Rodna:Lectura-cea mai de folos zăbavă, proiect finanțat nerambursabil din bugetul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud

Prof. GANEA VALI - Director Liceul Tehnologic "Florian Porcius" Rodna

În acest secol, considerat unul al vitezei, al informatizării, asistăm la un fenomen îngrijorător, când cartea pierde irevocabil teren în fața preocupărilor "la modă", motiv pentru care este necesar ca rolul cărții în formarea elevilor să crească considerabil. Provocarea acestui demers a apărut din "nevoia" profesorilor de limba și literatura română și a bibliotecarului de a nu se da bătuți în fața viziunii aproape fataliste a inapetenței pentru literatură a tinerilor.

Din acest motiv Asociația de Părinți "Florian Porcius" Rodna, reprezentată de d-na președinte Iugan Lenuța în parteneriat cu Liceul Tehnologic "Florian Porcius" Rodna, instituție coordonată de d-na director, prof. Ganea Vali au inițiat proiectul:"Lectura-cea mai de folos zăbavă",proiect finanțat nerambursabil din bugetul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud.

Beneficiarii direcți ai acestui proiect sunt peste 100 elevi care vor participa la acest eveniment împreună cu cadrele didactice însoțitoare, precum și alte persoane care sunt invitate la eveniment.

Proiectul se va desfășura în perioada 9 mai-29 iunie, interval în care diversitatea specifică a activităților din cadrul acestui proiect vor crea un mediu în care fiecare copil/elev își va putea manifesta aptitudinile proprii iar acest fapt va duce la o implicare majoră a părinților pe viitor, astfel încât Asociația de Părinți să-și desfășoare activitatea în parametrii optimi alături de sponsorizările care vor fi atrase. De asemenea, derularea cu succes a proiectului va duce la crearea unui volum important de material informativ care va putea fi folosit în conceperea unei lucrări literare în care să fie prezentate rezultatele acestui proiect.

Obiective specifice ale proiectului sunt: 

            •Realizarea concursului prin punerea în valoare a posibilității creative literar-artistice ale elevilor, asigurând cunoașterea și relaționarea, schimbul de idei și impresii dintre aceștia;

            •Realizarea unor mini-biblioteci la nivelul cls.I-IV, precum și a bibliotecilor personale care să asigure elevilor principalele cărți din lectura suplimentară, oferindu-le posibilitatea lecturării lor;

            •Desfășurarea unor șezători și medalioane literare în parteneriat cu biblioteca școlară;

            •Recondiționarea unor cărți vechi din biblioteca școlară;

            •Realizarea unei expoziții de pictură după lectura preferată care să promoveze imaginația și creativitatea reproductivă a elevilor;

Redescoperirea și promovarea în rândul elevilor a lecturii și a cărții ca o formă de autodefinire și de fundamentare a unui traseu educațional optim dar și ca o necesitate în construirea și desăvârșirea personalității lor constituie țelul primordial al proiectului.

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5