Şedinţa Consiliului Local Bistriţa

PIETONAL – mândria urbei!

Mult controversatul subiect al “pietonalului Liviu Rebreanu” a primit o nouă “interpretare” care elimină discriminarea creată prin Hotărârea Consiliului Local 112/2007 ce interzice accesul auto pentru persoanele juridice indiferent dacă aveau sau nu aveau sediul pe strada Liviu Rebreanu. Să sperăm că modificarea adoptată de Consiliul Local va pune punct, în situaţia aplicării categorice, “bulibăşelii” instalate de îndată cu mandatul noului primar… Parte din concitadini care puneau întorsătura pe care au luat-o lucrurile pe seama apetitului de schimbări în noua configuraţie diriguită de Ovidiu Creţu.

Potrivit Hotărârii adoptate în şedinţa din 26 februarie: “Au acces cu autovehicule în zonă, pe baza autocolantului, persoanele fizice şi juridice care fac dovada că au domiciliul, respectiv sediul firmei pe strada Liviu Rebreanu şi că deţin în curte un număr suficient de locuri de parcare pentru maşinile proprietatea acestora”.

Mult zgomot pentru (aproape) nimic, comentează unii… Poţi să fii de partea acestora dacă vrei să vezi în zona respectivă… mai mult decât au arătat până acum municipalii noştri. Pentru că, compromisul între “mahala” şi “reabilitarea” centrului istoric medieval pretinde cu mult mai mult. Nu o dată municipalii noştri – şi asta de vreo 10-15 ani încoace – vorbesc de recazarea chiriaşilor din casele ce trebuie reabilitate ele însele. Nu doar strada pe care se află!

Organigrama primarului, făcută “varză” de Gh.Tuţă şi A.Rusu…

Cu 13 voturi “pentru” a fost aprobată organigrama şi statul de funcţiuni ale aparatului de specialitate al primarului municipiului şi a serviciilor publice de interes local. Dintre proiectele de hotărâre privind organigrama şi statul de funcţii ale Direcţiilor, serviciilor publice municipale, au fost amânate pentru o şedinţă extraordinară, miercuri – 4 martie, cele privind înfiinţarea Serviciului public municipal “Direcţia Servicii Publice Bistriţa” ca serviciu public de interes local cu personalitate juridică şi a Regiei publice locale “Ocolul silvic al municipiului Bistriţa” RA – structură cu specific silvic, prin reorganizarea “Ocolului silvic al municipiului Bistriţa”.

Organigrama şi statul de funcţiuni ale aparatului primarului cu care Ovidiu Creţu a venit în faţa Consiliului au fost calificate drept o operaţie de cosmetizare de către consilierul Gheorghe Tuţă (PD-L). “Se vrea o nouă organizare… dar am constatat nişte cosmetizări care nu vor avea efectul scontat… E de aşteptat ca activitatea executivului să se îmbunătăţească din perspectiva cetăţeanului beneficiar de servicii publice. S-au înfiinţat funcţii inutile, mai ales de conducere. Să sperăm că cei care au votat această organigramă îşi vor da asuma şi răspunderea!”

Consilierul Andrei Rusu (PNL) a comentat, pe un ton vehement, reorganizările pe care le aduc organigramele lui Ovidiu Creţu. El a reproşat deficienţe care fac “total nefuncţional” statul de funcţii… S-a lucrat în pripă, pe genunchi… şi a rezultat o organigramă proastă. Dacă primarul va reuşi, prin această organigramă să-şi pună în practică proiectele… îi dau credit!

Un regulament cu aşteptări mari…

Consiliul a aprobat cu 19 voturi “pentru”, o singură abţinere, măsurile prevăzute în “Regulamentul privind activitatea de blocare a autovehiculelor oprite sau staţionate neregulamentar, precum şi de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a acestor autovehicule în municipiul Bistriţa”. Formulare lungă… întortocheată, după cum e şi situaţia în oraşul nostru, tot mai aglomerat de numărul de autoturisme în creştere.

Tarifele ce se vor percepe şi sancţiunile aplicate vor descuraja pe contravenienţi. E de aşteptat, întrucât pentru “deblocare” autovehicul… onorariul este de 50 lei, pentru “ridicare autovehicul” – 300 lei, pentru zi/depozitare – 30 lei, iar amenda contravenţională este de 150-300 lei. Consilierul Andrei Rusu spunea că dacă va opri sau staţiona neregulamentar, el însuşi automobilist, va fi bun de plată… “Într-un oraş civilizat, a nu institui anumite reguli înseamnă a te complace într-o situaţie anormală. Sigur că primarului nu-i convine… să aibă de a face cu cei care parchează în loc nepermis, dar asta e realitatea”.

Benţa Gavrilă (PD-L) este de părere că mai întâi să ne străduim să facem parcările de care tot vorbim… Tot el observă că Poliţia comunitară trebuie să fie mai prezentă. În str. Ursului – spre exemplu – cazurile de parcare nepermisă s-au împuţinat, urmare a intervenţiei Poliţiei…

În această “unanimitate” de vederi, te întrebi, ce îi ţine în loc pe aleşii noştri să grăbească realizarea unor parcări pe măsura rezolvării, cu adevărat, a situaţiei. Parcările “supraterane etajate” sau “subterane” sunt soluţia. Nu trebuie s-o spunem noi, şi să nu rămânem în cercul vicios…

Proiect respins – în favoarea unei dezbateri publice

Proiectul de hotărâre privind închirierea suprafeţei de 28 m.p., teren situat în sensul giratoriu (intersecţia străzilor Panait Cerna, str. Pop de Băseşti şi Axente Sever), pentru amplasarea unui sit ecologic, de către o societate de telefonie mobilă, nu a întrunit minimum necesar de 14 voturi pentru a fi adoptat. Consilierul Gh.Tuţă, cel care a atacat frontal iniţiativa primarului, a invocat “poziţia cetăţenilor” din vecinătate, care nu sunt de acord cu amplasamentul care (spun unele surse) ar presupune o antenă cu radiaţii… În replică, primarul Ovidiu Creţu spune că “este nevoie de avizul celor de la Mediu şi al Direcţiei de Sănătate Publică şi nu ne vom împiedica de astfel de obiecţii”. Dintre consilierii PD-L, Eugen Curtean spune că “E de bun simţ să cerem părerea cetăţenilor din zonă”.

Parteneriat cu Poliţia, pentru reducerea furturilor din autoturisme

Consiliul a aprobat participarea Consiliului Local în parteneriat cu Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Bistriţa-Năsăud la Proiectul “Implementarea strategiilor de reducere a furturilor din autoturisme pe raza municipiului Bistriţa”. Contribuţia municipiului la realizarea proiectului este de 5.545 lei (cu TVA) şi va fi prevăzută în bugetul de venituri şi cheltuieli al municipiului pe 2009.

Proiectul, iniţiat de primar, îşi propune – conform expunerii de motive – informarea opiniei publice cu privire la adevărata dimensiune a criminalităţii în privinţa furturilor auto, mediatizarea zonelor cu potenţial criminogen din Bistriţa, a vulnerabilităţii şi a factorilor care contribuie la acestea şi eficientizarea activităţii poliţiei de gestionare a furturilor auto prin demersuri preventive la nivel activ şi informativ.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5