Majorarea tarifelor la parcări obligă pietonii să circule pe carosabil iar mașinile sunt parcate pe trotuar

Una dintre problemele cu care se confruntă în mod constant pietonii din Bistrița  este cauzată de imposibilitatea acestora de a utiliza trotuarele din oraș din cauza autoturismelor parcate pe trotuar. Sunt numeroase situațiile în care pietoni, mămici ce împing cărucioarele copiilor sau biciliști care doresc a utiliza porțiunile marcate ca piste de biciclete sunt nevoiți sa se deplaseze pe carosabil din cauza mașinilor parcate pe trotuare și care ocupa tot trotuarul.

O spune Diana Morar, consilier municipal și care, în ședința ordinară de Consiliu Local a lunii martie a vorbit în plen despre  probleme generate de modificările intrate in vigoare începând cu acest an la regimul parcărilor in municipiu.

Diana Morar: ” Este evident ca încă de la început de an, principala cauza a inițierii acestei practici de către unii conducători auto este legată de majorarea tarifelor la parcări in Bistrita, intrata in vigoare la început de an. După cum prevede regulamentul in vigoare, tariful de parcare pe oră s-a dublat de la 1 leu/ora la 2 lei, abonamentul anual s-a triplat la 480 lei, iar cel individual a crescut cu 50%.

În acest sens m-am adresat ieri executivului Primăriei, pentru a avea in vedere soluții pentru ca circulația, respectiv, staționarea autovehiculelor in municipiu și accesul pietonilor sa se realizeze normal, conform legii”, spune Morar.
 

Diana Morar spune că PNL are soluții

Potrivit celor spuse de Diana Morar, ”o prima soluție ar fi diminuarea tarifelor de parcare practicate prin revenirea la tarifele practicate anul trecut, întrucât motivul invocat de majoritatea PSD și care a stat la baza adoptării majorărilor prin votul acordat în Consiliul Local a fost cel de a descuraja creșterea numărului de proprietari de autovehicule pe raza municipiului, uitând practic a tot colegii lor de partid au votat in campania electorală legea prin care se elimina taxa de prima înmatriculare. Cum politica PSD se bazează pe ideea ”vă dăm cu o mână și apoi va luam cu două mâini”, aplicarea directa o resimțim toți și în cazul tarifelor pentru parcare în Bistrița ”, arată consilierul liberal.

 

Soluția 2: ” O alta soluție oportună pentru locuitorii municipiului este cea a modernizarii de parcări existente ( str.Lupeni), a amenajării sau construirii de parcări noi ( lângă Trezorerie, str. Bistricioarei).  În plus se pot identifica locații noi și regla regimul juridic în așa fel încât să permită existența de parcări publice”, susține Diana Morar.
 

Cu toate acestea, solutia oferită  de primarul Ovidiu Teodor Crețu a fost de a monta “stâlpișori” de fier pe trotuare, precum cei de pe str. Lt. Calin, în vederea descurajării parcatului pe trotuare: ”  Între timp parcările inițiale precum și cele nou instituite prin trasarea cu bidineaua de linii pe carosabil rămân goale, iar autovehiculele sunt parcate oriunde altundeva pentru a evita taxarea mult prea mare, inclusiv pe trotuare”, a punctat Morar.
 

”În vederea reglării acestor anomalii și disfuncționalități generate de forma actuală a regulamentului parcărilor din Bistrița, în prezent se afla in dezbatere publica trei proiecte de modificare a acestuia, sens in care, adresez un apel public cetățenilor municipiului sa participe in mod activ la aceasta dezbatere, pentru a se adopta in final soluțiile optime pentru toți locuitorii orașului”, conchide Diana Morar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comentarii

31/03/18 11:11
Cititor

Solutia a 3-a ... Nu domnilor, NU ASTA ESTE SOLUTIA !
Mai bine ati amenaja Dvs de-alungul strazilor, toate " biorurile si birouasele " din administratie, astfel incat direct de la volan, ciu.ciu.metzii nostri de romani sa-si poata plati toate taxele, impozitele si altele asemenea, direct de la volan !
Inca n-am inteles pentru ce trebuie ( in multe lorcuri total nejustificate ) cate un trotuar de " cat un hectar " ... pe care circula 2-3-10 pietoni si masinile efectiv stau inghesuite pe la toate coltzurile si pe toate spatiile verzi...
Ca nu lasa " ciu.ciu.metzii " macar 1,5 metri liberi sa poata circula femeile cu copiii-n carucioare, este alta problema ce tine de "obrazul " celor care nu au copii si pentru care o masina tamponata si avariata costa mai mult , sau are o mai mare valoare decat un " plod turtit "... !

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5