistriţa si cea referitoare la modul deplorabil în care firmele executante a lucrărilor de amenajare a platformelor cu containere semiîngropate au finalizat spaţiile de depozitare a deşeurilor menajere sugerând înfiinţarea unui număr de telefon în cadrul Primăriei dedicat acestui subiect, la care toţi cetăţenii să poată transmite atât sesizăriile lor cu privire la problematica deşeurilor cât şi eventualele propuneri sau sugestii de îmbunătăţire cu privire la calitatea serviciului.

 

Amendamentele propuse şi adoptate s-au referitla:

-                     Informarea trimestrială a Consiliului Local de către Direcţia de Servicii Sociale cu privire la absenteismul şcolar şi abandonul şcolar al beneficiarilor ajutorului social, precum şi cu privire la participarea părinţilor la şedinţele cu părinţii sau alte activităţi organizate de către instituţiile de învăţământ şi unde prezenţa părinţilor - amendament la Hotărârea nr.1/16.01.2014,  privind aprobarea Planului de acţiuni şi lucrări de interes local aferent anului 2014 pentru persoanele apte de muncă, beneficiare de ajutor social conform Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare.

-                     Completarea comisia de organizare a licitaţiei cu delegatul sătesc sau un reprezentant ales în adunarea generală a crescătorilor de animale – amendament la Hotărârea nr.37/02.04.2014, privind stabilirea unor măsuri de organizare şi exploatare a pajiştilor permanente aflate în proprietatea publică a municipiului Bistriţa

 

Hotărâri ale Consiliului Local adoptate urmare a proiectelor iniţiate:

 

1. Hotărârea nr.29/27.03.2014, privind creşterea transparenţei decizionale în elaborarea proiectelor de hotărâre cu caracter normativ ale Consiliului Local al municipiului Bistriţa.

Proiectul de hotărâre a fost iniţiat de consilierii locali ai P.E.R.: Alexandru Marian Toniuc si Maxim Gagea. Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi „pentru” şi o abţinere, în forma modificată de iniţiator.

Prin acest proiect de hotărâre s-a propus ca, în cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative, Primăria municipiului Bistriţa să transmită spre ştiinţă, către mass-media locală, anunţul referitor la această acţiune împreună proiectul de act normativ cu toate anexele şi cu toate informaţiile necesare identificării locului în care documentaţia a fost publicată, pentru facilitarea accesării acesteia de către toate persoanele interesate.

Dovada îndeplinirii obligaţiilor legale cu privire la transmiterea documentelor către mass media locală, către persoanele care au depus o cerere pentru primirea acestor informaţii şi către asociaţiile de afaceri şi/ sau alte asociaţii legal constituite, pe domenii specifice de activitate, va fi prezentată Consiliului Local al municipiului Bistriţa împreună cu documentele pregătite pentru şedinţa de consiliu în care respectivele acte normative sunt supuse aprobării.

 

2. Hotărârea nr.106/16.10.2014, privind ecologizarea terenurilor aflate în proprietatea publică a municipiului Bistriţa precum şi a celor aflate în proprietate privată afectate de stocarea temporară a deşeurilor municipale.

Proiectul de hotărâre a fost iniţiat de consilierii locali ai P.E.R.: Alexandru Marian Toniuc si Maxim Gagea. Hotărârea a fost adoptată cu 12 voturi „pentru” şi o abţinere din 13 consilieri prezenţi.

Prin Hotărârea nr. 105/29.07.2010 a Consiliului Local al municipiului Bistriţa privind darea în administrarea Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud a terenului pentru depozitul de deşeuri – strada Zăvoaie, Bistriţa – în vederea implementării proiectului „Sistem de management integrat al deşeurilor în judeţul Bistriţa-Năsăud, s-a aprobat darea în administrarea CJ a suprafeţei totale a terenului (77.900 mp), proprietatea publică a municipiului Bistriţa pentru închiderea depozitului de deşeuri.

Finalizarea efectivă a lucrărilor de închidere a depozitului de deşeuri de pe strada Zăvoaie a avut loc în data de 12 decembrie 2011, dată la care depozitul ecologic de la Tărpiu încă nu era funcţional.Prin adresa nr. 1.121/6224/20.10.2011 primită de la CJ BN, înregistrată la Primăria municipiului Bistriţa cu nr. 79.440/21.10.2011, se informa că, după închiderea depozitului existent „depozitarea deşeurilor menajere nou create se va face pe platforme temporare apropiate depozitelor care se închid, respectiv se ecologizează sau dacă nu este posibil, prin transport la platforma cea mai apropiată. Transportul cantităţilor de deşeuri nou create, depozitate pe platformele temporare, va face parte din obiectul licitaţiei privind Operarea pentru colectarea, transportul şi transferul deşeurilor în judeţul Bistriţa-Năsăud”.

