Modalităţi de utilizare TIC în predare şi învăţare Curs de formare continuă Comenius – Malta – 2010

Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, prin Programul de Învăţare pe tot Parcursul Vieţii, Comenius, oferă cursuri de formare pentru profesorii din întreaga Europă, prilej de a interacţiona, de a face schimb de experienţă, de a afla tehnici şi strategii noi de predare, competitive pe plan European.

Am avut această plăcută experienţă în Malta, unde profesori din nouă ţări europene (Austria, Belgia, Cehia, Germania, Spania, Islanda, Polonia, Marea Britanie şi România) au colaborat împreună la crearea hărţilor conceptuale, podcasting, realizarea de prezentări folosind PhotoStory, utilizarea TIC pentru elevii cu cerinţe educative speciale, realizarea benzilor desenate cu Comic Stories, realizarea animaţiilor utilizând programul MonkeyJam şi prelucrarea acestora cu Windows Movie Maker, crearea propriului Blog şi Wiki, realizarea prezentărilor finale cu Prezi și expunerea de către fiecare grup de lucru a produselor finale realizate. Am avut ocazia să aflăm mai multe informaţii despre portalul eTwinning, locul unde elevii şi profesorii din majoritatea statelor europene pot colabora, pot schimba informaţii despre modalităţile de predare şi învăţare şi se pot implica în realizarea diferitelor proiecte la nivel internaţional.

Cursurile de formare Comenius au şi o latură culturală. Astfel, am avut ocazia de a vizita templul neolitic de la Hagar Qim, fosta capitală malteză Mdina, actuala capitală, Valletta şi alte locuri deosebit de frumoase (Blue Cave, Azure Window etc.).

Am cunoscut profesori din alte ţări europene cu care am împărtăşit opinii despre sistemele de învăţământ şi sociale din ţările noastre, despre actul didactic prin intermediul TIC şi despre interesul şi motivaţia elevilor în comunicarea cu ajutorul TIC. Am aflat despre tradiţiile culturale ale celorlalte ţări participante, despre locul pe care-l ocupă formarea competenţelor digitale în cadrul programelor lor şcolare; astfel voi aplica în orele mele de fizică şi informatică noile practici achiziţionate în urma schimbului de idei cu aceştia. Mi-am îmbunătăţit și capacitatea de comunicare în limba engleză.

Prin schimbul de idei şi discuţiile pe care le-am purtat cu ceilalţi cursanţi şi cu organizatorii am atins dimensiunea europeană, care va fi implementată în şcoală prin parteneriatele Comenius sau eTwinning pe care le voi iniţia cu şcoli din alte ţări.

Accentul pe evaluarea pozitivă și abordarea relaxată a actului didactic, învăţarea conştientă într-un mediu tehnologic de vârf creează premisele obţinerii rezultatelor dorite atât de către elevi, cât şi de cadrele didactice. Este o experienţă unică prin care ar trebui să treacă toţi profesorii români.

Prof. Andreea Săplăcan

Şcoala Generală Nr. 4 Bistriţa

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5