Ovidiu Creţu: Salubritatea costă şi atunci trebuie plătită de toţi cetăţenii

Primarul municipiului Bistriţa, Ovidiu Creţu, a declarat, într-o conferinţă de presă că respingerea proiectelor de hotărâre privind prelungirea contractului de transport public, respectiv instituirea taxei speciale de salubrizare, au la bază argumente politice. Creţu a mai spus că prin respingerea acestor proiecte se poate ajunge la un blocaj administrativ.

"Sunt două proiecte administrative, care au fost tratate politic şi care nu au fost votate. E vorba de prelungirea contractului de transport public, un act administrativ, absolut normal, în situaţia în care noi nu avem studiu de mobilitate şi nu ştim, încă, ce efect va avea iniţiativa noastră, de realizare a liniei verzi. Aveam nevoie de 2-3 ani de respiro, dar Consiliul Local ar fi trebuit să voteze cu 14 voturi pentru, ceea ce este o greşeală în regulament, greşeală care preia în mod defectuos din lege textul. O să căutăm soluţii să reglementăm situaţia asta, pentru că neîncheierea unui contract de transport poate duce la blocaj administrativ.

De asemenea, nu a fost votată taxa pentru salubritate, nu este nimeni bucuros să o instituie, dar Legea 101 obligă categoric administraţiile locale să instituie taxe speciale. De asemenea, s-au adus motive, spun eu, politice, dar este clar că salubritatea costă şi atunci trebuie plătită de toţi cetăţenii, pentru că dacă nu e plătită de toţi cetăţenii se întâmplă ca în cazul dinainte al Urbanei, care a avut contract doar cu aproximativ 65% din cetăţeni. Aceşti 65% a fost nevoie să plătească ceva mai mult, şi pentru deşeurile celorlaţi. Vom intra, bineînţeles, în şedinţa următoare care va avea loc la finele lui aprilie şi cu aceste două proiecte, poate până atunci, ne clarificăm şi cu majoritatea cu care trebuie votat”, a afirmat primarul Ovidiu Creţu.

În ultima şedinţă de CL, proiectul de hotărâre privind prelungirea contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local a întrunit 10 voturi "pentru" din cele minimum 14 necesare pentru a fi adoptat, iar proiectul de hotărâre privind aprobarea regulamentului de instituire şi administrare a taxei speciale de salubrizare în municipiul Bistriţa - 9 voturi "pentru" din cele minimum 11 necesare pentru a fi adoptat.

Edilul a precizat că nevotarea taxei speciale de salubrizare duce şi la îngreunarea negocierilor pe care Primăria Bistriţa le poartă cu Vitalia pentru transportul deşeurilor stocate. Potrivit lui Ovidiu Creţu, deşeurile trebuie transportate la nivelul taxei iniţial stabilite în contract cel de 4,2 lei/ tonă, şi nu cel de 6,9 lei/ tonă. "Vitalia a obţinut o creştere a tarifului de depozitare, din păcare, nu s-a făcut precizarea că această creştere care se datorează nerealizării unor parametri angajaţi prin contract afectează taxa şi deşeurile stocate, lucru pe care noi nu îl acceptăm”, a subliniat Creţu.

"Am avut o întâlnire cu conducerea societăţii Vitalia care gestionează depozitul, diferită de societatea care colectează deşeurile. Nu am ajuns la o înţelegere. Vor urma discuţii şi cu cei de la Consiliul Judeţean, care sprijină poziţia celor două primării, în cauză, Primăria Bistriţa şi Primăria Beclean, mai ales că sumele nu sunt deloc mici pentru depozitare. Noi avem prinsă în bugetul municipiului suma de 1,6 milioane lei, taxă de depozitare, asta în varianta în care taxa era la nivelul vechi de 4,2 lei/tonă, ştiindu-se că noi avem aproximativ 30.000 de tone de deşeuri stocate în zona Zăvoaie. La nivelul de 6,9 lei/tonă valoarea totală creşte undeva la 2,5 milioane, deci foarte mult. Dorim să clarificăm, să se transporte aceste deşeuri, întrucât ele erau stabilite, clar, în contract. Cred că trebuie transportate la nivelul taxei iniţiale", a afirmat primarul Ovidiu Creţu.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5