Încep lucrările pe DN 17 D. Dimex Company şi-a pregătit materia primă, personalul şi utilajele!

Drumul Național 17 D a fost în ultimii 27 de ani, poate, cel mai dificil traseu pentru locuitorii de pe valea Someșului Superior, un etern subiect dezbătut și analizat de toți factorii decizionali dar și de cetățeni, motiv de dispute, de proteste, dar și de promisiuni electorale fără sfârșit.

Începând cu toamna anului 2017, lucrurile s-au schimbat și a început, în sfârșit reabilitarea acestuia. Dacă până la această oră se lucrează intens pe tronsonul  Năsăud- Feldru, începând cu 1 mai se va începe reabilitarea pe tronsonul Feldru- Sângeorz Băi pe o lungime de 10 kilometri.

Societatea Dimex 2000 Company este cea care se va ocupa de modernizarea acestuia. Procesul se va desfășura în două etape, una de ranforsare, care constă în macinarea stratului existent și transformarea acestuia în material ce va fi reciclat și refolosit și turnarea unui strat de uzură. Reprezentanții societății declară că termenul de execuție a lucrării este de 30 de zile, termen care va fi respectat fără probleme deoarece societatea s-a aprovizionat din timp cu materia primă necesară, mai ales că dispun și de o stație performantă de asfalt ridicată de la zero cu o investiție de două milioane de euro.

         Tot Dimex 2000 Company este cea care execută și lucrările la drumul Poarta Transilvaniei, lucrare care are termen de execuție de 18 luni, termen care va fi cu siguranță scurtat pentru că reprezentanții companiei au făcut din timp toate pregătirile necesare și în cel mai scurt timp va deschide și o stație nouă de betoane la Colibița tocmai pentru a putea asigura materialul necesar executării lucrărilor ce se impun pentru modernizarea drumului. În acest moment se lucrează intens pentru construirea zidurilor de sprijin și la foraje petru pilonii subterani care vor împiedica alunecările de teren. Resursele alocate pentru cele două proiecte sunt impresionante. Peste 300 de muncitori și 200 de utilaje lucrează pentru ca termenele și cerințele calitative să fie respectate.

         Totuși societățiile care prestează servicii în acest domeniu se confruntă cu o mare problemă: lipsa materiei prime deoarece se primește foarte greu avizul de mediu pentru exploatarea carierelor de piatră și este o muncă infernală pentru a obține avizul Apelor Române pentru obținerea unui perimetru care să permită exploatarea balastrului astfel că societățiile care lucrează în județul Bistriț- Năsăud sunt obligate uneori să aducă materia primă din Constanța.

         Reprezentantul Societatății Dimex 2000 Company declară că în acest ritm există posibilitatea ca să existe fonduri pentru lucrări dar acestea să nu poată fi executate tocmai din acest motiv.

         În ceea ce privesște tronsonul Sângeorz Băi -Rodna se așteaptă soluționarea contestațiilor la lucrările de apă și canalizare, iar modernizarea drumului este pusă pe lista de așteptare până când cei care vor fi desemnați câștigători vor putea executa lucrările de introducere a apei, abia apoi se va putea reabilita și DN 17D. Totuși reprezentanți societății câștigătoare a licitației de modernizare a drumului își exprimă speranța că până în această toamnă lucrurile se vor clarifica și că se va putea înccepe lucrul și la drum în acest an mai ales că ei, Dimex 2000 Company, sunt pregătiți cu tot ceea ce însemnă logistică, personal și materie primă.

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5