Este curiozitatea o calitate negativă? Ce faci dacă ai colegi curioși?

Se spune că „Oamenii curioși mor repede.” Această replică se folosește când cineva depășește limita bunului simț și caută să afle tot felul de lucruri despre cineva, doar pentru simplu fapt de a avea ce discuta cu alții. În ziua de azi, curiozitatea este privită ca o trăsătură negativă de caracter, mai ales dacă se referă la încălcarea spațiului intim al unei persoane.

Sunt colegi care îți pot strica ziua, sau care îți pot afecta negativ cariera.

Majoritatea oamenilor sunt curioși, asta e în natura lor. Având în vedere faptul că opusul curiozității este indiferența, ar trebui să nu privim curiozitatea ca pe o trăsătură negativă. Și totuși, când e vorba de curiozitatea față de o persoană, supradozajul poate fi chiar dăunător. Din păcate mulți oameni nu cunosc limita și au tendința de a invada spațiul personal al unei persoane (coleg de muncă, prieten, vecin).

Există colegi care îți pot face ,,zile negre” la job. Cu asemenea oameni este dificil să lucrezi. Astfel de ,,curioșiˮ există la orice loc de muncă, pentru că este normal ca în orice firmă să existe oameni cu personalități diferite. La muncă ai de-a face cu oameni prietenoși, care își văd de treaba lor, dar și cu oameni care pot răni prin simplul fapt că își doresc ,,să-i tragă în jos pe alții”. Atitudinea lor negativă nu face decât să afecteze persoanele din jur, iar felul lor de a fi nu poate decât să distrugă starea de spirit și creativitatea colegilor. În timp astfel de persoane pot fi un factor se stres care afectează productivitatea la locul de muncă.  

Ce faci când ai un coleg care te nemulțumește? Ce atitudine ai față de cel care vrea să afle totul despre tine și are tendința de a-ți căuta prin lucruri atunci când nu ești la birou? Poți afla ce face în lipsa ta cu ajutorul unui pix spion ce are cameră spy ascunsă, ori cu un mouse spion de pe www.iuni.ro.

http://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/job-bani-cariera/9-colegi-de-serviciu-de-care-trebuie-sa-te-feresti/)

Sunt colegi de serviciu care prin caracterul lor pot deveni foarte enervanți și pot strica complet atmosfera de lucru al multor persoane din jur. Pentru a evita problemele cu ei trebuie să faci în așa fel încât să-i eviți cât mai mult posibil. Atunci când ești în situația de a avea probleme cu astfel de oameni, amintește-ți că depinde de tine cum îi tratezi, ce măsuri iei pentru a te proteja de atitudinea lor rea. Dacă situația devine chiar imposibilă, poți vorbi cu șeful tău pentru a rezolva conflictul. Oricare ar fi situația, gândește-te foarte bine la consecințe înainte de a face ceva.

Dacă ai neșansa de a întâlni la job astfel de colegi curioși sau enervanți, trebuie să faci ceva pentru a-i evita și a nu fi în incapacitatea de a-ți îndeplini sarcinile. Îți poți supraveghea locul de muncă cu un simplu ceas de birou, prin care afli tot ce se întâmplă în lipsa ta. Cu un astfel de gadget poți filma colegii curioși și astfel poți avea dovada că cineva se comportă inadecvat atunci când ești în situația de a nu fi crezut de șef.

În altă ordine de idei, curiozitatea este înțeleasă și ca o calitate, mai ales de cei care vor să aleagă un nou angajat. Se spune despre oamenii curioși că învață mereu pe tot parcursul vieții, sunt interesați de a obține cele mai bune performanțe în activitatea lor, nu întâmpină probleme atunci când apar schimbări organizatorice la serviciu. Prin satisfacerea curiozității, oamenii experimentează emoții pozitive, se bucură să obțină noi cunoștințe și să învețe lucruri noi. Curiozitatea este o bună motivație pentru înțelegerea reală a faptelor și poate ajuta la obținerea unui rezultat optim. Un angajat curios este mai flexibil din punct de vedere mental și mai deschis spre idei noi.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5