Evalurea cu scop de orientare şi optimizare a învăţării

S-a dat startul evaluărilor naţionale, scopul acestora fiind de a orienta şi de a optimiza învăţarea, realizandu-se pe baza standardelor naţionale de evaluare pentu fiecare disciplină, domeniu de studiu, respectiv modul de pregătire. Evaluarea se centrează pe competenţe, oferă feed-back real elevilor şi stă la baza planurilor individuale de învăţare. În acest scop se va crea o bancă de instrumente de evaluare unică pentru a-i ajuta pe profesori în notarea la clasă.

Disciplinele pentru care se realizează evaluarea sunt următoarele:

 Limba şi literatura romană

 Matematică

 Ştiinţe

 Limba modernă 1 şi 2

 Limba şi literatura maternă

 Fizică

 Chimie

 Biologie

 Geografie

 Istorie

 Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor

 Discipline socio-umane ( logică , psihologie, economie, sociologie, filosofie ).

Notele obţinute nu se trec în catalog. În utimele săptămani ale semestrului al doilea, se vor organiza testările finale, după o procedură asemănătoare evaluării iniţiale.

Scopul evaluărilor nu este ierarhizarea elevilor, a profesorilor sau a şcolilor, ci cunoaşterea nivelului real al elevilor, pentru a stabili un parcurs individualizat al acestora şi pentru a măsura progresul şcolar realizat.

Comentarii

26/09/11 15:41
Teodor

Limba 2 nu se verifica.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5