Prof. Florin I. Bojor: Dragă Primărie, de ce nu construim o nouă trecere la nivel cu calea ferată pe strada Romană din Bistriţa ?

- scrisoare deschisă -

În Atenţia Primăriei Municipiului Bistriţa şi a Consiliului Local Bistriţa,
De mai multe zile trecerea peste calea ferată de la piaţa Decebal este în reabilitare, iar traficul „peste linii” este direcţionat spre trecerea la nivel cu calea ferată de la intersecţia dintre străzile Slavici şi Eroilor.
Şoferii care au fost nevoiţi să treacă pe acolo au avut ce aştepta în ambuteiajele create.
E foarte bine că se reabilitează trecerea din piaţa Decebal – strada Cuza Vodă, dar totuşi se nasc întrebările: de ce Bistriţa în partea centrală a oraşului are numai două treceri peste calea ferată? De ce nu putem deschide una nouă la strada Romană?
Cele două treceri la nivel cu calea ferată au fost făcute în perioada comunistă. Atunci, locuitorii Bistriţei nu aveau atâtea maşini, piaţa Decebal nu era centrul comercial agricol al judeţului, tronsonul de cale ferată era exemplar îngrijit, etc. Acum însă, trecerea la nivel cu calea ferată din Decebal este infernal de aglomerată (e nevoie de minute bune ca să ajungi peste sau de peste linii), iar intrarea în piaţa Decebal e blocată uneori datorită traficului intens. Cealaltă trecere de la intersecţia Slavici cu Eroilor e brăzdată de accidente cu morţi şi membre amputate.
În schimb, strada Romană din Bistriţa este frântă de calea ferată: o linie Bistriţa – Bistriţa Bârgăului şi de alte trei linii secundare.
Pe aici trec zilnic sute de persoane, deşi nu este practic nicio trecere la nivel, ci o spărtură între cele două porţiuni din strada Romană. Astfel sute de bistriţeni îşi pun viaţa în pericol la o simplă deplasare în această zonă.
Traficul rutier de pe strada Eroilor pe strada Dimitrie Cantemir şi invers, găseşte o cotitură de 90 de grade, deşi cursul firesc ar fi ca strada să continue înainte, cel puţin pentru cei care doresc să meargă în partea de jos a oraşului, „zona Gării” şi „zona Big”. În momentele în care linia de tren Bistriţa – zona Bârgăului este străbătută de vreun tren, aici se blochează circulaţia până la trecerea peste calea ferată din Decebal, saturând minute bune orice deplasare.
De asemenea, cei ce doresc să ajungă în zona industrială din toată partea centrală a Bistriţei sunt nevoiţi să treacă prin Piaţa Decebal. Astfel această stradă devine principala legătură dintre cele două părţi ale oraşului şi calea de acces la Piaţa Decebal, adică cel mai aglomerat punct din oraşul Bistriţa, unde se pierd alte minute bune şi se acumulează nervii participanţilor în trafic.
În concluzie, dragă Primărie a Bistriţei europene, de ce nu construim o nouă trecere la nivel cu calea ferată pe strada Romană din Bistriţa?

Comentarii

17/12/14 08:22
Vizitator

Amenajarea si reamenajarea unor treceri la nivel cu calea ferata nu rezolva fundamental problema fluidizarii circulatiei in Bistrita. Chiar si asa-zisul Centru intermodal de transport, conceput ca o platforma de beton cocotata peste linii nu va rezolva problema circulatiei aglomerate incepand din zona garii catre Unirea. Cea mai mare problema este in primul rand pe strada Garii unde se impune deblocarea si fluidizarea circulatiei prin deschiderea unei legaturi directe cu strada Tarpiului. In prezent se cauta tot felul de solutii care mai de care mai fanteziste desi este clar ca nu e loc suficient nici pentru o pasarela si nici pentru un pasaj subteran care sa traverseze calea ferata. De aceea, ar fi necesara o solutie radicala care presupune devierea caii ferate spre Bistrita Bargaului, din gara pe traseul vechii linii uzinale de la CPL, cu iesire pe langa Vama Bistrita si continuarea spre Unirea pana la intersectia cu DN17, de unde sa intre pe vechiul traseu. In felul acesta s-ar crea posibilitatea ca pe traseul actual al caii ferate sa fie amenajat un mare bulevard iar la actualele treceri peste calea ferata din Piata Decebal si strada Ioan Slavici sa fie amenajate sensuri giratorii creindu-se fluxuri ample de circulatie si eliminand astfel o incorsetare inutila a orasului. In plus, prin mutarea caii ferate s-ar putea construi mai usor pasarele peste linii in zone mai largi precum cea din dreptul CPL sau a Vamii. In felul acesta, gara Bistrita ar putea fi cap de linie si amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori. Trebuie mentionat ca o asemenea opreatiune de deviere a caii ferate a avut loc la Brasov in anii 1960 cand a fost mutata si gara veche de pe strada Harmanului prin construirea garii actuale din cartierul Tractorul.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5