Răspunsul primarului pentru toţi semnatarii de „scrisori deschise”:

Varianta 2 Sud este singura fezabilă şi finanţabilă

Primarul Bistriţei, Ovidiu Creţu, susţine că varianta 2 SUD de ocolire a municipiului este singura acceptată la nivelul Ministerului Transporturilor, săptămâna viitoare fiind aşteptată la Bistriţa o echipă de proiectanţi de la firma IPTANA, cu un traseu modificat cu 30 metri, astfel încât să nu fie „atins” cu nici un pai teritoriul cadastral al comunei Livezile.

„Centura de Sud a reintrat pe tapet. Aşteptăm săptămâna viitoare vizita celor de la Iptana cu traseul modificat şi cu solicitarea pentru certificat de urbanism din partea Primăriei municipiului Bistriţa. Subliniez faptul că această variantă 2 Sud, care a fost aprobată de Consiliul Local, este singura fezabilă şi singura finanţabilă din tot ce s-a studiat”, a precizat edilul bistriţean, în cadrul unei conferinţe de presă.

Pentru că în ultima perioadă mai mulţi politicieni - Liviu Rusu, Alexandru Toniuc - sau oameni de afaceri – „un viitor candidat Lucian Ungur” - au formulat „scrisori deschise” pe tema variantei ocolitoare a municipiului Bistriţa, Ovidiu Creţu a prezentat Planul de Amenajare a Teritoriului Zonal al municipiului, aprobat în 2006 de către Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud, lucrare elaborată de Universitatea Babeş-Bolyai şi finanţată de Ministerul Transporturilor. La acea vreme, au fost studiate vreo cinci variante – două chiar cu pretenţii de „autostradă”.

„Ministerul Transporturilor a fost preocupat de variante de ocolire a municipiului Bistriţa, nu de ieri de azi. Nu sunt variante noi cele care au fost aduse în discuţie în ultimii doi ani de zile, nici varianta Creţu, nici varianta Ungur, nici varianta Liviu Rusu, nici varianta Alexandru Toniuc. Sunt studiate, au fost luate în calcul de către Iptana, de Ministerul Transporturilor prin CNADNR, şi a fost aleasă ca singura posibilă varianta 2 Sud, cu lungime de 14,4 kilometri şi cu o investiţie de aproximativ 170 milioane de euro”, a menţionat primarul Creţu.

Potrivit acestuia, „cea mai importantă investiţie după Combinatul Industrial pentru Construcţii de Maşini, realizat în anii 70”, şi anume varianta 2 Sud prezintă şi o serie de avantaje pentru municipalitate. Altfel spus, 800 de locuri de muncă directe, 2000 de locuri de muncă indirecte în industria pe orizontală, atragerea în circuitul pieţei a peste 9000 hectare de teren, asigurarea unei „legături organice” între Parcul Industrial şi Wonderland, plus stabilizarea Dealului Codrişor.

În luna septembrie, specialiştii care realizează lucrările de cadastru general al municipiului vor fi direcţionaţi spre zona pe care o tranzitează varianta 2 Sud, tocmai pentru a avea la zi o situaţie juridică a terenurilor. Primarul Ovidiu Creţu a explicat că documentaţia actuală pentru varianta de ocolire prevede 23 milioane de euro pentru despăgubiri.

Comentarii

18/08/11 17:04
Vizitator

Varianta propusa de un anume domn Ungur ( cine o fi d.lui... n-are importanta )mi se pare cea mai viabila, dar pana una alta, Centura Sud propusa de d.l Cretu, are deja unele demersuri facute. N-are importanta "care pe care..." ci faptul ca exista intentia de a se construi o noua "sosea", de defluire/afluire a traficului pe relatia Saratel-Livezile si inca pe bani europeni, nerambursabili. Dumnezeu tot vrea sa "ne dea" si domnii PDL-isti din "Gica Contra"... n-o slabesc deloc. D.lor, daca tot va fi facuta aceasta artera de circulatie, cred ca nu vor avea indrazneala sa circule pe acolo, macar asa de "obraz"... Am auzit ca la Sarata si la Livezile, se vor pune indicatoare de circulatie, prin care celor de culoare portocalie sa li se interzica accesul pe aici... SAC ! SAC !

30/01/14 16:14

Vai Vizitator,ce Sâc-Sâc ești !

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5