Şase proiecte mari de investiţii pentru Bistriţa-Năsăud

*promisiuni ministeriale pentru „centura” Bistriţei, DN 17 D şi DN 17 C

Managerii bistriţeni au reclamat la întâlnirea cu reprezentanţii Guvernului, de la finele săptămânii trecute, starea precară a infrastructurii judeţene, fapt care reprezintă o barieră în dezvoltarea propriilor afaceri, dar şi în atragerea de investitori. Ministrului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, Ion Ariton, avea şi sarcina de a da replica acestor nemulţumiri, în lipsa colegei sale din Executiv, Anca Boagiu. Finalmente, lista celor mai importante investiţii în infrastructura rutieră şi feroviară a fost postată pe site-ul Instituţiei Prefectului.

Cel mai important proiect guvernamental de infrastructură în execuţie în judeţul Bistriţa-Năsăud este reabilitarea DN15 A, Reghin – Sărăţel, km 0+000 – km 46+597, cu o lungime de 46,597 km şi o valoare estimată de 7,4 milioane euro (n.n.-???). Proiectul este finanţat prin Banca Europeană de Investiţii. Potrivit datelor transmise de Ministerul Transporturilor, contractul de execuţie a fost semnat încă din data de 31.01.2011, iar ordinul de începere a lucrării este datat din 23.02.2011, de când constructorul ar fi tot trebuit să se mobilizeze. Termenul de finalizare al acestor lucrări este 2013.

În prezent, se pregăteşte documentaţia pentru licitarea serviciilor de proiectare şi realizare a studiului de fezabilitate pentru modernizarea DN 17 D, Beclean-Cârlibaba, km 0+000 - 103+637. Costurile lucrărilor pe cei 103,637 km sunt estimate la o valoare de 59 milioane euro, finanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.

Ministerul de resort este tot la stadiul de pregătire a documentaţiei de licitaţie pentru serviciile de proiectare şi SF în proiectul ce vizează modernizare DN 17 C, pe tronsonul Salva – Moisei. Pentru acest drum, cu o lungime de 75,292 km, valoarea investiţiei este estimată la 32 milioane euro, de la bugetul de stat.

Nici varianta de ocolire a municipiului Bistriţa nu este uitată, potrivit datelor ministerului de resort. Acum se vorbeşte că „este în analiză varianta nouă de traseu”, cu o lungime de 14,43 km şi o valoare estimată la 145 milioane euro.

În ceea ce priveşte „glasul roţilor de tren”, Ministerul Transporturilor nominalizează proiectul de modernizare a staţiei de cale ferată Bistriţa, cu o valoare de 18 milioane euro. „Proiectul se află la momentul actual în faza de licitaţie. Termenul de finalizare – trimestrul III 2013”, se arată în document. Tot în licitaţie, ar fi şi lucrările de modernizare la trei treceri la nivel de cale ferată, de pe raza judeţului Bistriţa-Năsăud.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5