Urmare a acestei adrese, deşeurile municipale au fost stocate preliminar, de către S.C. URBANA S.A., pe platforma betonată din imediata apropiere a fostului depozit de deşeuri, până la data de 11 martie 2013 – dată la care Centrul de management integrat al deşeurilor de la Tărpiu a devenit funcţional, iar deşeurile municipale şi stradale au fost transportate de către S.C. URBANA S.A. în această locaţie.

La data de 17.02.2014, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară a încheiat Contractul de concesiune nr. 187 privind delegarea prin concesiune a Serviciului public de salubrizare, respectiv activitatea de precolectare, colectare şi transport a deşeurilor municipale şi managementul staţiilor de transfer şi al centrelor de colectare din judeţul Bistriţa-Năsăud, cu Asocierea „Vitalia Servicii pentru Mediu S.A., S.C. BRANTNER SERVICII ECOLOGICE S.A. şi S.C. FLORICON SALUB S.R.L.”, prin lider al asocierii VITALIA SERVICII PENTRU MEDIU S.A. În acest contract era prevăzută obligaţia operatorului de a transporta, pe cheltuiala proprie, deşeurile depozitate pe platformele de stocare temporară a deşeurilor, la depozitul ecologic de la Tărpiu.

Având în vedere faptul că, la nivelul judeţului, transportul deşeurilor de pe platformele de depozitare temporară nu a început, au fost propuse următoarele:

- transportul deşeurilor şi ecologizarea cu prioritate a terenurilor aflate în proprietatea publică a municipiului Bistriţa, precum şi a celor aflate în proprietate privată, afectate de stocarea temporară a deşeurilor municipale, până la data de 30.11.2015, toate cele menţionate făcând obiectul unui al treilea act adiţional la Contractul de concesiune nr. 187;

- acordarea unui mandat special Primarului municipiului Bistriţa, domnul Ovidiu Teodor Creţu, să transmită această hotărâre a Consiliului Local al municipiului Bistriţa către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deşeurilor Municipale în Judeţul Bistriţa-Năsăud şi pentru a negocia cu operatorul Serviciului Public de Salubrizare, respectiv Precolectare, Colectare, Transport şi Transfer a Deşeurilor Municipale a Judeţului Bistriţa-Năsăud condiţiile realizării transferului deşeurilor stocate temporar în municipiul Bistriţa la Centrul de Management Integrat al Deşeurilor Tărpiu.

 

3. Hotărârea nr.107/16.10.2014, privind instalarea a trei cişmele în incinta unor instituţii de învăţământ preuniversitar de stat din municipiul Bistriţa.

Proiectul de hotărâre a fost iniţiat de consilierii locali ai P.E.R.: Alexandru Marian Toniuc si Maxim Gagea. Hotărârea a fost adoptată cu 13 voturi „pentru”, în forma prezentată de iniţiator.

Prin acest proiect de hotărâre s-a propus instalarea, de către Direcţia de Servicii Publice, a trei cişmele în curtea următoarelor unităţi din reţeaua şcolară a municipiului Bistriţa:

- Grădiniţa nr. 6 cu Program Prelungit situată pe Aleea Şieului, nr. 11, Bistriţa;

- Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 14 „Trenuleţul Veseliei” situată pe strada Rodnei, nr. 3, Bistriţa;

- Colegiul Naţional „Liviu Rebreanu” situat pe bd. Republicii, nr. 8, Bistriţa.

Suma necesară lucrărilor va fi suportată din bugetul pe anul 2014 al Serviciului Întreţinere Mobilier Urban / secţiunea „materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional”.

 

4. Hotărârea nr.108/ 16.10.2014, privind iniţierea procedurii de modificare a stemei aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al municipiului Bistriţa nr. 52/26.08.1993.

Hotărârea a fost adoptată cu 13 voturi „pentru”, în forma prezentată de iniţiator.

În ultimii ani, informaţiile despre istoria şi simbolurile Bistriţei au fost readuse în atenţia publicului într-o noua conjunctură aşa cum precizam în expunerea de motive:

„Suntem acum departe de anii în care simbolurile regale provocau fobii politicienilor. Struţul încoronat cu potcoava în cioc a devenit un personaj popular şi prezent în viaţa de zi cu zi a oraşului. La sfârşitul anului 2010, Primăria municipiului Bistriţa a lansat proiectul brandului turistic al oraşului, care să promoveze produsul turistic „Cetatea Medievală Bistriţa”. La finalul unui proces de elaborare a brandului de oraş şi a mascotei oraşului, la data de 16 martie 2011, prin votul consilierilor locali s-a ales ca mascotă struţul cu coroniţă şi cu potcoavă în cioc.

