Pentru lucrările de modernizare a DJ 151 se bat şapte firme

Şapte firme s-au înscris la licitaţia lucrărilor de reabilitare a DJ 151 km 45+810- 126+712, limită jud. Mureş-Bistriţa, jud. Bistriţa-Năsăud, proiect implementat în cadrul Programului Operaţional Regional (POR), Axa prioritară 2. Având o valoare de 126.610.050 lei, proiectul ce prevede reabilitarea a peste 76 de kilometri de drum judeţean ce traversează localităţile componente a cinci comune (Budeşti, Sânmihaiu de Câmpie, Lechinţa, Şieu-Odorhei, Şintereag) a atras după sine interesul multor firme de construcţii din ţară.

Potrivit declaraţiilor lui Alexandru Orţan, şeful Direcţiei pentru Administrarea Drumurilor Judeţene din cadrul Consiliului Judeţean, şapte firme cu filiale în România s-au înscris la licitaţia lucrărilor de reabilitare a DJ 151. Se pare că va mai dura o săptămână până când se va încheia evaluarea acestor firme, câştigătorul licitaţiei urmând a fi pronunţat pe 11 noiembrie, când va fi semnat şi contractul, aceasta în cazul în care nu vor apărea eventualele contestaţii.

„Drumul judeţean 151 este cel mai lung drum judeţean care traversează de la sud la nord judeţul Bistriţa-Năsăud. Traseul leagă de reşedinţa de judeţ 16 localităţi, componente a cinci comune şi a municipiului Bistriţa: Ţagu, Budeşti-Fânaţe, Budeşti, Zoreni, Sânmihaiu de Câmpie, Sângeorzu Nou, Vermeş, Lechinţa, Chiraleş, Şirioara, Coasta, Şieu Odorhei, Şintereag, Blăjenii de Jos, Blăjenii de Sus, Sigmir şi Bistriţa. Lucrările proiectate sunt structurate pe lucrări de consolidare la terasamente, poduri, podeţe, parapeţi, drumuri laterale, trecerea la nivel de cale ferată, semnalizare.Lungimea drumului este de 76,772 km, cu o suprafaţă carosabilă de peste 510 metri. Se vor face consolidări de terasamente pe o lungime de 561 metri (…) Va fi o lucrare spectaculoasă, se vor face lucrări masive de mobilizare a terenului. Peste 120.000 de metri cubi de pământ vor trebui manipulaţi de-a lungul şi latul drumului. O condiţie esenţială în promovarea acestui proiect este faptul că, se va desfăşura pe actualul traseu, cu încadrarea strictă pe limitele actuale. Va avea în plus o jumătate de metru de carosabil”, a declarat Alexandru Orţan, şeful Direcţiei pentru Administrarea Drumurilor Judeţene.

Preşedintele Consiliului Judeţean a precizat faptul că, proiectul nu include şi lucrări de consolidare podeţuri, respectiv trotuare.

„Vom aloca fonduri suplimentare de la Consiliul Judeţean, dacă va fi cazul. Este vorba despre rigole, trotuare, probleme pe care trebuie să le dezvoltăm împreună cu primăriile implicate în acest proiect (…) Reabilitarea acestui drum are şi o mare importanţă socială. Se va fluidiza circulaţia, fiind preluat traficul de pe drumurile naţionale. Acest proiect a fost început cu câţiva ani în urmă, a fost scos de patru ori de pe lista proiectelor eligibile şi am reuşit anul trecut să-l repunem pe tapet pentru a obţine finanţarea. Nu este numai meritul meu, este meritul unei echipe, fără de care nu se putea scrie un asemenea proiect. Nu vă ascund, dacă nu am fi avut un Minister al Dezvoltării cu care nu am fi putut comunica, nu am fi ajuns în această fază.. Orice drum modernizat aduce o stare mai bună infrastructurii şi condiţii de viaţă mai bune pentru cetăţeni”, a spus Liviu Rusu, preşedintele CJ.

Costurile eligibile ale proiectului sunt de peste 104 milioane lei, din care contribuţia solicitantului este de 4.980.933 lei, iar valoarea grantului este de 99.660.527 lei. Monitorizarea execuţiei va avea loc mâine, când se vor deschide şi ofertele pentru adjudecarea serviciului de asistenţă tehnică.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5