Marketingul la femei si la barbati – cum isi aleg produsele

Dupa cum ati observat, strategiile de marketing din ultimii ani nu mai sunt la fel de generaliste, ci sunt indreptate catre exclusiv catre publicul asupra caruia produsele promovate au succes. Asa cum un producator de bauturi alcoolice nu si-ar planifica niciodata sa atraga clientela publicului feminin, nici o companie de ciocolata sau cosmetice n-ar miza pe atragerea exclusiva a publicului masculin.

Diferentele fundamentale dintre sexe pot afecta modul in care se fac cumparaturile, chiar daca atat barbatii, cat si femeile nu vor sa fie pusi sub umbrela unui stereotip si cer mai multa egalitate cand vine vorba de marketing la nivel general.

In exemplele de mai jos vom face referire exclusiv la dispozitivele de ingrijire personala ale fiecaruia dintre cele doua sexe, deci vom vorbi despre aparatele folosite de barbati pentru a-si ingriji corpul si despre cele utilizate de femei.

In cazul barbatilor nu cred ca sunt extrem de multe exemple de dat. Un aparat pentru tuns barba cred ca ar fi suficient, deoarece il poti folosi si in alte scopuri, poti adauga accesorii si astfel sa-l transformi intr-o masina de tuns multifunctionala. Femeile, in schimb, au “norocul” de a putea alege dintr-o lista mai complexa de aparate nu doar pentru ingrijire, ci si pentru frumusete. Printre acestea, de mentionat ar fi placa de par, ondulatorul, epilatorul, iar lista poate continua cu cateva alte exemple.

Producator sau pret

Cand vine vorba de dispozitivele de ingrijire personala, producatorul are avanaj in fata pretului cand vine vorba de prioritati nu pentru ca brandul are mai multa relevanta, dar preturile acestor aparate sunt deseori destul de mici incat sa nu simti nevoia sa apelezi la un producator mai putin cunoscut pentru a economisi bani.

Utilitate sau placere

Deseori femeile sunt cele care imbina nevoia cu placerea de a cumpara, in timp ce barbatii cauta un aparat practic pe care sa-l utilizeze ca inlocuitor pentru clasicele aparate de ras. Spre exemplu, un aparat de ondulat este folosit destul de rar de catre o femeie si totusi aproape fiecare reprezentata a sexului feminin are un ondulator.

Detalii sau simplicitate

Acest aspect este strans legat de caracteristicile sexelor. Spre exemplu, este demonstrat ca femeile au conexiuni mult mai stranse intre cele doua emisfere cerebrale, insemnand ca limbajul si memoria lor sunt mult mai strans legate de emotiile traite. De asemenea, femeile sunt mult mai atente la anumite detalii ce prezinta interes pentru ele, mai ales cand vine vorba de cumparaturi.

Pe de alta parte, barbatii sunt superiori cand vine vorba de a gasi modalitati de rezolvare a problemelor si de gasire a unor solutii practice si economice. Daca femeile sunt atente la fiecare detaliu, atunci barbatii cauta un aparat simplu, cu cateva elemente importante de design care sa arate bine si sa functioneze optim.

Comentarii

20/08/17 11:43
Cititor

Barbatii se duc la cumparaturi " punctual" ... cumpara ce au de cumparat si ... " valea " ! Femeile acolo, isi gasesc un "loc de socializare " ... cauta si scormonesc peste tot, cumpara orice chiar daca au nevoie sau ba, trec de multe ori prin fata rafturilor cand inainte... cand inapoi... amintindu-si ceea ce au uitat anterior... si nu se mai dau duse de acolo nici daca le "bati" , spre disperarea barbatilor care le asteapta "afara" cu nervii "pana la gat" ! ! !

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5