Pavel Plăian, director ADI Deşeuri: Contractul cu Supercom va fi prelungit aşa cum cere legea. Nu există altă variantă până la finalizarea viitoarei licitaţii!

Anul 2018 a început în forţă şi din punctul de vedere al derulării activităţii de colectare, transport şi depozitare a deşeurilor menajere din judeţul Bistriţa-Năsăud. Dacă în cazul depozitului de la Tărpiu, relaţia cu cei de la Vitalia este manageriată direct de Consiliul Judeţean, colectarea şi transportul deşeurilor din municipiul Bistriţa, cele tri oraşe şi 58 de comune este, acum, asigurată de SC Supercom SA, firma din Buzău desfăşurându-şi activitatea în baza unui contract-cadru încheiat pe o perioadă de trei luni şi prelungit cu acte adiţionale până la organizarea licitaţiei şi desemnarea oficială a unui câştigător care va prelua această activitate. Pentru a vedea care este situaţia din punctul de vedere al ADI Deşeuri, structură care gestionează proiectul, am purtat o discuţie cu Pavel Plăian, directorul executiv.

Pavel Plăian spune că în acest moment, ADI Deşeuri aşteaptă decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor în ceea ce priveşte procedura de licitaţie care va desemna operatorul care se va ocupa de colectarea şi transportul deşeurilor: „ Dacă răspunsul va fi unul pozitiv, atunci procedura va fi scoasă de sub suspendare, iar lucrurile ar trebui să intre pe făgaşul lor normal: comisia de licitaţie îşi va intra în atribuţii în vederea desemnării unui nou operator pentru contractul de salubrizare. Până la primirea acestei decizii a CNSC, ne ocupăm cu probleme strict adminstrative. Concret, am început să lucrăm la regulamentele interne ale asociaţiei, dorim să facem modificări la statut, la procedurile de lucru, de monitorizare a activităţii operatorului sau procedura de control-financiar preventiv sau de achiziţii publice”, a explicat Plăian.

El a mai precizat că va debuta şi o acţiune de inventariere şi arhivare a bunurilor ADI Deşeuri.

În ceea ce priveşte data la care ar putea avea loc licitaţia pentru desemnarea unui nou operator la colectare şi transport, Pavel Plăian spune că este greu de estimat această dată, „fiindcă termenele sunt foarte permisibile (…) Depinde foarte mult de contestaţiile ce urmează să fie depuse pe parcursul procedurii dar şi de timpul în care comisia de licitaţie va desemna câştigătorul. Noi sperăm că toate acestea se vor finaliza în acest an, adică, spre toamnă să finalizăm procedurile pentru licitaţie, iar la finele lui 2018 sau începutul lui 2019 să avem numele firmei câştigătoare”, mai spune Plăian.

Contractul cu Supercom va fi prelungit din nou

O spune chiar Pavel Plăian, cel care vine şi cu explicaţiile de rigoare: „ În acest moment există şi o sentinţă definitivă de la Curtea de Apel Cluj pentru acest contract care, în momentul semnării a fost contestat de o firmă din Timişoara faţă de caracterul temporar al acestui document, noi avem acum câştig de cauză. Având în vedere că procedura de licitaţie nu e finalizată iar, asta din motive obiective şi, care nu ţin de voinţa noastră sau a operatorului, contractul trebuie prelungit în vederea asigurării  salubrităţii în întreg judeţul Bistriţa-Năsăud , fiind vorba de o obligaţie legală”.  

Reamintim că cei de la Vitalia SA a câștigat licitația de colectare la 3.5 lei/persoană/lună, dar au reziliat contractul în 2016 și pe situația de urgență creată, primăriile din județ au încheiat contracte cu Supercom. ADI Deșeuri a încheiat acest contract pe perioadă determinată și din 3 în 3 luni prelungesc acest contract. Tarif mediul urban: 10 lei cu TVA/persoană faţă de 6,82 de lei cât a perceput Vitalia. În mediul rural, cetățenii vor plăti 3 lei/persoană/lună, dar NU mai mult de 12 lei/familie (familiile peste 4 membrii vor plăti tariful maxim, 120 lei/familie). Firmele plătesc 340 de lei, față de 360 de lei cât plăteau celor de la Vitalia Servicii pentru Mediu.

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5