În data de 29 martie 2014, în Pădurea Codrişor a fost descoperit un sigiliu cu capul de struţ încoronat care iese dintr-o coroană, datând, se pare, din secolele XIV-XV. Judecând după mărimea sigiliului, dar şi după absenţa altor date, precum anul, aparţinea, probabil, unui funcţionar de rang inferior al cetăţii”, arată iniţiatorul în expunerea de motive anexată proiectului de hotărâre.

În acest context, proiectul de hotărâre propune iniţierea procedurii de modificare a stemei aprobată în anul 1993. În consecinţă, prin grija Primarului municipiului Bistriţa şi a serviciilor de specialitate din cadrul Primăriei, se va solicita întocmirea unui studiu cu privire la simbolurile şi stema oraşului de-a lungul timpului, de către Direcţia Judeţeană Bistriţa-Năsăud a Arhivelor Naţionale şi de la Complexul Muzeal Bistriţa-Năsăud în vederea realizării proiectului de stemă de către specialişti sau graficieni heraldişti, în trei variante, care va fi supus dezbaterii şi consultării publice.

 

5. Hotărârea nr.109/16.10.2014, privind stabilirea unor măsuri în vederea lărgirii la trei benzi a străzii Tărpiului.

Proiectul de hotărâre a fost iniţiat de consilierii locali ai P.E.R.: Alexandru Marian Toniuc si Maxim Gagea.Hotărârea a fost adoptată cu 13 voturi „pentru”.

Prin acesta s-au propus următoarele:

- realizarea unei expertize tehnice pentru lărgirea la trei benzi a străzii Tărpiului;

- pentru realizarea expertizei tehnice se va aloca în bugetul local al municipiului Bistriţa pe anul 2014, suma de 15.000 lei;

 

În ultima şedinţă ordinară din anul 2014, cea din 17.12.2014, am fost ales, cu 20 de voturi, preşedinte de şedinţă pentru o perioada de trei luni. În această calitate am condus şedinţa ordinară şi o şedinţă extraordinară în 23 decembrie. Preşedintele de şedinţă conduce şedinţele consiliului local şi supune aprobării consilierilor ordinea de zi propusă pentru şedinţa respectivă; supune votului consilierilor proiectele de hotărâri şi anunţă rezultatul votării, cu precizarea voturilor pentru, a voturilor contra şi a abţinerilor; semnează hotărârile adoptate de consiliul local, precum şi procesele-verbale ale sedinţelor pe care le conduce; asigură menţinerea ordinii şi respectarea regulamentului de desfăşurare a şedinţelor. În calitate de preşedinte de şedinţă am reprezentat consiliul local la manifestările dedicate comemorării victimelor revoluţiei din 1989.

 

În  anexă sunt prezentate toate proiectele de hotărâre iniţiate în cursulanului 2014 şi situaţia dezbaterii şi adoptării acestora.

Alexandru Marian Toniuc

 

 

Anexa

Lista proiectelor de hotărâre propuse în cursul anului 2014

 

1.                 Proiect de hotărâre privind ecologizarea terenurilor aflate în proprietatea publică a municipiului Bistriţa, precum şi a celor aflate în proprietate privată, afectate de stocarea temporară a deşeurilor municipal. Initiatori ToniucAlexandru, Gagea Maxim. – respins în şedinţa 27.03.2014

2.                 Proiect de hotărâre privind creşterea transparenţei decizionale în elaborarea proiectelor de hotărâre cu caracter normativ ale Consiliului Local al municipiului Bistriţa. Initiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim. Aprobat: Hotărârea nr.29/27.03.2014

3.                 Proiect de hotărâre privind creşterea accesibilităţii informaţiilor de interes public la nivelul municipiului Bistriţa. Iniţiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim. – pe ordinea de zi în şedinţa 10.09.2014 rămas nedezbătut după suspendarea şedinţei; respins în şedinţa 17.12.2014.

4.                 Proiect de hotărâre privind creşterea calităţii şi respectarea termenelor de finalizare a lucrărilorpublice executate în municipiul Bistriţa. – pe ordinea de zi în şedinţa 10.09.2014 rămas nedezbătut după suspendarea şedinţei; respins în şedinţa 17.12.2014.

