Îngrijorător! Doar 36,35% dintre elevi au obţinut media peste 5 la simularea examenului de Evaluare Naţională

Rezultatele obţinute de viitorii absolvenţi ai ciclului gimnazial la simularea examenului de Evaluare Naţională dau de gândit atât elevilor, cât şi cadrelor didactice şi părinţilor. La nivel judeţean, au participat 2946 elevi din clasa a VIII-a, doar 36,35% obţinând media peste 5, potrivit datelor furnizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud.
         Cele mai slabe rezultate sunt la matematică, materie la care doar un sfert din elevii de clasa a VIII-a (25,6%) au luat note peste 5. La limba şi literatura română, ponderea notelor peste 5 este de 56,3%, iar la limba maternă – 76,65%.

Simularea examenului de Evaluare Naţională s-a desfăşurat în perioada 22-24 martie. La limba română, în judeţul nostru, s-a înregistrat o prezenţă de 95,16%, la matematică -  95,13% şi limbă maternă  - 91,40%. În premieră, pe site-ul ISJ au fost publicate şi listele cu elevii şi notele obţinute de fiecare.

***

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a centralizat rezultatele înregistrate la simularea probelor din cadrul Evaluării Naţionale pentru elevii claselor a VIII-a (22-24 februarie). Rata de prezenţă s-a situat la 90,71%. La nivel național, 73.342 de elevi (44,05%) au obţinut medii peste 5 la simularea probelor din cadrul Evaluării Naţionale.

Statistic, cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în Capitală - 60,57% (rată prezenţă - 90,10%), urmată de Brăila - 58,50% (rată prezenţă - 76,61%) şi Cluj - 55,33% (rată prezenţă - 91,37%). Cele mai mici note s-au înregistrat, pe un fond de prezenţă de aproximativ 90%, în judeţele Vaslui - 31,22%, Tulcea - 32,67%, și Călăraşi - 33,47%. Nici noi nu suntem departe...

„Rolul acestor simulări, atât la Evaluarea Națională, cât și la bacalaureat, este unul reglator, în sensul identificării de către elevi, profesori și părinți a nivelului real de pregătire atins până la momentul testelor pentru ca, ulterior, să se poată stabili planuri remediale individuale. Astfel, Ministerul Educației solicită inspectoratelor școlare măsuri remediale adecvate, în vederea unei mai bune pregătiri a elevilor din clasa a VIII-a”, se arată în comunicatul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice.

Astfel, la nivelul fiecărui judeţ/ al fiecărei şcoli va fi realizată o diagnoză clară a situaţiei, rezultatele obţinute vor fi analizate în cadrul şedinţelor cu directorii. O altă măsură vizează elaborarea de către fiecare şcoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare naţională şi monitorizarea acţiunilor stabilite, de către inspectoratul şcolar. Printre recomadările ministerului de resort se numără şi analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice şi al consiliilor profesorale; implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs; personalizarea traseului de învăţare pentru elevii cu probleme deosebite care au obţinut rezultate slabe la simularea evaluării naţionale şi efectuarea temelor diferenţiate pentru asigurarea individualizării învăţării.

„Ministerul Educației anunță inspecții școlare de specialitate la nivel național, care se vor desfășura pe toată perioada de dinaintea evaluărilor naționale și vor urmări  aplicarea planurilor remediale la nivelul unităților de învățământ. Aceste inspecții vor fi realizate de inspectorii de specialitate din cadrul MENCS și de cei din inspectoratele școlare.

Pe de altă parte, Ministerul Educației a solicitat Institutului de Științe ale Educației o analiză riguroasă a rezultatelor obținute la simularea evaluării, astfel încât diagnoza rezultată la nivel național să conducă la politici publice destinate îmbunătățirii situației elevilor din învățământul gimnazial”, se mai arată în documentul ministerului. 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]