Turnul lui Crețu de pe Libertății, dărâmat!

Ioan PETELEU,​ Consilier local PNL

După încercări eșuate de a limita trecerea cu roțile peste spațiul verde din sensurile giratorii de pe Libertății/Petru Maior și Calea Moldovei/Lucian Blaga, inclusiv cu țepi metalici, Crețu a inventat sensurile „turn” puse în practică cel mai probabil de vreo firmă de casă aflată în insolvență și construite din bolțari de beton colorat în masă, vopsite pe deasupra ca să “tragă la kilogram”.

Evident că aceste anomalii n-au rezistat foarte mult pentru că, prin intersecțiile respective circulă și mașini mari care cu greu se încadrează în viraje. Cel de pe Calea Moldovei/Lucian Blaga a fost dărâmat de cel puțin trei ori. Recent i-a venit rândul la dărâmat și celui de pe Libertății/Petru Maior, care în prima săptămână de viață a fost doar scrijelit.

În ședința Consiliului Local din luna august am ridicat problema vizibilității în aceste sensuri ținând cont că în cazul autoturismelor, “turnul” obturează semnalizatoarele și nu se observă în timp util intenția de mers. Bineînțeles că atotștiutorul primar a răspuns ironic zicând că în sensul girator se respectă regula priorității și că nu contează semnalizarea, demonstrând în acest fel că nu cunoaște nici regulile de circulație.

Practic, și aceste construcții fără sens nu demonstrează altceva decât încăpățânarea personajului de a-și pune în aplicare propriile idei provenite din profunde frustrări. De ce să construiești ditamai hardughiile când poți să faci niște construcții mici, elegante și utile, care oricum au doar rol de ghidare? Pagube duble! Se strică și mașini, se strică și sensurile. Răspunsul e unul singur: din prostie!

Soluția există totuși și este foarte simplă. Nu trebuie făcut altceva decât redus spațiul verde din mijloc și mărit spațiul de manevră, chiar cu un plan înclinat, iar înălțimea nu trebuie să fie mai mare decât a celorlalte sensuri din oraș în care vizibilitatea este foarte bună.

Până la intrarea în normalitate, ATENȚIE ȘOFERI la primar!

Comentarii

18/09/17 14:48
Vizitator

De cand a devenit Ovidiu Creţu primar, orasul Bistriţa a ajuns de pomina, fiind recunoscut nu doar după numarul mare de struţi, ouă gigant şi mere de plastic, ci şi după numărul mare de sensuri giratorii, construite si cu rost si fara rost. De regula, eficienta fluidizarii circulatiei prin amenajarea sensurilor giratorii se realizeaza in intersectiile unde valorile de traficdunt sensibil egale. Pe de alta parte, intersectia trebuie sa fie suficient de larga incat sa permita crearea unui flux in sensul giratoriu. La Bistrita insa, multe dintre sensurile giratorii sunt atat de inguste incat aproape ca reprezinta adevarate capcane de producere a coliziunii. O alta conditie este asigurarea vizibilitatii optime in intersectie. Ori, amplasarea merelor din plastic sau a altor obstacole, in centrul intersectiei contribuie la reducerea vizibilitatii, la fel ca si imprejmuirea rondului cu un zid de boltari. Este cazul sensului giratoriu de pe Calea Moldovei unde recent a avut loc un accident. Din cauza faptului că zona nu este luminată corespunzător, un sofer a intrat pur și simplu in plin in zidul din boltari fiindca nu a văzut sensul giratoriu. In urma impactului, atat Sensul giratoriu cat si autoturismul au fost serios afectate. Din fericire nimeni nu a fost rănit.

27/09/17 09:41
Cititor

Toti primarii se identifica in cate ceva de "rasul curcilor " ... dar totusi au facut si lucruri bune .

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5