Preşedintele Consiliului Judeţean, Emil Radu Moldovan: În ultimii trei ani, în judeţ au fost investiţii de peste 430 milioane euro. Mi-aş dori să pot continua proiectele de dezvoltare a judeţului

 

Rep.: - Ne apropiem de închierea celui de-al treilea an de mandat. Unii au sesizat schimbări în bine, alţii nu, chiar spun că nu sunt investiţii, „şantiere”. Care ar fi bilanţul acestei perioade, marcată şi de multe campanii electorale?

          Emil Radu Moldovan: - Ca în orice domeniu există loc de mai bine, normal şi în Bistriţa-Năsăud, însă numai cine nu vrea nu vede lucrurile care s-au realizat pentru acest judeţ. Nu o spun cu titlu de laudă, dar în perioada 2012-2014, au fost finalizate peste 100 de investiţii în mai toate domeniile. Valoric, este vorba despre peste 430 milioane euro. Avem, în prezent, 47 de şantiere deschise, plus alte 12 obiective alte căror lucrări vor debuta în perioada imediat următoare, pentru extinderea reţelelor de apă şi apă uzată, la care se adaugă alte 30 de investiţii pentru care se derulează procedurile de achiziţie publică sau a fost parafat contractul de finanţare.

          Rep.: - Vă refereaţi la acest amplu proiect de extindere a reţelei de apă şi canalizare. În mod normal, anul acesta ar trebui să se încheie etapa I a Master Planului. Au fost şi interpelări ale opoziţiei privind stadiul de implementare. Ce le puteţi răspunde lor şi cetăţenilor?

          E.R.M.: - Într-adevăr, vorbim de cel mai mare proiect de infrastructură, în valoare de 94,6 milioane euro. Per total, proiectul prevede realizarea a 280 km de reţea de distribuţie şi aducţiune apă şi a peste 240 km reţea de canalizare. Până în prezent, au fost încheiate lucrările pentru un tronson de 110 km de reţea de apă, dintre care o cincime în municipiul Bistriţa, dar putem nominaliza şi conducta magistrală Podirei – Şintereag, conducta magistrală Şintereag – Nimigea de Jos sau Nimigea de Jos – Cociu. În ceea ce priveşte reţelele de canalizare, aici au fost realizate reţele pe o lungime de 20 km,  în zona Bistriţa, la Beclean, Braniştea – Măluţ, Baţa – Reteag, Feldru şi lista ar putea continua.

          Este un an în care constructorii, cei care şi-au adjudecat licitaţiile, vor trebui să se mobilizeze şi cred că vor duce la bun sfârşit acest amplu proiect. Emoţii avem doar în ceea ce priveşte Contractul de Lucrări 6, unde câştigătorul licitaţiei a fost stabilit în urma multor contestaţii, în întârziere, iar acum au intervenit şi unele probleme economice ale antreprenorului.

          Per total, vorbind în cifre, în această primă etapă a Master Planului mai sunt de realizat 170 km reţea de apă şi 220 km  reţea de canalizare. Rămân optimist că prin implicarea celor de la Aquabis şi a celor de la ADI Apă-Canal proiectul va fi dus la bun sfârşit.

          Rep.: - Infrastructura rutieră rămâne cel mai mare of al locuitorilor judeţului, aceştia dorind să circule pe drumuri modernizate. Nu de puţine ori aţi observat că oamenii spun că drumurile din comună sunt mai „bune” decât cele judeţene. Ce s-a realizat în această perioadă?

          E.R.M.: - La acest capitol, nu vom reuşi vreodată să satisfacem pe toţi locuitorii judeţului. Există o serie de priorităţi, astfel că lucrările sunt etapizate. Într-adevăr, există drumuri prin comune probabil mai bune decât drumul judeţean de acces, asta pentru că, în exerciţiul financiar european care se încheie, au fost mai multe fonduri alocate pentru infrastructura rurală decât pentru drumurile judeţene.

