Prefectura a dat startul campaniei „Curăţenia de primăvară”

Ieri dimineaţă, în sala de şedinţe a Palatului Administrativ s-a marcat debutul campaniei „Curăţenia de primăvară”, campanie care are ca şi scop buna gospodărire şi înfrumuseţarea localităţilor, păstrarea ordinii în oraşele şi comunele judeţului. Partenerii campaniei sunt consiliile locale, primarii, instituţiile publice, agenţii economici, şi nu în ultimul rând cetăţenii oraşului.

„Această campanie are menirea de a încerca să rezolve criza gunoaielor, în scopul înfrumuseţării şi eliberării peisajului de sub teroarea mizeriei şi gunoaielor. Propun cetăţenilor un gest de sănătate publică care să contribuie în felul său la binele comun. Un gest de demnitate şi o dovadă de educaţie ecologică”, a declarat prefectul Cristian Florian în cadrul lansării campaniei.

Campania se va desfăşura în perioada aprilie-mai, iar responsabili de organizare sunt primăriile şi instituţiile publice din judeţ. La acest program şi-au anunţat participarea Instituţia Prefectului, Consiliul Judeţean, Agenţia pentru Protecţia Mediului, Comisariatul Judeţean al Gărzii Naţionale de Mediu, Sistemul de Gospodărire a Apelor, Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Naţional, Inspectoratul Şcolar Judeţean, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Direcţia de Sănătate Publică, S.C Lucrări, Drumuri şi Poduri, Secţia de Drumuri Naţionale Bistriţa.

„Problemele cu care se confruntă mediul din judeţul nostru nu sunt nici puţine, nici de neglijat. Poluarea, gestiunea deşeurilor sunt numai câteva dintre ele. Peste 70% din suprafaţă din mediul urban şi 51% sunt ocupate de depozite mai mari sau mai mici de deşeuri. În realitate, suprafaţa ocupată de deşeuri este mult mai mare. În afară de locurile de depozitare a gunoaielor indicate de către primării, alte zeci de hectare de teren sunt ocupate de mizerie. Fie că este vorba de oraşe sau de cele mai îndepărtate localităţi ale judeţului Bistriţa-Năsăud, grămezi de gunoaie neorganizate, plasate în cele mai neinspirate locuri fac dovada nivelului nostru de civilizaţie. Prin campanii de genul acesta vom crea obişnuinţa cetăţenilor de debarasare a gunoaielor”, a precizat Ştefan Mureşan director executiv Agenţia pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud.

„Salut Instituţia Prefectului pentru această iniţiativă. Gestionarea deţeurilor este în acest moment o problemă naţională. Totul ţine de o educaţie ecologică”, a completat Luca Iancu, vicepreşedinte CJ B-N.

Campania de curăţenie se va finaliza cu acordarea de diplome pentru „Cea mai frumoasă localitate” şi „Cel mai gospodar primar”. Costurile campaniei vor fi suportate din bugetul local, şi din fondurile asigurate de către agenţii economici şi instituţiile publice implicate. Ca şi resurse umane, se va apela la personalul din serviciile de administrare a domeniului public, la persoanele beneficiare de ajutor social, la consilierii locale, dar şi la cetăţenii din judeţ.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5