Un proiect derulat de Grădiniţa “Căsuţa cu Poveşti”, implementat de minister la nivel naţional

Proiectul Educaţional de Promovare a Educaţiei pentru Participare - “Dezvoltarea abilităţilor socio-emoţionale la copiii cu vârste de la 3 la 7 ani” – derulat de Grădiniţa cu Program Prelungit “Căsuţa cu Poveşti” din Bistriţa, în anul şcolar 2009-2010, a fost considerat unul de succes, astfel că a fost asumat de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi de UNICEF România.

Ieri, la Bistriţa (dar şi la Deva şi Piatra Neamţ), proiectul a fost lansat în itinerariu naţional, în prezenţa promotorului acestuia, director Rodica Bănişteanu, a inspectorului de specialitate Emiliana Chira şi a unui reprezentat UNICEF. Colege din învăţământul preşcolar transilvan li s-au alăturat, în ceea ce va constitui, pe parcursul a patru zile, formarea unor echipe de ...formatori.

Proiectul care sună sec, la prima vedere, pleacă de la nişte realităţi crunte. “O pondere de 40% dintre preşcolari au dificultăţi emoţionale şi sociale care reprezintă un risc crescut de sănătate mentală”. În România, peste 880.000 copii au probleme sau tulburări de sănătate mentală, peste 500.000 de copii au tulburări de anxietate, peste 220.000 sunt diagnosticaţi cu ADHD, peste 154.000 sunt depresivi, iar peste 88.000 au tulburări de conduită. Mai mult, a justificat Rodica Brănişteanu, succesul unui adult nu înseamnă ...note mari şi un potenţial cognitiv ridicat, cu abilitatea de a stabili relaţii cu cei din jur. De aici a pornit totul... Adică, în prima etapă au avut loc “ateliere” cu personalul didactic şi nu numai al grădiniţei bistriţene, metodele şi conţinuturile fiind aplicate la grupe, iar ulterior au fost “educaţi” părinţii. Reuşita proiectului de la “Căsuţa cu poveşti” i-a determinat pe cei de la ministerul de resort să ia o decizie în vederea diseminării iniţiativei bistriţene la nivel naţional.

Astfel, după ce la nivelul fiecărui judeţ vor fi “instruite” echipe care să formeze grupuri de cel puţin 24 educatoare şi profesori consilieri, proiectul va fi aplicat în grădiniţele din toată ţara. Cei 7 ani de acasă - la care facem trimitere de multe ori - sunt, în proporţie civărşitoare, cei 6-7 ani petrecuţi la grădiniţă. În lipsa unor abilităţi socio-emoţionale, nu ne putem aştepta la adaptabilitate şi performanţe şcolare deosebite de la copiii noştri.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5