          Totuşi, în perioada 2012-2014, am reuşit să modernizăm tronsoane de drumuri judeţene de aproape 70 km, valoarea totală a investiţiilor fiind de 50 milioane lei. Vorbim de lucrări recepţionate pe DJ 172C (Ilva Mică – Leşu), DJ 172K (Braniştea – Cireşoaia), DJ 172 (Agrişu de Sus – DN 17), DJ 154C (Şieuţ – Sebiş), DJ 172 (Zagra – Suplai), DJ 162 (Teaca – Archiud), DJ 154B (Monor – limită judeţ Mureş), DJ 172E (Herina – Lechinţa), de lucrări punctuale în Reteag sau Braniştea. Au fost finalizate investiţiile pentru  Ciceu Giurgeşti – Negrileşti, Beclean – Figa, Ocniţa – Milaş, Cuşma – Livezile, Matei – Fântânele, Sărăţel – Domneşti şi lista ar putea continua.

          Rep.: -  Aţi nominalizat o serie de drumuri judeţene însă au rămas tronsoane încă nemodernizate. Ce investiţii sunt preconizate pentru 2015 în asfaltări?

          E.R.M.: - Pentru 2015, numai pentru modernizarea unor tronsoane de drum judeţean avem disponibile peste 27 milioane lei. Când vorbim de investiţii în infrastructură rutieră trebuie să precizăm că bugetarea este multianuală, lucrările nu se încheie într-un singur an, astfel că va continua execuţia pe anumite tronsoane de drum şi vor fi deschise şi alte şantiere.

          Mai mult, am prevăzut şi o sumă de cinci milioane lei pentru cofinanţarea proiectului de reabilitare a drumului „Poarta Transilvană” sau „Drumul Bistriţei”, aşa cum este văzut el la nivelul ADR Nord-Vest. În fapt, acest drum, pe ruta Mureşenii Bârgăului – Colibiţa – Bistriţa Bârgăului – Prundu Bârgăului – DN 17 – Josenii Bârgăului - Strâmba – Ilva Mică – Lunca Ilvei – rămâne o prioritate a administraţiei judeţene pentru exerciţiul financiar.

          În momentul de faţă, se lucrează la cadastrarea acestui drum, urmând ca în perioada imediat următoare să se realizeze studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, pentru atragerea de fonduri europene nerambursabile prin intermediul Programului Operaţional Regional 2014-2020.

          Acest drum va fi un plus pentru locuitorii acestor localităţi, însă va facilita şi accesul spre zonele turistice pe care le vom promova.

          Rep.: - Chiar dacă nu este atributul Consiliului Judeţean, probabil că sunteţi de multe ori întrebat şi despre situaţia drumurilor naţionale...

          E.R.M.: - Da, de cele mai multe ori. Anul trecut, în prezenţa premierului Victor Ponta, am recepţionat lucrările de reabilitare a DN 15A – Sărăţel – Târgu Mureş, investiţie de peste 34 milioane euro, pe care Guvernul a reuşit să o deblocheze. De asemenea, au fost făcute reparaţii la centura ocolitoare a municipiului Bistriţa.

          În ceea ce priveşte drumurile naţionale 17C şi 17B, au fost alocate 1,2 milioane euro pentru achiziţia serviciilor de proiectare, studii de fezabilitate şi ridicări topo. Ştiu că licitaţia a avut loc la finele lunii noiembrie şi au fost stabilite firmele care realizează aceste documentaţii tehnice. Cele două drumuri au fost cuprinse în Master Planul de Transport, însă nu putem încă avansa  o dată  pentru debutul lucrărilor.

....................................................................

Din respect pentru cititorii noştri, care dau zilnic 1 leu pe ziar, acest material poate fi citit integral numai în ediţia tipărită. 

Comentarii

25/02/15 17:53
Gabriela

VAI DE CAPUL NOSTRU!! cu o asa suma trebuia sa vedem si un cartier stil "LA DEFENSE"- PARIS , la BISTRITA! Unde DOAMNE s au putut cheltui 430 milioane de euros? Ceva autostrada la Bistrita, si n am azit inca de ea????

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5