Proiectul de hotărâre privind Centru Intermodal de Transport Public va fi supus votului în Consiliul Local

Planul Urbanistic Zonal „Centru Intermodal de Transport Public, străzile Gării, Rodnei, Industriei, Tărpiului, Arţarilor, Trandafirilor” a fost tema dezbaterii publice organizate de Primăria municipiului Bistriţa. Deşi reuniunea nu a atras un număr mare de persoane, a existat cu adevărat un dialog între cetăţean, primar şi specialist, ne comunică reprezentanţii administraţiei locale pe site-ul propriu.

Pe scurt, varianta cea mai fezabilă pentru obţinerea finanţării din fonduri europene presupune crearea unei legături directe între strada Gării şi Tărpiului. Platforma, care va avea 9 m înălţime, va permite nu numai traversarea auto a liniilor de cale ferată, dar va servi atât pentru îmbarcarea / debarcarea pasagerilor din autobuzele care opresc la Autogara Bistriţa, cât şi ca staţie taxi sau firmelor care doresc să deschidă, în această construcţie, spaţii comerciale. Mai mult, pasagerii autobuzelor vor putea ajunge pe platformă, unde sunt proiectate să fie realizate peroanele, cu ajutorul mai multor lifturi.

În plus, zona din preajma platformei urmează să „sufere” modificări pozitive care constau atât în reabilitarea spaţiului verde, cât şi în creşterea numărului de parcări pentru riverani.

„Domnule primar, promovaţi proiectul, mai ales la locatarii blocurilor din zonă. Se vede că s-a prevăzut totul, dar trebuie explicat oamenilor. Este un proiect foarte bun”, a spus unul dintre bistriţenii care au participat la dezbaterea publică.

Proiectul urmează să fie supus aprobării Consiliului Local al municipiului Bistriţa. Estimat la o valoare de 5 milioane de euro, proiectul poate fi finanţat din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020.

Sursa: www.primariabistrita.ro

Comentarii

10/10/14 11:29
Vizitator

Intr-adevar zona garii este extrem de aglomerata ca sa mai inghesui acolo si alte activitati. Traficul in zona garii trebuie decongestionat, insa lucrul acesta nu se realizeaza printr-un centru intermodal care presupune afluirea si stationarea de masini. Ca sa nu mai punem la socoteala si poluarea. Lucrurile pot fi rezolvate mult mai simplu. Acolo e nevoie de o pasarela care sa permita fluidizarea circulatiei intre strada Garii si strada Tarpiului peste linii, zona in care pana acum circulatia a fost strangulata. Daca se muta activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendata. De asemenea calatorii ar putea folosi ca sala de asteptare spatiul din cladirea garii la fel ca in cazul autogarii din gara Brasov. Cu atat mai mult cu cat gara Bistrita se afla la capat de linie, iar sala de asteptare fiind mai putin folosita de calatorii cu trenul, ar putea fi utila celor care continua drumul cu autobuzele.
Un eventual Centru Intermodal pentru marfuri si calatori pentru viitoarea Zona Metropolitana, ar putea fi gandit in zona garii Saratel care se afla pe o magistrala feroviara Bucuresti-Baia Mare si in apropierea nodului rutier dintre DN17 si DN15A.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5