Educatoare de la GPP 3 Bistriţa participă la activitate de formare Erasmus+ în Narva, Estonia

Grădiniţa Põngerjas din Narva Estonia a fost gazdă în perioada 22 - 26 octombrie 2018 pentru un grup de profesori din Franţa, Lituania, Portugalia, România şi Turcia în cadrul celei de-a treia activităţi transnaţionale de învăţare, predare şi formare a proiectului Small Scientists Across Europe (2017-1-FR01-KA219-037465). Doamnele prof. Morar Roxana, Scuturici Maria şi Bugnar Viorica, alături de d-na director prof. Muscari- Salvan Carmen şi coordonatoarea proiectului prof. Lazea Ionela au vizitat şcoala gazdă alături de cadre didactice din ţările partenere: grădiniţa Ecole Maternelle Tordo, Franţa – coordonatoarea proiectului, Kauno lopselis-darzelis „Giliukas” din Kaunas – Lituania, Agrupamento de Escolas Rainha Santa Isabel din Coimbra – Portugalia, Grădiniţa cu Program Prelungit Scorniceşti – România şi Huma Hatun Ozel Egitim Anaokulu din Yildirim – Turcia.

În prima zi a întâlnirii, d-na Jekaterina Golubtsova – directoarea grădiniţei gazdă, împreună cu coordonatoarea proiectului, d-na Natalja Varkki, i-au întâmpinat pe parteneri şi împreună au vizitat grădiniţa. Astfel, oaspeţii au aflat mai multe despre sistemul educaţional estonian, respectiv modul de funcţionare şi organizare al grădiniţei. Pentru următoarele zile partenerii au vizitat alte 2 instituţii de nivel preşcolar din Narva. Grădiniţa Penguin reprezintă un exemplu foarte bun pentru modul în care ar trebui să arate instituţiile care integrează copii cu cerinţe educaţionale speciale şi nu numai: clase, piscine, saune, saline, săli de educaţie fizică etc, special concepute pentru nevoile copiilor. Vizita la Grădiniţa Päikene din Narva ne- a oferit şansa experimentării unei abordări a educaţiei tehnologice în învăţământul preşcolar estonian.

Activităţile derulate în cadrul grădiniţei gazdă, Grădiniţa Põngerjas, au vizat participarea la ateliere de ştiinţă (experimente ştiinţifice care aveau în centru elementul apă şi modul de integrare a roboticii în predarea disciplinelor preşcolare), dar şi participarea la ceremonia de deschidere a Laboratorului Micilor oameni de ştiinţă din grădiniţă: o sală special echipată cu diverse jocuri, roboţi şi concepută pentru a stârni interesul şi pentru a creşte motivaţia copiilor de a participa la aceste activităţi. În cadrul ceremoniei, copiii grădiniţei, alături de cadrele didactice îndrumătoare, ne-au oferit lucrări realizate de ei şi au interpretat cântece şi dansuri pentru noi. Momente speciale pentru musafiri au fost dansul micilor roboţi sincronizaţi perfect şi, de asemenea, momentul în care copiii estonieni au cântat imnul proiectului împreună cu toţi oaspeţii.

Coordonatorii proiectului din cele 7 ţări partenere au avut întâlniri specifice de lucru care au vizat buna desfăşurare a proiectului, bilanţul activităţilor după primul an derulat, planificarea activităţilor şi mobilităţilor următoare, precum şi discutarea următoarei teme a proiectului: Apa. Toate întâlnirile, experimentele şi vizitele acestei vizite la Narva au fost legate de a treia temă a proiectului: apa, care a fost din abundenţă în acest frumos oraş. Una din vizitele tematice ale întâlnirii a fost staţia modernă de alimentare cu apă din Narva, unde am aflat mai multe despre modul în care funcţionează aceste structuri şi importanţa lor pentru comunităţile locale.

Alte vizite cu temă acvatică au fost la Marea Baltică în Narva-Jõesuu şi promenade de-a lungul râului Narova, o graniţă naturală între Estonia şi Rusia. Cu aceste ocazii, partenerii s-au familiarizat cu diversitatea culturală a acestui frumos oraş, vizitând Castelul Narva Hermann şi participând la un atelier de lucru (Ştiinţă pentru sănătate), descoperind lucruri interesante despre istoria oraşului la Kazematte, unde am observat fortificaţiile din jurul oraşului.

Vizita la Colegiul Narva al Universităţii Tartu a constituit o oportunitate de a afla mai multe despre sistemul educaţional din Estonia, iar atelierul de artizanat organizat de gazde a oferit ocazia fiecărui vizitator să-şi creeze un tablou de toamnă folosind lână colorată.

Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus+, noul program al Uniunii Europene în domeniul educaţiei, formării profesionale, tineretului şi sportului.

Toate informaţiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conţinutul acestor informaţii.

 

Coordonator proiect prof. înv. preşcolar Ionela LAZEA

Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 3 Bistriţa

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5