Ionel Tompa: Nu putem compara Liceul Logos cu „Liviu Rebreanu” şi „Andrei Mureşanu”

Prof. Ionel Tompa, purtătorul de cuvânt al ALDE B-N, a analizat, în cadrul unei conferinţe de presă, statisticile apărute în urma examenelor de Evaluare Naţională şi Bacalaureat.

         „Rezultatele stagnează, nu sunt modificări spectaculoase. Întotdeauna am spus, cunoscând exact ce se întâmplă în interiorul sistemului, că cifra de promovare este cea reală. Asta este şi pe baza unor studii făcute de UNESCO, unde un anumit procent din elevii absolvenţi nu au capacitatea mentală de a asimila nivelul cunoştinţelor şi dificultatea cunoştinţelor din ciclul respectiv. Felicităm toţi copiii care au obţinut rezultate foarte bune. Valorificarea a ceea ce au învăţat ei pe parcursul liceului se va vedea în carieră.

         Am câteva semne de întrebare vizavi de tot felul de ierarhii care se fac între licee pe baza rezultatelor şi vreau să vă spun că nu sunt reale în ceea ce priveşte valoarea globală a elevilor care au absolvit şcolile respective. Am văzut că la noi cel mai bun  liceu e Liceul Creştin. Anul trecut au avut nouă elevi care au absolvit, anul acesta au fost vreo 13, iar dacă iei şi vezi că sunt şcoli cu 200 de absolvenţi, unde-ţi mai pică 2-3, dintr-o dată licee precum C.N. „Liviu Rebreanu” sau C.N. „Andrei Mureşanu” sunt pe locul 4-5, deşi dacă facem o comparaţie reală cert că aceste colegii sunt în frunte”, a expus Ionel Tompa.

         În context, acesta s-a referit şi la situaţia CN „Andrei Mureşanu”, unde promovabilitatea ar fi de 100%, cu excepţia secţiei maghiare. „Aţi văzut că şi la admitere în clasa a IX-a sunt medii de 5. Când se calculează procentul, se calculează pe unitate şcolară şi se crează o falsă imagine vizavi de potenţialul liceului şi rezultatele în sine. (...) Înfiinţarea unui liceu maghiar în Bistriţa nu are viitor, nu are bază de selecţie, de recrutare de elevi, pentru că nu mai sunt în judeţ. În clasa a IX-a la „Andrei Mureşanu” sunt două clase, una cu 10 elevi şi una cu 7. Deci, sunt 17 elevi, în mod normal, la români nu s-ar aproba să facă două clase cu acest număr de elevi, că nu au nici de o clasă. Apar aici unele inechităţi din învăţământul românesc vizavi de plata dascălilor. Sunt şcoli unde lucrează cu 30-32 elevi, inclusiv la clasele I-IV, ceea ce este aproape inuman şi sunt şcoli unde lucrează cu 10 elevi. Nu e niciun beneficiu pentru cel care lucrează cu 30 de elevi faţă de cel care lucrează cu 12 elev. Eu nu zic să le micşoreze salariul la cei care lucrează cu elevi puţini, ci după opinia noastră, îl rog şi pe domnul senator să discute această problemă, unde sunt şcoli cu număr mare de elevi, cu încărcătură pe cadru didactic, să se dea un bonus, să se facă o ierarhie. La 10 elevi eşti ca la ore particulare, la 30 de elevi nici nu reuşeşti să le reţii numele. Trebuie să existe o anumită ierahizare”, a comentat Tompa.

         Acesta a mai spus că la nivelul învăţământului se tot face reformă, fără a prinde o formă, fără continuitate, fără concepţie solidă, cu principii solide pe care să nu le schimbăm. „Eu zic că învăţământul românesc este încă performant, la noi încă se lucrează”, a concluzionat el.

 

 

      

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]