5.                 Proiect de hotărâre privind introducerea dispozitivelor electronice POS în cadrul casieriilor Primăriei municipiului Bistriţa în vederea acceptării cardului bancar ca mijloc de plată. Iniţiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim. Retras în urma preluării iniţiativei de către primarul municipiului.

6.                 Proiect de hotărâre privind iniţierea procedurii de modificare a stemei aprobată prin Hotărârea Consiliul local al municipiului Bistriţa nr.52/26.08.1993

7.                 Proiect de hotărâre privind premierea sportivilor de performanţă din municipiul Bistriţa, component ai echipei de fotbal Gloria Bistriţa care au contribuit în anul 2014 la menţinerea echipei de fotbal în Liga a II-a şi la calificarea în Play-off şi a antrenorilor Cristian Coroian şi Sandu Negrean - respins în şedinţa 30.04.2014.

8.                 Proiect de hotărâre privind atribuirea denumirii de „Complex sportiv municipal” bazei sportive a Colegiului Naţional Liviu Rebreanu, adoptarea unor măsuri de reabilitare, sistematizare verticală şi privind utilizarea bazei sportive- respins in sedinta 15.01.2015 cand a întrunit 7 voturi „pentru”, 4 voturi „împotrivă” şi 8 abţineri – pentru adoptare fiind necesare 11 voturi „pentru”;

9.                 Proiect de hotărâre privind transmiterea în administrarea Direcţiei comunicare a cabanei din Dealul Dumitrei, proprietate publică a municipiului Bistriţa, în vederea desfăşurării de activităţi de turism şi includerii în circuitul public- respins in sedinta 15.01.2015 cand a întrunit 5 voturi „pentru” şi 13 abţineri – pentru adoptare fiind necesare 14 voturi „pentru”;

10.            Proiect de hotărâre privind instalarea a trei cişmele în incinta unor instituţii de învăţământ preuniversitar de stat din municipiul Bistriţa. Iniţiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim. Aprobat: Hotărârea nr.107/16.10.2014.

11.            Proiect de hotărâre privind propunerea de constituire a comisiei de verificare şi analiză a modului în care au fost îndeplinite prevederile HCL Bistriţa privind aprobarea susţinerii financiare a AFC Gloria Bistriţa. Iniţiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim.  Pe ordinea de zi în şedinţa din 16.10.2014 – retras de iniţiator.

12.            Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 31/29.03.2012 a Consiliului Local al municipiului Bistriţa privind aprobarea modificărilor regulamentului de organizare şi funcţionare a sistemului de parcare cu plată în municipiul Bistriţa. Pe site în dezbatere publică.

13.            Proiect de hotărâre privind ecologizarea terenurilor aflate în proprietatea publică a municipiului Bistriţa, precum şi a celor aflate în proprietate privată, afectate de stocarea temporară a deşeurilor municipal. Iniţiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim – modificatAprobat: Hotărârea nr.106/16.10.2014

14.            Proiect de hotărâre privind iniţierea procedurii de modificare a stemei aprobată prin Hotărârea Consiliul local al municipiului Bistriţa. Aprobat: Hotărârea nr.108/16.10.2014

15.            Proiect de hotărâre privind înfiinţarea unei pieţe volante în municipiul Bistriţa – “Piaţa Mică”. Iniţiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim. În dezbatere în şedinţa din 16.10.2014 – retras de iniţiator.

16.            Proiect de hotărâre privind campania de informare a proprietarilor şi deţinătorilor de câini cu privire la obligativitatea înregistrării şi sterilizării câinilor aparţinând rasei comune - urmează să fie dezbătut.

17.            Proiect de hotărâre privind înfiinţarea pieţei agroindustiale „Viişoara”. IniţiatoriToniuc Alexandru, Gagea Maxim - respins în şedinţa 15.01.2015 a întrunit 3 voturi „pentru”;

18.            Proiect de hotărâre privind înfiinţarea biroului consilierilor locali. Iniţiatori Toniuc Alexandru, Gagea Maxim – pe ordinea de zi a şedinţei din 15.01.2015 – retras de iniţiator.

19.            Proiect de hotărâre privind finanţarea activităţii sportive în municipiul Bistriţa - urmează să fie dezbătut.

 

      

Comentarii

16/02/15 10:44
Cititor

Pai, bravo... ! Foarte frumos , numai ca... fiind dintr-un partid foarte "mititel"... nu-l baga ( mai ) nimeni in seama... ! Este ca un "pechinez"... printre "ciobanestii" de la o stana de oi ... !

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5