A fost semnat şi ultimul contract de execuţie a lucrărilor de pe DJ 172 D, Poarta Transilvaniei, Colibiţa – Miţa!

preşedintele Moldovan: Sperăm să încheiem lucrările pe toate loturile până la finele lui 2019

         Administratorul judeţului, Florin Moldovan, şi administratorul Dimex 2000 Company SRL, Iopan  Scurtu, au semnat, la Palatul Administrativ, contractul de lucrări pentru realizarea obiectivului de investiţii ce prevede modernizarea DJ 172, Lot 1 Tronson 2, între Colibiţa şi Miţa, pe o lungime de 6,5 km. Acest contract a fost adjudecat, după o procedură de achiziţii prelungită, cu contestaţii şi verdict final de la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, de asocierea SC Dimex 2000 Company SRL (lider asociere), SC Explan SRL  şi SC Electro-Ursa Serv Com, având o valoare de 36.921.863,10 lei fără TVA, adică aproximativ 43,9 milioane lei (9,4 milioane euro). Durata de execuţie este de 19 luni, din care două luni pentru proiectare, perioada de garanţie a lucrărilor fiind de 10 ani.

         Prezent la eveniment, preşedintele Consiliului Judeţean, Emil Radu Moldovan, a declarat că pentru toate loturile de pe DJ 172 D au fost semnate contractele de execuţie, astfel că există şanse ca acest drum, ce însumează 80 km, cu o finanţare de peste 45 milioane euro, ar putea fi finalizat în toamna anului 2019.

         „Din primăvară vom putea începe efectiv lucrările la acest tronson. Mă bucur foarte mult şi sper ca până la finalul anului viitor să avem toate loturile recepţionate. Spun sper pentru că avem probleme foarte mari cu Lotul 4 (n.n. - Ilva  Mică – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare), cu compania care a câştigat licitaţia, şi care nu-şi face treaba. Din păcate, se lucrează foarte încet, spre deloc, procedurile sunt destul de complicate. Colegii mei au avut repetate discuţii cu managementul companiei. De fiecare dată primim promisiuni că vor lucra, dar de fiecare dată nu fac nimic sau spre nimic. Săptămâna trecută lucrau cu 4-5 oameni la un zid de sprijin. (..) Noi am făcut eforturi majore să aducem aceste fonduri, dar asta este situaţia cu anumite companii care nu-şi programează lucrările, nu-şi fac strategii”, a declarat preşedintele Moldovan.

         Acesta a prezentat şi stadiul lucrărilor de pe acest drum judeţean cunoscut drept Poarta Transilvaniei. Lotul 1, Tronson 1, Mureşenii Bârgăului (DN 17) – la Colibiţa a fost recepţionat de mai bine de un an şi jumătate, execuţia aparţinând companiei Dimex 2000. Aceeaşi firmă bistriţeană lucrează şi pe loturile 2 şi 3, respectiv Colibiţa – Bistriţa Bârgăului (DN 17) şi Josenii Bârgăului (DN 17) – Strâmba – Ilva Mică (DN 17D), stadiul fiind destul de avansat. „Îi felicit pentru mobilizarea pe  are au făcut-o. Aceste două tronsoane vor fi finalizate înainte de termen, în vara anului viitor. Sunt multe zone pe care s-a turnat deja asfalt, dar nu vreau să grăbim lucrările în detrimentul calităţilor. Decizia aparţine colegilor mei specialişti, din Consiliul Judeţean, care în discuţiile cu constructorul au stabilit că sunt zone în care e bine să treacă iarna peste zone unde s-au făcut intervenţii majore”, a spus preşedintele Radu Moldovan.

         Nu în ultimul rând, pentru Lotul 5, Ilva  Mare – Lunca Ilvei – limită judeţ Suceava, s-a finalizat proiectul tehnic, care a fost depus spre verificare, fiind eliberată deja autorizaţia de construcţie şi dat ordinul de începere a lucrărilor.

         „În total, Poarta Transilvaniei este un proiect de aproximativ 80 km de drum, care are o finanţare de 45,1 milioane euro. Finanţarea a fost una mixtă, PNDL şi fonduri europene. Odată cu aprobarea proiectelor retrospective, acest drum va fi total finanţat din fonduri europene şi vom recupera pentru Guvernul României banii pe care i-a investit în tronsoanele de drumuri judeţene în Bistriţa-Năsăud”, a mai adăugat preşedintele Consiliului Judeţean.

         Nu în ultimul rând, acesta a ţinut să remarce capacitatea de lucru şi dotările tehnice ale unor companii bistriţene care fac lucrări de foarte bună calitate, asta în comparaţia cu „experienţele nefericite avute cu firmele din alte judeţe”. „Eu nu pot decât să le urez succes celor care au câştigat licitaţia. Chiar dacă nu e foarte înţelept ce spun, tare m-aş bucura dacă licitaţiile ar fi câştigate de cât mai multe companii din judeţul Bistriţa-Năsăud care în cei şase ani de experienţă, mi-au dovedit nu doar că au capacitate, dar şi fac lucrările la standardele cerute. Din păcate, toate experienţele judeţului Bistriţa-Năsăud cu companii din afară au fost nefericite, cu mici excepţii. Mă bucur că sunt 5-6 companii în Bistriţa-Năsăud cu specializare în acest domeniu, care chiar au capacitatea şi fac lucrări foarte bune, şi asta e un avantaj foarte mare atât pentru noi, cât şi pentru cei 62 de colegi primari”, a concluzionat Radu Moldovan.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5